کد خبر: ۱۱۹۶۲۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

استیضاح وزیر کار و وزیر راه و شهرسازی کلید خورد

طی روزهای گذشته و به دنبال حوادث غمبار اخیر در کشور و عدم پاسخگویی وزرای مربوطه، استیضاح وزیران کار تعاون و رفاه اجتماعی و همچنین راه و شهرسازی در مجلس شورای اسلامی ‌کلید خورد.

به گزارش شیرازه  از جمله موافقان و نمایندگان پیگیر در بحث استیضاح داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، کوار و سروستان در مجلس ‌شورای اسلامی است؛ وی در این باره اظهار داشت: علت این استیضاح هم مسائل ملی و هم مسائل استانی و منطقه‌ای است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Esfand/2%20estizah/%D8%AF%D8%A7%D8%B1%DB%8C%D9%88%D8%B4%20%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C%D9%84%DB%8C.jpg

اسماعیلی ادامه داد: در بحث مسائل ملی می توان به عواملی همچون عدم توانایی در مواجهه با بحران‌‌‌‌‌‌های موجود در سیستم حمل و نقل کشور، عدم نظارت بر سیستم ناوگان‌‌های هوایی و دریایی در بروز مشکلات در کشور و مرگ تعداد بسیار زیادی از هم‌‌وطنان عزیزمان، عدم اجرای برنامه ارائه شده به مجلس شورای اسلامی در نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، بی‌‌انگیزگی در اداره امور وزارتخانه و عدم پاسخگویی مناسب به مردم  اشاره کرد.

این نماینده مجلس گفت: متاسفانه هر دو وزیر اختیار وزارتخانه های خود را به افراد دیگری سپرده اند و می توان گفت این دو وزارتخانه تقریباً به صورت خانوادگی اداره می شود، استراتژی و برنامه راهبردی مشخصی در هیچ کدام از این دو وزارتخانه دیده نمی شود به طوری که در وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی مجموعه صندوق بازنشستگی کشوری، صندوق بازنشستگی فولاد، مجموعه سازمان تامین اجتماعی و خصوصا بخش اقتصادی تامین اجتماعی با مشکلات عدیده‌ای رو به رو شده است به طوری که بی مدیریتی حاکم بر دو وزارتخانه زمینه ورشکستگی صندوق‌های بازنشستگی کشوری، فولاد و مجموعه شرکتهای وابسته به سازمان تامین اجتماعی را فراهم ‌آورده است.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Esfand/2%20estizah/%D8%A2%D8%AE%D9%88%D9%86%D8%AF%DB%8C%20%D9%88%20%D8%B1%D8%A8%DB%8C%D8%B9%DB%8C.jpg

وی بیان داشت: در وزارتخانه کار، تعاون و رفاه اجتماعی و راه و شهرسازی برنامه راهبردی مشخصی وجود ندارد و نظارتی بر کیفیت کارها صورت نمی گیرد به طوری که حیف و میل های زیادی در این دو وزارتخانه صورت می گیرد.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: ملت شریف ایران ‌در چند روز گذشته شاهد دو حادثه غم بار بزرگ بود که به نوعی ناشی از عدم مدیریت در این دو وزارتخانه می باشد.

اسماعیلی با تاکید بر عدم توجه این وزرا به استان فارس و حوزه انتخابیه بیان داشت: ‌در  بخش استانی و منطقه‌ای هم می‌توان به مواردی همچون عدم توجه کافی به بحث آزاد راه شیراز ـ اصفهان‌، راه آهن گل گهر ـ شیراز، ‌راه آهن بوشهر ــ شیراز،  عدم  توجه به کمربندی بزرگ شیراز (جاده خاوران ـ  سروستان ـ خرامه ـ سعادت شهر) و جاده مهم کرمان ـ  شیراز ( محور خرامه ـ نی ریز) اشاره کرد.

وی در رابطه با دلیل موافقت خود با استیضاح گفت: بنده به عنوان نماینده ‌ای که خود را در مقابل خدا و مردم مسئول می دانم استیضاح این دو وزیر را وظیفه شرعی و قانونی خود می دانم و امیدوارم پس از بررسی لایحه بودجه ۹۷ در مجلس شورای اسلامی استیضاح به صحن علنی بیاید.

http://sedaykherameh.ir/files/images/96-Esfand/2%20estizah/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%D8%B6%D8%A7%D8%AD%20%D9%88%D8%B2%DB%8C%D8%B1%20%D8%B1%D8%A7%D9%87.jpg

اسماعیلی پیش بینی کرد: فضای حاکم بر مجلس طوری است که هیچ کدام از این دو وزیر رای اعتماد را کسب نکنند.

منبع: صدای خرامه

برچسب ها: وزیر ، استیضاح ، فارس
نظرات بینندگان