کد خبر: ۱۱۹۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

شناسایی 45 پیکر تکذیب شد؛ همان 32 جسد/ احتمال تعویق انتقال اجساد تا روز جمعه

ساعتی قبل برخی منابع خبری از شناسایی 45 پیکر مسافران پرواز ابدی تهران- یاسوج بر فراز دنا خبر داده بودند که این خبر رسما از سوی رئیس امداد و نجات هلال‌احمر تکذیب شد؛ بنابر این تاکنون تنها پیکر 32 مسافر شناسایی و پیدا شده است.
به گزارش شیرازه، پرواز ساعت 8 صبح تهران به یاسوج شرکت هواپیمایی آسمان صبح امروز از رادار محو شد. پرواز تهران به یاسوج و بالعکس هر روز انجام می‌شود و مدل این هواپیما ATR است. در پی این اخبار ابتدا مدیرکل روابط‌عمومی هواپیمایی آسمان در این باره اظهار داشت: فعلاً آخرین اخبار این است که این هواپیما از رادار خارج شده و در حال پیگیری موضوع هستیم.

براساس اخبار تکمیلی، این هواپیمای ATR، پنجاه دقیقه پس از پرواز، از صفحه رادار محو شده و تاکنون اثری از هواپیما نیست. این هواپیما حامل 60 مسافر، 2 مهماندار، 2 نفر امنیت پرواز و دو نفر خلبان و کمک خلبان بوده است.

سومین روز عملیات جستجوی لاشه هواپیمای ATR

مهرعلیزاده استاندار اصفهان تعداد آخرین پیکرهایی که پیدا شده را 32 پیکر تا این لحظه عنوان کرد و گفت: به دلیل تاریکی هوا امکان انتقال اجساد وجود نداشت، بالگردها امکان نشستن ندارند و باید به شیوه‌هایی که امدادگران آشنایی دارند، اجساد به داخل هلی‌کوپتر منتقل شود.


سلیمی، رئیس امداد و نجات هلال‌احمر خبر کشف 45 پیکر را تکذیب کرد و گفت: آخرین آمار از اجسادی که در کسیه‌ها قرار داده شده 32 جسد است که تعدادی از آن‌ها قابل شناسایی است، هیچ پیکری تاکنون منتقل نشده است.

5 تیم 4 نفره و 6 بالگرد از ارتش، هلال‌احمر و سپاه برای ادامه عملیات و انتقال اجساد در منطقه مستقر شده‌اند و تاکنون هیچ پیکری انتقال داده نشده است.

شرفی، مدیرکل حوزه ریاست سازمان هواپیمایی گفت: با حضور گروه 20 نفره از کارشناسان جست‌وجو و شناسایی در روز اول آغاز شد، امروز نیز عکس جعبه سیاه به امدادگران ارائه شده تا بتوانند سریع‌ تر آن را پیدا کنند، تا پیدا کردن همه جسدها و بخش‌های مهم هواپیما در منطقه می‌مانیم.

رحیمی، دادستان استان اصفهان گفت: با وجود اینکه حادثه در استان اصفهان بوده اما با هماهنگی انجام گرفته بین دستگاه قضایی اصفهان و کهگیلویه و بویر احمد، بنا شده به لحاظ سهولت امر و دسترسی راحت‌تر خانواده‌ها به اجساد، پیکرها بعد از انتقال به پایین بلافاصله به پزشکی قانونی یاسوج منتقل شود.

نظرات بینندگان