کد خبر: ۱۱۹۸۰۴
تاریخ انتشار: ۱۴:۰۳ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

انجام ٢۰۰ مورد درمان ناباروری به روش «IVF» در جهرم

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم گفت: از سال گذشته تا کنون ٢ هزار بیمار در مرکز فوق تخصصی درمان نازایی هنری پذیرش شده اند، که از این تعداد، ٢۰۰ بیمار تحت عمل«IVF »قرار گرفته اند.
به گزارش شیرازه، محمد رحمانیان صبح دوشنبه در جمع خبرنگاران گفت: متخصص زنان، زایمان و نازایی اظهار داشت: پس از یک سال از آغاز مرکز فوق تخصصی درمان نازایی، دو هزار بیمار پذیرش شده اند که از این تعداد، ٢۰۰ نفر تحت عمل «IVF» قرار گرفته اند.

وی افزود: روزانه به طور متوسط ۴۰ بیمار در این مرکز ویزیت می شوند.

رحمانیان درمان های مقدماتی مانند دادن دارو و روش های آی یو آی واُ آیرا از اقدامات درمانی اولیه این مرکز فوق تخصصی ناباروری دانست و گفت: اگر بیمار بعد از انجام این مراحل جواب نگرفت، روش درمانی پیشرفته آی وی اف  انجام می شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: مراحل آی وی اف شامل گرفتن دارو، سونوگرافی سریال یک روز در میان، مشاوره بیهوشی جهت عمل برداشت تخمک و انتقال به آزمایشگاه جنین شناسی جهت تشکیل جنین ها است.

وی با اشاره به انتقال جنین ها گفت: انتقال جنین ها به دو صورت تازه و فریز شده انجام می شود و نمونه ها در آزمایشگاه مرکز نازایی مستقر در بیمارستان استاد مطهری نگهداری می شود.

رحمانیان گفت:  تا کنون ۶۰ درمان مقدماتی ناباروری آی یو آی و اُ آی در این مرکز انجام شده است.

وی با اشاره به انجام لاپاراسکوپی زنان (درمانی) و هیستروسکوپی برای اولین بار در این مرکز بیان کرد: در سال های گذشته در شهرستان، لاپاراسکوپی تشخیصی وجود داشته که بعد از ۱۵ سال متوقف می شود و از سال گذشته تا کنون لاپاراسکوپی زنان (درمانی) و هیستروسکوپی در این مرکز انجام گرفته است./ مهر


نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان