کد خبر: ۱۱۹۷۲۵
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
نخستین رویداد ملی خلاقیت دانش‌آموزی در شیرازبرگزار می‌شود

«رویش» متولد فارس بود و امسال ملی شد

رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس از نخستین رویداد خلاقیت کشوری دانش‌آموزی با عنوان المپیاد رویش در شیراز خبر داد و گفت: این المپیاد از تاریخ دهم اسفند ماه به مدت ۲ روز در شیراز برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان دانش‌آموزی استان فارس در نشست خبری نخستین المپیاد ملی دانش‌آموزی رویش اظهار داشت: این رویداد مهم کشوری برای نخستین مرتبه در استان فارس در بین بیش از 900 دانش‌آموز درمقاطع ابتدایی و متوسطه اول و دوم به میزبانی آموزش و پرورش استان فارس برگزار می‌شود وپیش بینی می‌کنیم تا پایان مهلت ثبت نام، تعداد متقاضیان تا 1100نفر هم برسد.

محسن کلاری با بیان اینکه تا کنون900 دانش‌آموز برای حضور در این رویداد مهم ملی ثبت نام کردند گفت: 600  نفر از دانش آموزانی که برای شرکت در المپیاد رویش ثبت نام کردند، از استان فارس هستند.کلاری تصریح کرد: دلیل استقبال کم دیگر استان‌ها برای حضور در این المپیاد نیز سختگیری‌ها وضوابط اردویی است اما بعضی از حاضرین با والدین به شیراز سفر می‌کنند چون خانواده‌های برخی دانش آموزان علاقه دارند فرزندان شان در این رقابت‌ها حضور یابند.

وی اظهار داشت: دانش‌آموزان در این دوره در رشته‌های روبیک، دومینو، برج دومینو، کریدور، بلاک‌آس2نفره و 4 نفره ، جِنگا، پنتاگو، اُتِللو و لیوان چینی وریورسی به رقابت می‌پردازند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس خلاقیت، تحرک، پرورش ورویش استعداد‌ها ونیز دور کردن جامعه هدف ازآسیب‌های فضا‌های مجازی را از مهم‌ترین اهداف برپایی المپیاد رویش برشمرد وگفت: این بازی‌ها استراتژیک است و به دانش آموزان در حل مسئله کمک زیادی می‌کند. پیش‌بینی می‌شود دانش آموزان 18 استان کشوردراین دوره از رقابت‌ها شرکت کنند.

کلاری با اشاره به‌اینکه استان فارس قطب بازی‌های فکری کشوراست، ابراز داشت: دبیرخانه دائمی برگزاری المپیاد ملی رویش در شیراز دائرشده‌است و برگزیدگان این دوره به مسابقه‌های 2018 به یکی از کشور‌ها که نام آن هنوز اعلام نشده، اعزام می‌گردند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی فارس با تاکید بر لزوم بسترسازی برای شکوفایی استعداد دانش آموزان مناطق محروم در این رقابت‌ها تصریح کرد: ما برای دانش آموزان مستعدی که در تامین هزینه‌های شرکت در این رقابت‌ها مشکل مالی داشتند سهمیه رایگان پیش بینی کردیم.

وی ابراز داشت: مسابقات بازی‌های فکری طی 2 سال گذشته با حضور بیش از 3 هزار دانش‌آموز به‌صورت محدود در سطح استان فارس برگزار می‌شد و در اصل المپیاد رویش متولد فارس بود اما با تمهیدات صورت گرفته در سال جاری برای اولین بار در سطح ملی این رقابت‌ها را برگزار می‌کنیم و در نتیجه این رقابت‌ها برای اولین بار می‌توانیم دررقابت‌های بین المللی تیم اعزام کنیم. البته قبلا به صورت تک رشته ای در سطح ملی رقابت‌هایی برگزار شده اما در این سطح وسیع و با ده رشته اولین بار است که در کشور برگزار می‌شود.

