کد خبر: ۱۱۹۷۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

حمله هکرها به ۱۴۰ سایت داخلی

در پی هک بیش از ۱۴۰ وب‌سایت داخلی در روز جمعه مورخ ۱۳۹۶/۱۲/۰۴ مرکز ماهر این موضوع را سریعا مورد بررسی قرار داد و گزارشی از این موضوع ارائه کرد.

به گزارش شیرازه،  چندی پیش هم‌زمان با فرارسیدن سالروز پیروزی انقلاب اسلامی خبری مبنی بر حمله سایبری به تعدادی از پورتالها و سایتهای خبری نظیر روزنامه‌های قانون، آرمان و ستاره صبح رسانه‌ای شد که بنا بر گزارش مرکز ماهر، ضعف امنیتی مورد سوءاستفاده قرار گرفته توسط مهاجم به این سایتها در لایه کاربردی وب و سامانه مدیریت محتوا (CMS) گزارش شد.

حال با گذشت کمتر از 15 روز از انتشار این گزارش و این حمله سایبری، بار دیگر 140 سایت داخلی مورد هجوم نفوذگران اینترنتی قرار گرفته است.

مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای با بیان اینکه در پی هک بیش از 140 وب‌سایت داخلی در روز جمعه مورخ 1396/12/04 این مرکز موضوع را سریعا مورد بررسی قرار داد، اعلام کرده است: اقدامات فنی لازم را از همان ابتدای لحظات حادثه مذکور با همکاری شرکت میزبان انجام دادیم.

براساس این اطلاعیه، سایتهای مورد حمله همگی بر روی یک میزبان اشتراکی قرار داشته و دسترسی برقرار شده به صورت محدود و تنها شامل بارگزاری یک فایل متنی بوده است.

وجود آسیب‌پذیری و نقص امنیتی در محصولات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری امری اجتناب‌ناپذیر اما لازم است که تولید‌کنندگان نرم‌افزار و مدیران راهبر سیستمها حساسیت و سرمایه‌گذاری مناسبی در مقوله امنیت سایبری در نظر بگیرند.


نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان