کد خبر: ۱۱۹۵۸۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۲ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

نمایندگان کارگری و کارفرمایی جلسه شورایعالی کار را ترک کردند

نمایندگان کارگری و کارفرمایی حاضر در جلسه امروز شورایعالی کار در مخالفت با بند ز تبصره ۷ لایحه بودجه ۹۷ جلسه شورایعالی کار را ترک کردند.

به گزارش شیرازه، علی خدایی، نماینده کارگران در شورای عالی کار،  «بند ز تبصره 7» لایحه بودجه 97 را مغایر با رفاه کارگران دانست و افزود: در این بند از لایحه سازمان تأمین اجتماعی مکلف است تمامی سهم درمان از مجموع مأخذ کسر حق بیمه موضوع مواد (28) و (29) قانون تأمین اجتماعی و سایر منابع مربوط را در حسـابی نـزد خزانـه‌داری کل کشور با عنوان بیمه درمان تأمین اجتماعی متمرکز نماید.

 وی ادامه داد: مخالف واریز منابع درمانی سازمان تامین اجتماعی به حساب خزانه داری کل کشور هستیم. این موضوع در لایحه بودجه97 مطرح بوده و در مجلس در دست بررسی است. به اعتقاد نمایندگان کارگران  اموال تامین اجتماعی جزو اموال دولتی که دولت بخواهد درباره آن تصمیم گیری کند نیست. تمامیت تأمین اجتماعی  باید  حفظ شود، اموال تأمین اجتماعی حق الناس است و بین المال دولت نیست . به خاطر اولویت و اضطرار  در جلسه امروز شورای عالی کار  قبل از بررسی دستمزد 97 این موضوع مورد بحث قرار گرفت. تمام نمایندگان کارگران و کارفرمایان با این طرح مخالفت کردند. 

به گفته خدایی نمایندگان کارگری و کارفرمایی حاضر در جلسه امروز شورایعالی کار در مخالفت با بند ز تبصره 7 لایحه بودجه 97 جلسه شورایعالی کار را ترک کردند.

 انتهای پیام/



نظرات بینندگان