کد خبر: ۱۱۹۵۶۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

آسمان بار امانت نتوانست کشید

دلیران فعال رسانه ای نوشت: به‌راستی چه کسی جوابگوی این‌گونه حوادث است، مردم یا مسئولین، آیا نمایندگان مجلس برای برون‌رفت از این مشکلات راه‌حل مناسبی روی میز دارند؟ مردم ایران به پشت‌گرمی نمایندگانشان در "خانه ملت" دلخوشند و آیا چند اتفاق تلخ و ناگوار باید رخ دهد تا وزیر راه استیضاح شود.

به گزارش شیرازه،  کلثوم دلیران فعال رسانه‌ای در یادداشت خود در خصوص حادثه هواپیمایی نوشت: گویا تراژدی غم‌انگیز حوادث ریلی، جاده‌ای و این بار هوایی در کشور خلاصی ندارد.

هنوز از داغ حادثه سانچی بر قلب‌های مردم این دیار کاسته نشده است که خبر سقوط هواپیمای ATR آسمان بار دیگر مردم ایران را داغدار کرد.

به‌طورقطع علت این‌چنین حوادث در جای خود باید ریشه‌یابی شود و برای اذهان عمومی شفاف‌سازی توسط مسئولان انجام گیرد که در جای خود قابل‌بحث خواهد بود. و آنچه حائز اهمیت است نقص فنی هواپیمای 3704 آسمان در پنجم بهمن‌ماه سال جاری است که در آن روز ختم به خیر شده است اما امروز این هواپیما نتوانسته مسافرانش را سالم به مقصد برساند.

باید چند اتفاق دیگر رخ دهد تا دولتمردان مشکل را چاره‌سازی کنند، مگر قرار نبود سازمان هواپیمایی کشور نوسازی و یا هواپیماهای جدید وارد شوند، چه تعداد مسافر باید جان خود را از دست بدهند تا مسئولان و دولتمردان تدابیر لازم را اتخاذ کنند.

"علاج واقعه قبل از وقوع حادثه" باید وگرنه "نوش دارو پس از مرگ سهراب" چه سود، تبعات سنگین این دست اتفاقات بازهم دامن‌گیر خود مردم است و چه خانواده‌هایی که طی سال جاری عزادار نشدند.

به‌طورقطع، تبعات این‌چنین اتفاقاتی تلخ به از دست دادن جان عده‌ای از هم‌وطنانمان ختم نمی‌شود، بلکه تبعات گسترده‌تری هم به دنبال خواهد داشت و از آن جمله، اعتماد مردم نسبت به زیرساخت‌ها و امکانات جاده‌ای، ریلی و هوایی کشور کمرنگ شده و ترجیح می‌دهند از وسایل نقلیه عمومی کم‌خطر استفاده کنند.

 با توجه به اینکه در آستانه فصل بهار قرار داریم و تعطیلات نوروزی را پیش رو، چه تضمینی وجود دارد که مردم از خطوط هوایی، ریلی و جاده‌ای استفاده کنند؟ با کدام امنیت؟ بازتاب خبر حوادثی این‌چنینی در ایران حتی می‌تواند در صنعت گردشگری هم تأثیری سوء بر جای بگذارد.

به‌راستی چه کسی جوابگوی این‌گونه حوادث است، مردم یا مسئولین، آیا نمایندگان مجلس برای برون‌رفت از این مشکلات راه‌حل مناسبی روی میز دارند؟ مردم ایران به پشت‌گرمی نمایندگانشان در "خانه ملت" دلخوشند و آیا چند اتفاق تلخ و ناگوار باید رخ دهد تا وزیر راه استیضاح شود.

منبع:  عصر مُهر

برچسب ها: مهر ، هواپیما ، سقوط
نظرات بینندگان