کد خبر: ۱۱۹۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
اسناد جدید از جنگ بیولوژیک آمریکا؛

پشه و مگس‌هایی که آدم می‌کشند! +عکس

مهاجران سفید پوست، وقتی با استفاده از سلاح‌های سنتی موفق نشدند سرخ پوستان بدوی ساکن اصلی آمریکا را شکست دهند، به بهانه توافق صلح، هدیه‌ها و لباس‌های مسموم به ویروس‌های مختلف در میان آنها توزیع کردند.
به گزارش شیرازه، پدیده جنگ بیولوژیک از مدت‌ها پیش به عنوان ابزاری در دست قدرت‌های بزرگ استعماری برای حذف رقبا و تحت فشار قرار دادن کشورهای دیگر مورد استفاده قرار گرفته است. آمریکا در واقع موجودیت دولت استعماری خود را مدیون استفاده از سلاح‌های شیمیایی و بیولوژیک است، مهاجران سفید پوست در زمان کشف قاره آمریکا و پس از مهاجرت به این کشور، وقتی با استفاده از سلاح‌های سنتی موفق نشدند سرخ پوستان بدوی ساکن اصلی آمریکا را شکست دهند، به بهانه توافق صلح با آنها هدیه‌ها و لباس‌های مسموم به ویروس‌های مختلف مانند وبا، حصبه و سل در میان آنها توزیع کردند و دهها هزار نفر از آنان قربانی این توطئه شوم شدند.

بلایی که سفید پوستان آمریکا بر سر سیاه پوستان آوردند
نمایی از یک جنگ ناجوانمردانه
کودکانی که قربانی جنگ بیولوژیک شدند
نمایی از گور دسته جمعی قربانیان سیاه پوست
هدیه تلخ سفید پوستان آمریکا به سیاه پوستان

سابقه آمریکا در استفاده از سلاح‌های بیولوژیک

آمریکا از سلاح‌های بیولوژیک و شیمیایی در جنگ های ویتنام، جنگ هشت ساله تحمیلی ضد جمهوری اسلامی ایران توسط مزدور خود یعنی صدام حسین، اشغال عراق و افغانستان و جنگ لبنان توسط رژیم صهیونیستی نیز استفاده کرده است.

ایالات متحده آمریکا در سال ۱۹۴۳ به دستور «فرانکلین روزولت» رئیس‌جمهور وقت این کشور برنامه سلاح‌های بیولوژیک خود را آغاز کرد. تحقیق درباره این سلاح‌ها در سال‌های پس از جنگ جهانی دوم ادامه یافت و در طول این دوران، آمریکا موفق شد انبار عظیمی از عوامل و سلاح‌های بیولوژیک به وجود آورد. از بحث‌انگیزترین جنبه‌های آزمایش‌های سلاح‌های بیولوژیک آمریکا این بود که این کشور در سال ۱۹۵۶ در عملیاتی موسوم به «شهر بزرگ» با اگزوز ماشین اقدام به پراکنده کردن باکتری بیماری سیاه‌زخم کرد. این اقدام در برخی شهرهای آمریکا انجام شد که بیشتر ساکنان آن سیاه پوست بودند.

در سال ۱۹۸۱ دولت کوبا رسما اعلام کرد که به دنبال حمله بیولوژیک ارتش آمریکا به این کشور، ۳۰۰ هزار نفر از اتباع آن به بیماری تحت عنوان «تب دنگو» مبتلا شدند.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

وحشت اروپا از وقوع حملات تروریستی شیمیایی، رادیواکتیو و بیولوژیک

در سال ۲۰۰۱ سندی از پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا به دست آمد که نشان می‌داد، طی سال‌های ۱۹۶۲ تا ۱۹۷۳ هزاران سرباز آمریکایی عمدا در معرض عوامل شیمیایی و بیولوژیک قرار گرفتند، عواملی مانند گاز اعصاب، گاز سارین، باکتری «ای‌کولای» (E-coli)، باکتری «باسیلوس گلوبیجی»  (Bacillus globigii)، سیاه زخم و طاعون بخشی از عواملی بود که بر روی برخی نظامیان آمریکایی انجام شد.

جنگ بیولوژیک

در فوریه ۲۰۰۹ کارخانه داروسازی آمریکایی «باکستر» در اروپا اقدام به توزیع ۶۲ کیلو ماده اولیه بین ۱۶ آزمایشگاه در ۴ کشور برای تولید واکسن ویروس آنفولانزا کرد. یکی از دانشمندان کشور چک تشخیص داد که این ماده حاوی دو ویروس زنده آنفولانزا است. یکی مربوط به یک نوع آنفولانزای فصلی که واگیری شدیدی دارد، اما مرگ‌ومیر کمتر از یک درصد دارد و دیگری که قدرت شیوع کمتری دارد، اما در ۶۰ درصد موارد باعث مرگ‌ومیر می‌شود. ترکیب این ویروس‌ها می‌توانست ویروسی را ایجاد کند که همزمان قدرت شیوع و بیماری‌زایی بالایی داشته باشد. ۶۲ کیلو ماده اولیه می‌توانست به هزاران دوز واکسن تبدیل شده و به مناطق مختلف جهان ارسال شود.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

