کد خبر: ۱۱۹۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۷ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۶
فرمانده انتظامي استان فارس:

داشتن دانش استفاده فضای مجازی برای هر مدیری ضروری است/ هیچ فرمانده ای بدون داشتن این دانش موفق نیست

فرمانده انتظامي استان فارس گفت: در عصر امروز بدون داشتن اطلاعات و دانش استفاده از ابزارهاي نوين به ويژه در حوزه فضاي مجازي لازم و ضروري است و هر مدير و فرمانده اي اگر در اين زمينه ها اطلاعات نداشته باشد، نمي تواند در حوزه كاري خود موفق باشد.

به گزارش شیرازه، سردار احمد علي گودرزي در مراسم افتتاحيه بيست و يكمين كارگاه آموزشي ارتقاء دانش رسانه اي فرماندهان و مديران ناجا در شيراز، بيان كرد: امروزه کسانی باسواد هستند که از نظر شناخت و کاربرد رایانه، اینترنت و دیگر فناوری‌های نوین ارتباطی و اطلاعاتی توانمند باشند.

وي ادامه داد: در دنياي امروز رسانه‌ها بیش از هر چیز دیگری به ذهنیت‌ها و افکار عمومي شکل می‌دهند و در چنین جهانی که رسانه‌ها به‌عنوان بازیگران اصلی نقش ایفا می‌کنند، داشتن سواد رسانه اهمیت مضاعفی پیدا می‌کند.

اين مقام انتظامي افزود: اهمیت روزافزون سواد رسانه‌ای آن قدر است که یونسکو از ضرورت توجه به سواد دیجیتالی، سواد رایانه‌ای و سواد اطلاعاتی سخن به میان آورده است.

فرمانده انتظامي استان فارس با بيان اينكه رشد روزافزون ابزارهای ارتباطی ابعاد سواد رسانهای را گستردهتر و پیچیدهتر ساخته است، گفت: در اين خصوص فردی را میتوان در زمینه رسانه باسواد تلقی کرد که نسبت به همه این ابزارها و کاربردهای آنها توانمندی و مهارت لازم را داشته باشد.

سردار گودرزي در بخش ديگري از سخنان خود به موضوع فضاي مجازي اشاره كرد و افزود: فضاي مجازي به عنوان يك رسانه پرقدرت بر مباحث مختلف امنيتي ، سياسي و اجتماعي و همچنين بر عقايد و رفتار مخاطبان تاثير بسيار زيادي دارد.

وي گفت: در عصر امروز بدون داشتن اطلاعات و دانش استفاده از ابزارهاي نوين به ويژه در حوزه فضاي مجازي لازم و ضروري است و هر مدير و فرمانده اي اگر در اين زمينه ها اطلاعات نداشته باشد، نمي تواند در حوزه كاري خود موفق باشد.

فرمانده انتظامي استان فارس در پايان بر لزوم تشكيل هر چه بيشتر اينگونه كارگاه هاي آموزشي و تخصصي تأكيد كرد.

در ابتداي اين مراسم، سرهنگ كاووس محمدي معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي استان فارس ضمن عرض خير مقدم به حاضران، گزارشي از اهداف و برنامه هاي پيش بيني شده در اين كارگاه آموزشي را ارائه داد.

دكتر محمد حسين الياسي از استادان حوزه عمليات رواني، اولين سخنران اين مراسم بود كه براي فراگيران و حاضران در جلسه مطالب خود را ارائه كرد.

گفتني است بيست و يكمين كارگاه آموزشي ارتقاء دانش رسانه اي با حضور فرماندهان و مديران انتظامي استان فارس به مدت دو روز در سالن غدير ستاد انتظامي استان فارس برگزار مي شود.

نظرات بینندگان