کد خبر: ۱۱۹۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۱ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۶

۳ بنای تاریخی استان فارس بازسازی و احیاء شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی استان فارس از اتمام فصل سوم بازسازی، مرمت و بازپیرایی سه بنای امامزاده شهدا در خرم‌بید، خانه صدرجهرمی در جهرم و بقعه کاکافخرالدین در خنج خبر داد.
به گزارش شیرازه به‌ نقل از روابط‌عمومی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان فارس، مصیب امیری اظهار داشت: عملیات مرمت این سه بنا با صرف هزینه‌کرد 1 میلیارد و 900 میلیون ریال اعتبار از تیرماه امسال شروع و در بهمن ماه پایان گرفته است.

وی در تشریح عملیات مرمت بناهای مذکور افزود: بنای امامزاده شهدای خرمبید با هزینه 850 میلیون ریال در قسمت دیوارها و پوشش فضاهای همجوار بقعه اصلی بازسازی شده و نمای سنگی بخش‌های داخل و خارج بنا و تزیینات وابسته به معماری در قسمت گنبدخانه مرمت احیا و تثبیت شده‌اند.

امیری گفت: عملیات خانه صدر جهرمی در کف‌سازی، تعمیرات استحکام‌بخشی و اندود گچ و سنگ اتاق‌های ضلع غربی همچنین مرمت و بازسازی آجرکاری نما و ازاره‌های سنگی ضلع غربی و احیای طاق نماهای آجری دیوارجان پناه پشت بام ضلع غربی با هزینه‌ای بالغ بر 700 میلیون ریال به انجام رسیده است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی فارس خاطرنشان کرد: تعمیرات بقعه کاکا فخرالدین در خنج نیز با هزینه 350 میلیون ریال در سفت کاری و اندود، انجام کف سازی و سنگفرش، بازسازی مشبک‌های سنگی پنجره‌های بقعه و احیا و بازپیرایی تزیینات بخش داخلی بنا به پایان رسیده است.

نظرات بینندگان