کد خبر: ۱۱۹۵۲۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۴ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۶
امام جمعه موقت لامرد:

بگذارید جوان انتقادش را بگوید/ هیاهو در قبال انتقادها، بهانه ایی برای توجیه کار نکردن ماست

امام جمعه موقت لامرد در جلسه شورای اداری این شهرستان گفت: اینجا دادگاه و محکمه نیست، اما همه ما باید کلاه خود را قاضی کنیم که به چه میزان حرف و شعار داده ایم و به چه میزان کار و عمل داشته ایم.

به گزارش شیرازه، حجت الاسلام و المسلمین علوی امام جمعه موقت لامرد در جلسه شورای اداری شهرستان لامرد در سخنانی با اشاره به حضور باشکوه مردم در راهپمایی 22 بهمن ماه، اظهار کرد: باید همیشه به یاد داشته باشیم که چه زحماتی برای به ثمر نشستن انقلاب اتفاق افتاده و با توجه به تاریخ انقلاب وظایف همگان برای حفظ انقلاب و اسلام مشخص می شود.

وی افزود: اکنون در سن بلوغ انقلاب هستیم و برای مردم گزارش دهیم که چه خدماتی انجام گرفته و انقلاب چه دستاوردهای داشته است.

امام جمعه موقت لامرد: مسئولین ادارات در رده ها و حوزه های مختلف باید به مردم گزارش دهند و با توجه به اینکه شما اعضای شورای اداری از دل همین مردم هستید، وظیفه شما را سنگین تر می کند و کارها باید بهتر و صحیح تر انجام گیرد.

امام جمعه موقت لامرد خاطر نشان کرد: باید توجه داشته باشیم که هیچ بهانه ایی برای کم کردن مسئولیت پذیرفتنی نیست، بله شرایط تحریم و کمبود امکانات و کارهایی که غرب علیه این کشور انجام داده و می دهد، وجود دارد، اما بزرگترین مشکل خود ماها هستیم.

علوی با بیان اینکه جلسه شورای اداری محل تصمیم گیری برای خدمات رسانی به مردم است، اظهار کرد: اینجا دادگاه و محکمه نیست، اما همه ما باید کلاه خود را قاضی کنیم که به چه میزان حرف و شعار داده ایم و به چه میزان کار و عمل داشته ایم.

وی ادامه داد: بارها عنوان شده که کمبود امکانات داریم، همیشه همین اینگونه نیست، با همین امکانات کم هم می توان کارها و خدمات بزرگ انجام داد، باید گفت بیشتر این است که نتوانسته ایم. اگر برادری ، مسئولی، جایی احساس می کند که در جای مناسب قرار ندارد و کار او نیست، این برای او واجب شرعی است خیلی سریع و زود استعفا بدهد و برود و در جهت دیگر برادری که می داند می تواند کار کند، باید برای ماندنش و کار کردنش مقاومت کند و بر سر کار خود بایستد و این یک وظیفه است.

امام جمعه موقت لامرد در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چقدر به کار و وظایف خود می پردازیم و چقدر به سیاست مشغولیم، من جناح راستم، من جناح چپم، یقیقا اینگونه رفتارها مورد رضایت خداوند متعال نیست.

وی یادآور شد: ما در کشور مان فقط یک خط قرمز داریم و آن هم مقام معظم رهبری است و دیگر هیچ خط و خطوطی در کشور نداریم، این دو جناح باید به مانند دوبال در کنار همدیگر تلاش کنند و اگر مشکلاتی وجود دارد، باید اصلاح کرد، امروز جناح بندی ها بهانه ایی شده برای کار نکردن، برای نرسیدن به امور مردم.

علوی عنوان کرد: اگر چهار جوان از ما انتقاد می کنند، بزارید انتقاد کنند، چه اشکالی دارد، بگذارید جوان حرفش را بزند، اینقدر اهمیت به یک سخن می دهیم، داد و فریاد به راه می اندازیم، جوان انتقادی به نظر آمده و انتقادش را گفته، اگر ما بدین صورت عمل کنیم و در مقابل انتقادهایی که از ما می شود، با دلیل و منطق جواب بدهیم که این انتقاد شما به این دلایل درست نیست، جوان می فهمد که انتقاد بدین صورت راه به جایی ندارد و بصورت تخصصی تر انتقاد می کند و امور ما را اصلاح می کند.

امام جمعه موقت لامرد همچنین گفت: چرا به این حرفها اینقدر اهمیت می دهیم، زیرا به دنبال توجیه کردن کار نکردن های خودمان هستیم. عنوان می شود که سنگ جلوی پای مان گذاشته می شود، نه خیر، جوان است، کانالی هم زده ، انتقادی هم می کند، بگذارید حرفش را بزند، خیلی هم خوب است، گاهی هم به ما توجه می شود، هیچ اشکالی هم پیش نمی آید، واقعیت این است که ما باید از خدا بترسیم، بین خود و خدا را باید اصلاح کنیم، اگر این اصلاح صورت پذیرفت، دیگر هیچ وقت بیم این را نداریم که فلانی انتقاد کرد، فلانی چنین گفت، او هم آن چیزی که به نظرش درست رسیده را گفته، برای او دلیل بیاورید که به این دلیل درست نگفتید.

علوی افزود:  اما هیچ اشکالی بوجود نمی آورد، جلوی پای ما سنگ نیست، سنگ خودمان هستیم که جلوی پای خودمان می اندازیم، حال فرقی هم نمی کند که کدام جناح هستیم، به کار خود بچسبیم و کار خود را درست انجام دهیم، اگر کانال یا روزنامه ایی هم چیزی نوشته، به نظر خودشان درست بوده، شما هم دلیل بیاورید که درست نبوده، هیچ اشکالی هم بوجود نمی آید، کسی مسئولیت شما را هم نگرفته است و وظایفتان همچنان برعهده شماست. به عهده او که در کانال مطلبی نوشته ، نیست، لذا این بهانه نیست، باید کارمان را درست انجام دهیم و البته مسئولین بالاتر هم توجه کنند و سنگ جلوی پای ما نیاندازند، امروز فلانی نباشد، فردا فلانی باشد، اگر مسئولی بر سر کار خود مستقر نباشد و هر لحظه منتظر اتفاقی باشد، مطمئناً دستش به کار نمی رود.

امام جمعه موقت لامرد در بخش پایانی سخنان خود گفت: همه این موضوعات را در نماز جمعه نیز گفته ایم، خدا شاهد است سنگ جلوی پای کسی نمی اندازیم، می خواهیم کارها در ریل خود قرار گیرد، بین خود و خدای خود کارتان را درست کنید، بقیه امور حل می شود.

منبع: لامرود
برچسب ها: لامرد ، فارس ، امام جمعه
نظرات بینندگان