کد خبر: ۱۱۹۷۶۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۹ - ۰۷ اسفند ۱۳۹۶

شهردار استهبان معرفی شد

مراسم معارفه شهردار استهبان صبح امروز با حضور مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس پس از گذشت شش ماه از آغاز فعالیت شورای پنجم برگزار شد.

به گزارش شیرازه،  در این مراسم که با حضور امام جمعه، فرماندار و مسئولان شهرستان استهبان در فرمانداری برگزار شد، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان اظهار داشت: به ازای هر میز در این کشور یک شهید اهدا شده است و باید پاسدار خون شهیدان گلگون کفن میهن اسلامی باشیم .

سیدعلی نقی طبیب لقمانی با قدردانی از خدمات احمد فقیهی‌کیا شهردار سابق استهبان و آرزوی موفقیت برای او به عنوان شهردار گراش اظهار داشت: از سرپرست  شهرداری هم که در این مدت زحمت کشیدند قدردانی کرده و امیدواریم شهردار جدید نگاه ویژه‌ای به شهرسازی برای شهر متمدن، فرهنگی، اسلامی، قرآنی، با فرهنگ و دوست داشتنی استهبان باشیم .

وی با بیان اینکه شهر متعلق به همه شهروندان است و شهرداری نیز شریک مال تمام مردم است بیان کرد: امروز در هر گوشه‌ای از شهرهای ما اشکالی پیش آید شهروندان شهردار و شهرداری را نشانه می‌روند،حتی مسائلی که شاید در قبل با شهرداری بوده و الان نیست.

 لقمانی افزود: مدیر امور شهر، شهردار است و باید با اجرای برنامه‌هایی که اشتغال و شرایط ایجاد شغل را ایجاد کند، برای داشتن شهری پویا برنامه‌ریزی کند .

امام جمعه استهبان نیز در سخنانی کوتاه اظهار داشت:  از مهندس فقیهی‌کیا شهردار سابق استهبان که زحمات بسیاری کشیده  و امروز جایشان در این نشست خالی است، قدردانی می‌کنیم.

حجت‌الاسلام مصطفی خاوری همچنین با آرزوی موفقیت برای شهردار جدید خاطرنشان کرد: همه ما برای پیشرفت شهر در خدمت شهردار بوده و همکاری لازم را در این زمینه انجام می‌دهیم.

خاوری خاطرنشان کرد: با توجه به نزدیکی به آغاز تعطیلات نوروز از شهردار جدید درخواست داریم توجه ویژه‌ای به فراهم کردن زیرساخت‌های مورد نیاز برای پذیرایی و استقبال از مهمانان نوروزی داشته باشد.

 فرماندار شهرستان قرآنی استهبان نیز با اشاره به برگزاری مراسم تشییع و خاکسپاری 6 شهید گمنام طی هفته گذشته در شهرهای ایج، رونیز و استهبان اظهار داشت:  در مراسم تشییع شهدای گمنام  در شهر استهبان مردم این شهر حماسه جدیدی در تاریخ انقلاب استهبان آفریدند که جای قدردانی دارد.

محمدمهدی شرفی همچنین  از برپا کنندگان مراسم‌های عزاداری در استهبان قدردانی کرد و گفت: پس  از بازرسی صورت گرفته از دفتر آیت‌الله‌وحید خراسانی، استهبان رتبه اول  کشور را در برگزاری این مراسم‌ها بدست آورد.

 وی با اشاره به تودیع و معارفه شهردار استهبان نیز خاطرنشان کرد: از مهندس فقیهی‌کیا تشکر ویژه ای دارم، وی مبلمان شهری و روند شهرداری استهبان را متحول کرد؛ هر چند دوست داشتیم که امروز در این جلسه حضور داشتند اما  با توجه به مشغله کاری موفق به حضور نشدند.

فرماندار استهبان گفت: بدون شک با روحیه خوبی که شهردار جدید داشته و همدلی خوبی که در شهرستان وجود دارد تغیرات و کارهای خوبی را در سطح شهر اتفاق می‌افتد.

 شهردار جدید استهبان نیز با بیان اینکه تلاش می‌کنم اتاق شهردار شیشه‌ای باشد و مردم در جریان امور شهرداری قرار گیرند خاطرنشان کرد: اتاق فکرهای شهرداری را ادامه داده و موضوع شهرداری الکترونیک در برنامه‌ها قرار می‌گیرد.

حسن تاج‌پیکر با اشاره به اینکه از ایده‌های بومی استفاده می‌کنیم تا نماسازی شهر را به شکل بهتری ارتقاء دهیم گفت: اولویت‌بندی پروژه‌های عمرانی شهرستان از مباحث مهمی است که باید به آن پرداخته شود .

وی با بیان اینکه در مبلمان شهری استهبان  کار شده و باید کارهای زیربنایی بیشتری انجام دهیم بیان کرد: جذب سرمایه‌گذار و اعتماد سازی برای سرمایه‌گذاری، ساخت پارک بانوان و ایجاد شهربازی از برنامه‌های اولویت‌دار است.

شهردار استهبان همچنین برنامه‌ریزی برای جذب گردشگر به منظور اشتغالزایی و درآمدزایی را از دیگر برنامه‌های خود عنوان کرد و افزود: کارخانه آب معدنی را باید کمک کنیم سریعتر به بهره‌برداری برسد تا برای شهرداری درآمدزایی داشته باشد.

در این مراسم با حکم اسماعیل تبادار استاندار فارس، حسن تاج پیکر به عنوان شهردار استهبان معرفی شد.

منبع: سته بان

برچسب ها: استهبان ، فارس ، شهردار
نظرات بینندگان