کد خبر: ۱۱۹۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۶ - ۰۱ اسفند ۱۳۹۶

سومین حرم اهل بیت در شهادت حضرت زهرا(س) غرق در عزا و ماتم است

همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) سومین حرم اهل بیت غرق در عزا و ماتم است، همچنین در این روز ۲۴ شهید گمنام در ۹ شهر استان فارس به خاک سپرده می‌شوند.
به گزارش شیرازه، همزمان با روز شهادت حضرت زهرا(س) سومین حرم اهل بیت غرق در عزا و ماتم است، پرچم‌های عزا در صحن حرم شاهچراغ(ع) نصب و مراسم ویژه شهادت این بانوی بزرگوار اسلام برگزار شده است. 

ویژه برنامه شهادت حضرت زهرا(س) از 29 بهمن ماه همزمان با نماز مغرب و عشا آغاز شده و تا 3 اسفندماه ادامه دارد. صبح امروز نیز ویژه برنامه قرائت خطبه فدکیه با نوای حاج محسن فرهمند آزاد در شبستان آستان مقدس احمدی و محمدی برگزار شده است. 

در شام شهادت نیز مراسم آئینی لاله‌گردانی خادمان حرم احمدی در صحن و سرای حرم شاهچراغ(ع) اجرا می‌شود و سعید خائف‌پناه نیز به مرثیه‌سرایی و مداحی می‌پردازد. مراسم لاله‌گردانی امشب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار می‌شود. 

ویژه برنامه‌های شهادت تا روز سوم اسفندماه ادامه دارد و حجت‌الاسلام شهاب مرادی و حجت‌الاسلام شریفانی به عنوان سخنران به بیان ویژگی‌های حضرت زهرا (س) می‌پردازند و مداحی و مرثیه‌سرایی این مراسم را حاج کاظم محمدی، حاج سید محسن بنی‌فاطمی و حاج سعید خائف پناه بر عهده دارند. 

همچنین در این روز 24 شهید گرانقدر دوران دفاع مقدس در 9 شهر استان فارس به خاک سپرده می‌شوند که از این تعداد 18 شهید گمنام و 6 شهید شناسایی شده، هستند.

برچسب ها: شهادت ، فاطمیه ، فارس
نظرات بینندگان