بررسی سلاح‌های زیستی که عامل ترور هستند

اسناد جدید از جنگ بیولوژیک آمریکا

شبکه المیادین اخیراً به پرونده بسیار مهم و محرمانه‌ای در خصوص آزمایشگاه‌های مخفیانه آمریکایی در گوشه و کنار قاره آسیا دست پیدا کرده است. این آزمایشگاه‌ها به دنبال  تولید و توسعه ویروس‌های کشنده هستند و یکی از اهداف آنها تغییر و تحولات ژنتیکی در مگس و پشه‌ها است.  

«دیلینا پترووا»  روزنامه‌نگار بلغارستانی به تازگی تحقیقاتی را بر اساس اطلاعات و منابع وزارت دفاع آمریکا انجام داده است.  در این تحقیقات آمده است که ارتش آمریکا ویروس‌ها و باکتری‌ها و سموم کشنده‌ای را تولید می‌کند که نقض توافقنامه‌های سازمان ملل در خصوص منع اشاعه تسلیحات بیولوژیک است.  این گزارش تاکید دارد که صدها هزار نفر بدون اینکه حتی اطلاع داشته باشند به صورتی برنامه‌ریزی شده روشمند در معرض بیماری‌های خطرناک و صعب‌العلاج قرار می‌گیرند.  

المیادین با اشاره به اینکه اولین رسانه‌ای است که موفق به دستیابی به این سندها شده و آن را در معرض توجه افکار عمومی قرار می‌دهد،  می‌افزاید که آزمایشگاه‌های زیست محیطی آمریکا از سوی آژانس کاهش تهدیدات دفاعی این کشور (دترا)   تامین مالی می‌شوند.  

بودجه این آزمایشگاه‌ها از طریق یک برنامه نظامی به ارزش بالغ بر ۲.۱ میلیارد دلار تامین می‌شود که با هدف برنامه مشارکت و همکاری بیولوژیکی در کشورهای اتحادیه جماهیر شوروی سابق نظیر گرجستان بعلاوه خاورمیانه و جنوب شرق آسیا و آفریقا فعالیت دارند.  

این گزارش می‌افزاید آمریکا یک باکتری را از کارگاه سلاح‌های بیولوژیک صدام حسین رئیس جمهور سابق عراق به سرقت برده بود. این باکتری «تورین جیانسیس» نام داشت که از طریق حشرات منتقل شده و به عنوان یک کشنده بیولوژیک مورد استفاده قرار می‌گرفت.  

جنگ خاموش

این باکتری در آزمایش‌های میدانی پنتاگون مورد استفاده قرار گرفت.  امروزه برای تولید اتم اصلاح شده وراثتی و مقاوم در برابر  آفت‌ها از این باکتری استفاده می‌شود.   تصاویری که آژانس جاسوسی مرکزی آمریکا منتشر کرد، نشان می‌داد که آمریکا این باکتری را از عراق به دست آورده است.  بر اساس گزارش‌های این آژانس اطلاعاتی، ظروف حاوی این آفت‌کش‌های بیولوژیک از منزل یکی از دانشمندان که در سمت‌های دولتی عراق حضور داشت، کشف شد.  

در این رابطه بیشتر بخوانید:

عربستان در حال ترور بیولوژیک مردم یمن

بر اساس این گزارش تعداد کلی ظروفی که از منزل این دانشمند عراقی در سال ۲۰۰۳ کشف شد، ۹۷ ظرف بود. این باکتری‌ها همچنین می‌تواند به عنوان زنجیره‌های برای تولید عوامل جنگ بیولوژیک مورد استفاده قرار گیرد.  اطلاعات موجود در پرونده سازمان فدرال آمریکا طی دهه‌های اخیر نشان می‌دهد که پنتاگون آزمایش‌هایی را با باکتری‌های سرقت شده از کارگاه‌های صدام حسین برای سلاح‌های بیولوژیک در عراق انجام داده است.  

آمریکا یک باکتری را از کارگاه سلاح‌های بیولوژیک صدام حسین رئیس جمهور سابق عراق به سرقت برده بود. این باکتری «تورین جیانسیس» نام داشت که از طریق حشرات منتقل شده و به عنوان یک کشنده بیولوژیک مورد استفاده قرار می‌گرفت. گرچه گزارش مذکور استفاده از این باکتری در آمریکا را توسط عراق توصیف کرده، اما همانطور که قبلا اشاره شد، شواهد مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد آمریکا از ۷۰ دهه پیش تاکنون در تاسیسات و آزمایشگاه‌های بیولوژیک خود از عوامل و باکتری‌های مختلفی در چارچوب جنگ بیولوژیک ضد ملت‌های جهان بهره برده است. لذا اشتباه است اگر این تصور پیش آید که کلید اقدامات غیر قانونی بیولوژیک آمریکا پس از اشغال عراق زده شد. همانطور که گفته شد این اسناد برای اولین بار از سوی دولت آمریکا منتشر شده و شاید بخواهد اشغالگری عراق به بهانه سلاح های کشتار جمعی را توجیه کند.

