کد خبر: ۱۱۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۳۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۰

تشديد برخورد با مزاحمين نواميس از فردا/ اهداي گل به بانوان با حجاب +عكس

فرمانده انتظامي تهران بزرگ با اشاره به آغاز طرح «تشديد امنيت اخلاقي» از روز چهارشنبه گذشته در پايتخت از تسري اين طرح به تفرجگاه‌هاي كوهستاني و پارك‌ها خبر داد و گفت: در عين حال از روز شنبه در راستاي طرح «تشديد امنيت اخلاقي» برخورد با مزاحمين نواميس در دستوركار جدي پليس قرار گرفته است.

به گزارش ايسنا، طرح «تشديد امنيت اخلاقي» از 25 خرداد ماه سال جاري در مناطق مختلف پايتخت اعم از ميادين، بزرگراه‌ها، مراكز خريد، مترو و ... آغاز شد.

ماموران پليس مستقر در پايتخت، امسال و از همان ساعات اوليه اجراي طرح، ضمن اهداي شاخه گل به افراد داراي حجاب و پوشش اسلامي، ضمن ارايه تذكر لساني و ارشادي، با افراد بدپوشش و گردانندگان سگ در معابر عمومي برخورد كردند.

مشاهدات خبرنگار ايسنا حاكيست، با توجه به اطلاع‌رساني پليس و اعلام مصاديق بدپوششي طي روزهاي گذشته، همكاري شهروندان در اجراي اين طرح افزايش يافته است، به نحوي كه به گفته سردار ساجدي‌نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ «در طرح امسال شمار تذكرهاي لساني و ارشادي ماموران در برابر برخورد انتظامي افزايش چشمگيري داشته است.»

به گزارش ايسنا، همچنين با توجه به برگزاري دوره‌هاي آموزشي، رفتار و نحوه برخورد مجريان طرح نسبت به سال‌هاي گذشته تغيير كرده و مناسب‌تر شده است.

در بزرگراه‌هاي پايتخت نيز گشت‌هاي موتورسوار طرح «تشديد امنيت اخلاقي» به رانندگان يا سرنشينان بدحجاب خودروها تذكر داده و يا برخورد مي‌كردند.

از سوي ديگر اين طرح در روزهاي پنجشنبه و جمعه گذشته در پارك‌ها، اماكن عمومي و مناطق كوهستاني و ارتفاعات تهران به مرحله اجرا درآمد به شكلي كه حضور گشت‌هاي طرح «تشديد امنيت اخلاقي» در روزهاي پنجشنبه و جمعه در تفرجگاه‌هاي كوهستاني پايتخت به همراه پليس كوهستان مشهود بود.

سردار حسين ساجدي‌نيا، فرمانده انتظامي تهران بزرگ نيز روز جمعه با اشاره به اين كه اجراي اين طرح تا رفع دغدغه‌هاي مردم در حوزه‌هايي همچون بدپوششي و مزاحمين نواميس ادامه خواهد داشت به ايسنا گفت: برخورد با موضوع بدپوششي در دو مقوله مصرف كننده و توليد كننده است، به طوري كه همزمان با آغاز طرح «تشديد امنيت اخلاقي» تمام مراكز توليدي و توزيعي در تهران شناسايي شده و هشدارهاي لازم در اين باره داده شده است كه در صورت رعايت نكردن اين موازين از سوي اين مراكز با آنها نيز برخورد خواهد شد.

وي با اشاره به اين كه اجراي اين طرح به پارك‌ها و تفرجگاه‌هاي كوهستاني نيز تسري يافته است، خاطرنشان كرد: طرح برخورد با مزاحمين نواميس در راستاي طرح «تشديد امنيت اخلاقي» از روز شنبه 28 خرداد ماه در پايتخت تشديد شده و در اين راستا با مزاحمين نواميس كه يكي از دغدغه‌هاي اصلي شهروندان تهراني هستند، برخورد جدي و قانوني خواهد شد.

انتهای پیام/10

نظرات بینندگان