کد خبر: ۱۱۹۷۲۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۳ - ۰۶ اسفند ۱۳۹۶
گزارش ریاست دادگستری استهبان از برخورد قاطع دستگاه قضا با متخلفان:

برخورد قاطع دستگاه قضا با جلسات شبانه سیاسی / دستگیری 2 عضو گروه ری استارت در استهبان / عضو گیری فرقه دراویش در استهبان برای جریانات اخیر تهران

ریاست دادگستری شهرستان استهبان ضمن تشکر از موضع امام جمعه استهبان در خصوص جلسه باغ شاندیز گفت: اگر دشمن وارد کشور شود نمی پرسد که شما چه خط و مشی سیاسی دارید و همه را از دم تیغ می گذرانند فلذا باید شکرگذار این امنیت در کشور باشیم.

به گزارش شیرازه، ریاست دادگستری شهرستان استهبان ضمن تشکر از موضع امام جمعه استهبان در خصوص جلسه باغ شاندیز گفت: اگر دشمن وارد کشور شود نمی پرسد که شما چه خط و مشی سیاسی دارید و همه را از دم تیغ می گذرانند فلذا باید شکرگذار این امنیت در کشور باشیم.


 حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی، ریاست دادگستری شهرستان استهبان افزود: مقام معظم رهبری فرمودند امتیاز طلبی مسئولین حرکتی ضد انقلابی است؛ اینکه بخواهیم پست خودمان، جایگاه خودمان و آینده حزب خودمان را با هر تبلیغی حتی با سردادن شعار تغییر حجاب نگه داریم، اینکه بخواهیم در شهری که شهر حجاب زهراست و شهر حضرت زهراست آینده حزب خودمان را با هر تبلیغی نگه داریم کار درستی نیست.


 دادستان انقلاب استهبان گفت: قرار نیست دستگاه قضایی با هر موردی برخورد کند؛ قرار نیست اگر دو هزار نفر در گروهی تلگرامی صحبت کنند ما هر دو هزار نفر را دستگیر کنیم؛ خیلی از شما در کانال ها و گروه ها عضو هستید پس چرا سکوت می کنید و جواب نمی دهید؟ چرا موضع انقلابی خودتان را حفظ نمیکنید ؟ چرا امر به معروف و نهی از منکر نمی کنید؟ با هر زندان رفتن یک ضد نظام درست می شود.


 حجت الاسلام والمسلمین خورشیدی افزود: چرا چند مسئولی که در آن جلسه بودند سکوت کردند؟ یک نفر نشنیده است، دو نفر نشنیده است، چرا بقیه سکوت کردند و واکنش نشان ندادند؟ دستگاه قضا با اقتدار تمام برخورد قانونی خودش را خواهد داشت.


 وی در خصوص رفتار برخی افراد در فضای مجازی گفت: برای 4 الی 5 نفر پرونده تشکیل شده است و حکم جلب 2 نفر در استهبان، یک نفر از فسا و یک نفر از رونیز که در گروه های تلگرامی هر چه از دهانشان بیرون می آمد مینوشتند صادر شده است و در خصوص بقیه افراد نیز پرونده هایی در حال صادر شدن است.


 ریاست دادگستری استهبان افزود: حکم قطع دست 4 نفر سارق نیز صادر شده است که هنوز تصمیم گرفته نشده است که در ملا عام اجرا شود یا در دادگستری اجرا شود.


 خورشیدی در خصوص شعار نویسان و اعضای گروه ری استارت در استهبان نیز اظهار داشت: یک نفر شعار نویس توسط سپاه دستگیر شد که پرونده اش به شیراز ارجاع داده شد همچنین 2 نفر عضو ری استارت نیز در استهبان دستگیر شدند که پرونده آن ها نیز به استان ارجاع داده شد.


 وی افزود: در خصوص جریان اخیر تهران یک نفر از اعضای این فرقه عضو گیری میکرد تا اگر نیاز شد به تهران اعزام کند که دستگیر شد و در زندان به سر میبرد.


 ریاست دادگستری شهرستان استهبان اظهار داشت: تعدادی از مسئولین و حاضرین در جلسه ( باغ شاندیز ) حضور امام جمعه آمدند و عذرخواهی کردند و مشخص بود که از صمیم قلب عذرخواهی می کنند و برای مسئولین همین بس است.


 وی ادامه داد: یک سری جلساتی در خانه ها برگزار می شود که حتی بعد از ماجرا باغ شاندیز نیز ادامه دارد، خب آن مسئولی که ساعت 3 نیمه شب جلسه در منزلش بود بیاید بگوید دغدغه اش چیست؟ حفظ نظام است یا حفظ پست؟ اگر نظام است خب به ما نیز بگوید چون ما هم عضو این نظام هستیم.


 حجت الاسلام و المسلمین خورشیدی افزود: ای کاش در این جلسات و باغ شاندیز که 165 نفر و تعدادی مسئولین حضور داشتند یک بار از فقر مردم، از شغل جوانان، از طلاقی که در استهبان در ماه 25 طلاق داشتیم سخن میگفتند.


 ریاست دادگستری استهبان گفت: با درخواست امام جمعه محترم و مصلحت سنجی ها جهت جلوگیری از سوء استفاده برخی افراد، رأفت اسلامی شامل حال افرادی شد ولی برای آن 5 نفر پرونده تشکیل شده است که به استان ارجاع داده می شود تا طبق قانون برخورد شود.


 دادستان انقلاب استهبان اظهار داشت: از همین مکان اعلام میکنم که اگر این جلسات شبانه تعطیل نشود، اگر در فضای مجازی مراقب صحبت ها و رفتار خودتان نباشید برخورد شدید قانونی از امروز به بعد با شما خواهد شد.


 وی در خصوص تصرف اراضی ملی نیز گفت: در بحث اراضی ملی گفتیم که زمین های استهبان که به درد انجیر و کشت میخورد با عدالت به جوانان واگذار شود اما کسانی که طمع دارند و سالی چندین هکتار تصرف غیرقانونی دارند همانطور که طی عملیاتی 180 هکتار به دولت برگشت باز هم سایر زمین ها از افراد باز پس گیری خواهد شد.


 ریاست دادگستری استهبان در انتها افزود: با توجه به اینکه استهبان با معضل کمبود آب روبرو می باشد طبق قانون قبل از عید پر کردن چاه های غیر مجاز با آمدن نیرو از استان در دستور کار خواهیم داشت که این کار به نفع همه می باشد.

منبع: سته بان
برچسب ها: استهبان ، فارس ، شیراز
نظرات بینندگان