کد خبر: ۱۱۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۶
سه استاد دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز:

باندبازی و لابی‌گری در دانشگاه شیراز نهادینه‌شده/با وجود تغییر رئیس دانشگاه همچنان از تدریس دروس تخصصی محرومیم

در بیانیه سه استاد دانشکده مهندسی دانشگاه شیراز آمده است: متأسفانه در دانشگاه قانون جنگل حاکم است و گروه‌های مختلف با زورورزی و باندبازی و لابی‌گری کار را به‌پیش می‌برند.
باندبازی و لابی‌گری در دانشگاه شیراز نهادینه‌شده/با وجود تغییر رئیس دانشگاه همچنان از تدریس دورس تخصصی محرومیمبه گزارش شیرازه، سه نفر از اساتید دانشگاه شیراز که در یک سال گذشته از تدریس دروس تخصصی محروم شده بودند طی بیانیه ای اعلام کردند: متاسفانه دردانشگاه قانون جنگل حاکم است وگروه های مختلف با زور ورزی و باند بازی و لابیگری کار را به پیش می برند و در این میان دانشجو و دانشگاه و انقلاب (اسلامی) هستند که فدا می شوند. این رویه به حدی دردانشگاه نهادینه شده است که حتی ارگان هائی همچون هیئت محترم اجرائی جذب و نهاد محترم رهبری دردانشگاه برای حل این معضل به جای درخواست از مسئولین دانشگاه برای اجرای ساده قانون ومعرفی و توبیخ متخلف و پافشاری برای احقاق حق مظلوم به روش هایی همچون اعمال نفوذ و فشار بر مظلوم برای کوتاه آمدن در مقابل ظالم متوسل می شوند!

متن بیانیه به شرح زیر است:

در پی تعویض رئیس دانشگاه شیراز امید آن داشتیم که قانون و عدالت دردانشگاه شیراز جدی تر پیگیری شود اما با ابقاء معاون آموزشی دانشگاه و ادامه سیاست های کلی قبل، ما سه نفر همچنان از درس های تخصصی خود و داشتن دانشجو محروم بوده وتحریم های ناعادلانه و غیرقانونی توسط بخش و دانشکده و معاون آموزشی دانشگاه نسبت به ما همچون ترم گذشته و حتی جدی تر ادامه دارد.

در اول این ترم بدون هماهنگی، فقط دو درس سرویسی از بخش دیگر که معمولاً دانشجویان دکتری ارائه می دهند توسط بخش برای ما تخصیص داده شد. ارائه چنین درس هایی همچون گذاشتن مثلاً یک متخصص جراح چشم در قسمت تزریقات است و با لعکس، زیرا درسهای تخصصی ما سه نفر علیرغم نیاز دانشجو، یا ارائه نشد ویا به افراد غیرمتخصص محول شد و فقط برای رفع تکلیف و تحقیر ما سه نفر، چنین درسهای سرویسی به ما واگذار شد. زیرا همانطورکه گفته شد، دانشگاه نیاز وکمبود نیروی متخصص در ارائه این دروس سرویسی وابتدائی را نداشته و ندارد. ولی با لعکس به دروس تخصصی ما احتیاج داشت که درکمال بی انصافی دانشجو را از آن محروم ساختند و به وی و دانشگاه چنین خیانتی را روا داشتند.

افرادی همچون رئیس سابق دانشکده برق وکامپیوتر ورئیس سابق بخش مخابرات والکترونیک (رئیس فعلی دانشکده) و باند مدیریتی و مشورتی وی با دستکاری غیرقانونی فرم ارزشیابی اساتید وزارت علوم وجمع آوری طومار به رسم جاهلیت برای حذف همکاران خود بدعت فوق العاده خطرناکی را در دانشگاه بنا گذاشتند و این شروع تخلف علنی بخش بود که در ادامه شاهد تخلفات علنی بیشتر از بخش و مسئولین دانشکده ودانشگاه بودیم.

معاون آموزشی دانشگاه و سایرمسئولین تصمیم گیر دانشگاه همچون هیئت رئیسه محترم دانشگاه و هیئت محترم بدوی دانشگاه با وجود آگاهی از این تخلفات یا با سکوت خویش و یا با ترفیع درجه متخلف مهر تاییدی بر این تخلفات و بی قانونی ها زدند و نشان دادند که دراین سیستم عزمی برای برقراری قانون و عدالت وجود ندارد وتا زمانی به آن پایبندند که هیچگونه تبعاتی برای آنها نداشته باشد. بنابراین چنین است که نهایتا تا تاریخ اعلام این نامه که بعد از تاریخ حذف و اضافه دروس می باشد، (و علیرغم درخواست چند صد نفر از دانشجویان مهندسی) هیچگونه درسی برای  ما در سیستم آموزشی دانشگاه درنظرگرفته نشده و همچنان ازداشتن دانشجو وسایر حقوق آموزشی و پژوهشی معمول یک عضو هیئت علمی محروم می باشیم.

متاسفانه دردانشگاه قانون جنگل حاکم است وگروه های مختلف با زور ورزی و باند بازی و لابیگری کار را به پیش می برند و در این میان دانشجو و دانشگاه و انقلاب (اسلامی) هستند که فدا می شوند. این رویه به حدی دردانشگاه نهادینه شده است که حتی ارگان هائی همچون هیئت محترم اجرائی جذب و نهاد محترم رهبری دردانشگاه برای حل این معضل به جای درخواست از مسئولین دانشگاه برای اجرای ساده قانون ومعرفی و توبیخ متخلف و پافشاری برای احقاق حق مظلوم به روش هایی همچون اعمال نفوذ و فشار بر مظلوم برای کوتاه آمدن در مقابل ظالم متوسل می شوند.

نهایتا در چنین شرایطی ما برای احقاق حقمان تنها به داوری خداوند متعال پناه می بریم که او بهترین داور و گشایش دهنده است و تا حصول نتایج قانونی و عادلانه پیگیر این مسأله خواهیم بود.

نظرات بینندگان