کد خبر: ۱۱۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۰ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
رئیس فراکسیون اشتغال مجلس:

بانک مرکزی در اعطای تسهیلات اشتغال سنگ‌اندازی می‌کند

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس گفت: بانک مرکزی در اعطای تسهیلات اشتغال سنگ‌اندازی می‌کند.

به گزارش شیرازه، غلامرضا رئیس فراکسیون اشتغال مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روش‌های اتخاذ شده از سوی دولت برای اعطای تسهیلات اشتغال به جوانان، گفت: روند اعطای تسهیلات اشتغال به جوانان مناسب نیست و بانک مرکزی مدام سنگ‌اندازی می‌کند.

وی با تأکید بر اینکه تسهیلات اشتغال به جوانان باید در سریع‌ترین زمان ممکن صورت گیرد، اظهار داشت: هر چقدر روند اعطای تسهیلات به جوانان سرعت بیشتری بگیرد، نرخ بیکاری نیز کاهش و از طرفی اشتغال و کسب و کار نیز توسعه می‌یابد.

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس اضافه کرد:  به طور قطع، هر اقدامی که در جهت توسعه اشتغال و کاهش نرخ بیکاری انجام شود، مورد استقبال مجلس و نمایندگان خواهد بود، اما شرایط دولت و میزان تخصیص اعتبارات دستگاه‌های اجرایی نیز باید مدنظر قرار دهیم.

کاتب، از پرداخت تسهیلات اشتغال به جوانان با نرخ سود 18 درصد سالیانه انتقاد کرد و گفت: با این میزان سود تسهیلات امیدی به توسعه اشتغال در کشور وجود ندارد، در وهله اول باید سازوکاری فراهم شود تا نرخ سود تسهیلات اشتغال جوانان کاهش یابد. 

رئیس فراکسیون اشتغال مجلس در پایان خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در هفته آینده در نشستی با مسئولان مربوطه وزارت اقتصاد و بانک مرکزی موانع پیش روی تسهیلات اشتغال جوانان را مورد بررسی قرار دهیم.

نظرات بینندگان