کد خبر: ۱۱۹۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۳ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶
رئیس کمیسیون عمران مجلس:

سخنان وزیر راه درباره سقوط هواپیمای آسمان برای ما قانع کننده نبود/ استیضاح آخوندی همچنان مطرح است

رئیس کمیسیون عمران مجلس، گفت: ما از توضیحات آقای آخوندی قانع نشدیم و اظهارات قانع‌کننده‌ای در رابطه با علت برخورد هواپیمای شرکت آسمان به قله دنا به ما ارائه نکرد.

به گزارش شیرازه، درخواست استیضاح آخوندی نه تنها در بین رسانه ها و نماینده مطرح است بلکه اخیرا کمپین استیضاح آخوندی در شبکه های اجتماعی نیز به راه افتاده است.

آخوندی تااکنون دو بار استیضاح شده اما هر دو بار استیضاحش رای نیاورده است. او که طرح مسکن اجتماعی اش نیز فقط روی کاغذ مانده است حالا باید پاسخگوی عملکردش در حوزه حمل و نقل هوایی نیز باشد. 

نماینده ها این بار محکم تر از همیشه و احتمالا به خاطر فشار افکار عمومی پای کار آمده اند تا عباس آخوندی در مجلس به سئوالات آنها در حوزه مسکن و حمل و نقل پاسخگو باشد.

محمدرضا رضایی کوچی نماینده مردم جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره آخرین وضعیت پیگیری‌های کمیسیون عمران در رابطه با سقوط هواپیمای ATR شرکت آسمان اظهار داشت: با توجه به تیم هفت نفره‌ای که از فرانسه به ایران آمدند مقرر شده است پیگیری‌های خود را برای بررسی علل بروز این حادثه انجام دهند.

وی افزود: قرار شده است تیم‌های جستجوگر، مسئولان مربوطه و همچنین تیم هفت نفره فرانسه با کمک جعبه سیاه هواپیما و همچنین داده‌های موجود در پی علل بروز این حادثه باشند و تا زمانی که جعبه سیاه هواپیما پیدا نشود این تیم هفت نفره در ایران خواهند ماند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس همچنین تصریح کرد: ما با این تیم همچنان در ارتباط هستیم با توجه به اینکه ما هم کمیته‌‌ای ویژه در کمیسیون عمران تشکیل دادیم تا در کنار کمیته بررسی سوانح که سازمان هواپیمایی کشور تشکیل داده و در صورت پیدا شدن جعبه سیاه هرچه سریعتر علل و عوامل بروز این حادثه را کشف کنیم.

رضایی کوچی بر همین اساس با اشاره به نشست اخیر کمیسیون عمران در رابطه با این حادثه که با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد، اظهار داشت: در این نشست ما از توضیحات آقای آخوندی قانع نشدیم و اظهارات قانع‌کننده‌ای در رابطه با علت برخورد هواپیمای شرکت آسمان به قله دنا به ما ارائه نکرد؛ آقای آخوندی تنها از حضورش در روز حادثه سخنانی ارائه کرد و در واقع اظهارات خاصی به ما ارائه نداد؛ لذا همچنان موضوع استیضاح وی مطرح است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه طرح استیضاح وزیر راه و شهرسازی در کمیسیون در حال بررسی است در صورت تکمیل امضای نمایندگان به صحن علنی مجلس ارائه خواهد شد؛ البته یک جلسه مشخص به عنوان جلسه نهایی قبل از استیضاح با حضور شخص وزیر برگزار خواهد شد که پس از آن روند استیضاح ادامه خواهد یافت.

نظرات بینندگان