 رئیس سازمان دانش آموزی فارس اظهار داشت: ثبت نام دانش آموزان علاقه‌مند در تمامی مقاطع تحصیلی  از طریق مراجعه به سایتWWW.PISHFARFARS.IR,WWW.IRMSA.IR صورت گرفته است.

کلاری خاطرنشان کرد: افتتاحیه این مسابقه دهم اسفندماه ساعت 8 صبح برگزار و در روز دوازدهم ساعت 9 صبح  به پایان می‌رسد.

مدیر سازمان دانش آموزی فارس در پاسخ به خبرنگاران در خصوص زمان تردد دانش آموزان در جاده، گفت: طبق برنامه تمامی دانش آموزان باید روز ۹ اسفند در شیراز باشند و هیچ اتوبوسی شبانه تردد جاده ای ندارد.

 محمدرضا احمدی، مدیریت محصولات فکری فردید و  مجری برگزاری المپیاد رویش با اشاره به اینکه سه سال است مرکز فعالیت‌های آموزشی، فکری و سرگرمی سازمان دانش‌آموزی فارس با حمایت مسئولان آموزش و پرورش استان ایجاد شد اظهار داشت: این مرکز فعالیت خود را در زمینه بازی‌های فکری، برگزاری المپیادها، مسابقات بازی‌های فکری در سطح دانش‌آموزی و برگزاری نمایشگاه‌های کالاهای ایرانی فکری و با کیفیت مطلوب همراه با خدمات پس از فروش و همچنین برگزاری کارگاه‌های آموزشی برای مدارس آغاز کرد.

وی برگزاری المپیادهای رویش را نخستین ثمره فعالیت‌های این مرکز برشمرد و گفت: نخستین المپیاد بازی‌های فکری رویش اسفندماه سال گذشته در شیرازبه صورت استانی برگزار شد که دانش‌آموزان از این مسابقات، استقبال بسیار خوبی کردند و امسال این رقابت‎‌ها در سطح ملی برگزار می‌شود. احمدی با تاکید بر اینکه دید ما صرفا المپیادی نیست اظهار داشت: مهم ترین هدف ما از این رقابت‌ها تربیت اجتماعی است.وی خاطرنشان کرد امسال برای اولین بار آموزش مجازی این بازی‌ها را هم راه اندازی کردیم و متقاضیان می‌توانند از طریق ویدئوهای آموزشی بدون حضور فیزیکی آموزش‌های لازم را ببینند.همچنین با راه اندازی کانون هایی در نقاط مختلف شیراز به دنبال راه اندازی بازیخانه هستیم که علاقمندان بتوانند بازی‌ها را برای مدت مشخص امانت بگیرند.پاسخگویی24ساعته هم به سوالات دانش آموزان داریم. وی یادآور شد: پیگیر میزبانی شیراز برای رقابت‌های جهانی سال 2019 هم هستیم و این رویداد را دور از دسترس نمی‌بینیم.

احمدی درباره علت تعداد کم دانش آموزان غیر فارسی توضیح داد: وقایع دلخراش مکرر باعث شده خیلی از والدین احساس امنیت نکنند و فرزندان خود را به این اردوها نفرستند . البته طبق ضوابط اردویی دانش آموزان تا یک مسافت محدودی می‌توانند جاده‌ای سفر کنند و برخی استان‎‌ها هم خط ریلی مستقیم به فارس ندارند، به همین خاطر دانش آموزان استان‌های مرزی استقبالی از این رقابت‌ها نکردند.

وی ادامه داد: تمامی دانش آموزان بیمه هستند و دانش آموزان خراسان که از دورترین شرکت کننده ها هستند، نیز توسط قطار منتقل می شوند.

این المپیاد به همت مرکز فعالیت‌های فکری، آموزشی و سرگرمی سازمان دانش‌آموزی فارس و با حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان به ویژه معاونت پرورشی و سازمان دانش‌آموزی فارس و با همکاری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان فارس و معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز برگزار می‌شود.

نظرات بینندگان