جنگ بیولوژیک آمریکا

بنا بر گزارش های رسانه‌ای تاکنون وجود ۷ عامل بیولوژیک در زرادخانه تسلیحات بیولوژیک آمریکا اثبات شده است. این عوامل  موارد زیر را شامل می‌شوند:

*باکتری «باسیلوس آنتراسیس» ، عامل بیماری سیاه‌زخم

* «فرانسیلا تولارنسیس»، باکتری عامل بیماری تولارمی یا تب خرگوش

* «بروسلا»، باکتری عامل بیماری تب مالت

*باکتری «کوکسیلا بورنتی»، عامل بیماری تب کیو

*ویروس عامل آنسفالیت اسب ونزوئلایی

*سم بوتولینیوم، عامل بیماری بوتولیسم

*عامل بیماری آنتروتوکسین  B استافیلوکوکی

آزمایش‌های نظامی بر روی حشرات گزنده

المیادین در گزارش خود می‌افزاید که جنگ حشرات یکی از انواع جنگ‌های بیولوژیک است که در آن از حشرات برای انتقال بیماری‌ها استفاده می‌شود. بر اساس اسناد منتشر شده جدید، پنتاگون آزمایش‌های زیادی را با این حشرات در گرجستان و روسیه انجام داده است.  

در سال ۲۰۱۴مرکز «لوگار» به آزمایشگاه حشرات مجهز شد و پروژه‌ای تحت عنوان بالا بردن آگاهی در خصوص «کد گذاری حشرات»  در گرجستان و قفقاز انجام شد.  این پروژه مساحت گسترده‌ای از گرجستان و قفقاز را به خود اختصاص داده بود. در نتیجه انجام این آزمایش‌ها سال ۲۰۱۵ نوع تازه‌ای از مگس‌های اصلاح شده و گزنده در تفلیس به وجود آمده است.  

همچنین از آن زمان تاکنون حشرات گزنده در تمامی مدت سال در سرویسهای بهداشتی داخل منازل دیده می‌شود.  این در حالی بود که طی سالهای گذشته معمولاً این گروه از حشرات در تمامی طول سال در گرجستان دیده نمی‌شدند.  

مگس گزنده در داغستان

از زمان آغاز پروژه پنتاگون در سال ۲۰۱۴ مگسی شبیه مگس‌های گرجستان در جمهوری داغستان روسیه نیز مشاهده شد.  بر اساس اعلام منابع محلی، گزش این مگس‌ها باعث ایجاد بثورات پوستی می‌شود. این نوع مگس،  شبکه آب و فاضلاب منازل را به عنوان بهترین جایگاه برای تکثیر خود انتخاب کرده است.  

آزمایش‌های ژنتیکی آمریکا روی حشرات

در سال ۲۰۰۳ و در جریان جنگ عراق، نظامیان آمریکایی از گزش شدید این نوع از مگس‌ها رنج می‌بردند. در نتیجه وجود این مگس‌ها نوعی بیماری در عراق و افغانستان شایع شده بود که حالت‌های شدید آن اگر بدون مداوا باقی می‌ماند،  کشنده بود.

در این رابطه بیشتر بخوانید:

پزشکان برای جنگ‌ بیولوژیک آماده باشند

آزمایش‌های ژنتیکی پنتاگون روی خفاشها

گفته می‌شود خفاش‌ها میزبان خوبی برای ویروس ابولا و سندروم تنفسی خاورمیانه و بیماری‌های کشنده دیگر هستند. هنوز مشخص نشده است که این  ویروس‌ها چگونه به انسان انتقال داده می‌شود.  پژوهش‌های متعددی در خصوص برنامه‌های مشارکت بیولوژیک وابسته به مرکز دترا انجام شده و آنها به دنبال عوامل بیماری‌زای مهم در خفاش‌ها برای استفاده از آن در ابزارهای نظامی هستند.

آمریکا و مهندسی ویروس کرونا 

گفته می‌شود که منبع ویروس کرونا، سندروم خاورمیانه است که از طریق خفاش‌ها منتقل می‌شود. این ویروس به صورت مستقیم به انسان یا شتر منتقل می‌شود.  آمریکا ویروس کرونا را تولید کرده و انتقال آن را مورد بررسی قرار داده است.  این آزمایش‌ها با هدف تشدید امکان انتشار عوامل این بیماری‌ها و شدت دادن به ویروس مذکور صورت گرفته است.  همچنین آزمایش‌های دیگری نیز برای افزایش احتمال ابتلا به اپیدمی‌های مختلف در مراکز مختلف در آمریکا انجام می‌شود.

مشرق

نظرات بینندگان