کد خبر: ۱۱۹۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶

ورود مجلس به ماجرای واردات کود انسانی

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: استفاده از کود انسانی در تولیدات کشاورزی تبعات بسیار سنگینی مانند ماندگاری فلزات سنگین، انگل و آلودگی‌ را در پی دارد.
به گزارش شیرازه، علی ابراهیمی در خصوص واردات برخی اقلام غیرضروری و عجیب در لیست مطرح‌شده توسط رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اظهار کرد: واردات کالاهای مصرفی مانند پتو را ضد تولید ملی و برخلاف اهداف اقتصاد مقاومتی می‌دانم.

وی با بیان اینکه واردات کود انسانی جای تعجب دارد و باید بر روی مسئله واردات آن کنکاش بیشتری صورت بگیرد، گفت: قصد دارم که از آنها سؤال کنم که مبنای گرفتن تصمیم برای واردات این نوع کود چه بوده است.
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با اشاره به اینکه پرورش حیواناتی مانند خرگوش و روباه به منظور استفاده از پوست آنها برای یک مدت وجود داشت که به دلیل وجود شبهات متوقف شد، ادامه داد: این قصد را ندارم که به جنبه شرعیات استفاده از پتو با کرک حیوانات ورود پیدا کنم اما ایران در زمینه تولید پتوی با کیفیت زبانزد است و در تولید این اقلام مشکلی وجود ندارد، اینگونه واردات به تولید داخل ضربه وارد می‌کند و با اهداف اقتصاد مقاومتی مغایرت دارد.

*تبعات سنگین استفاده از کود انسانی در تولیدات کشاورزی چیست؟

وی با تأکید بر اینکه ایران در زمینه تولید کودهای ماکرو، میکرو، شیمیایی و فسفات غنی بوده و ضرورتی برای واردات کود انسانی نیست، عنوان کرد: استفاده از کود انسانی در تولیدات کشاورزی تبعات بسیار سنگینی مانند ماندگاری فلزات سنگین، انگل و آلودگی‌ها را دارد.
ابراهیمی با بیان اینکه بعد از شنیدن واردات کودهای انسانی تعجب کردم، خاطرنشان کرد: مسئولان واردات این نوع اقلام از جمله کود انسانی باید در مجلس حاضر شوند و در این زمینه توضیحاتی ارائه کنند.
منبع: خانه ملت
نظرات بینندگان