کد خبر: ۱۱۹۸۱۰
تاریخ انتشار: ۱۶:۲۹ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
سرپرست اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس:

نتیجه آزمون كتبی حفظ و مفاهیم قرآن در روز برگزاری اعلام می‌شود/ رقابت بیش از هزار زندانی فارس در مسابقات قرآن کریم

یوسفی نژاد گفت: از ۱۷ هزار و ۲۲۰ نفری كه از استان فارس در مسابقات قرآن شركت كرده‌اند، هزار و ۲۲۶ نفر از ۱۱ زندان استان فارس هستند.

نتیجه آزمون كتبی حفظ و مفاهیم قرآن در روز برگزاری اعلام می‌شود/ رقابت بیش از هزار زندانی فارس در مسابقات قرآن کریمبه گزارش شیرازه، غلامرضا یوسفی‌نژاد، سرپرست اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در نشست خبری گفت: آموزش قرآن به عنوان یكی از اركان زیربنایی توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه محسوب می‌شود كه با هدف تعمیق و تعمیم شناخت و ایمان به قرآن در آحاد جامعه و ارتباط با آن در رفتار فردی و اجتماعی اقشار مختلف جامعه دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن در این استان گفت: برگزاری منظم و سالانه آزمون سراسری قرآن و عترت را به عنوان یكی از اقدامات مهم و تأثیرگذار در كنار سایر حمایت‌های مادی و معنوی از فعالیت‌ها و برنامه‌های آموزشی مؤسسات و مراكز قرآنی برشمرد.

یوسفی‌نژاد با یادآوری اینكه آزمون حفظ و مفاهیم قرآن كریم یكی از برنامه‌های مهم ارشاد است كه ۱۵ دوره آن طی سال‌های گذشته برگزار شده است، گفت: امسال با هماهنگی‌های انجام شده این آزمون با همكاری سازمان اوقاف در تمام شهرستان‌های فارس برگزار می‌شود.

سرپرست اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس ادامه داد: این آزمون به عنوان اولین تجربه مورد توجه مدیران سازمان اوقاف و وزارت ارشاد است و امیدواریم كه تجربه و الگوی موفقی باشد تا بتوانیم از ظرفیت‌های دو نهاد در زمینه‌های مختلف قرآنی استفاده كنیم.

برگزاری آزمون كتبی در ۲۹ شهرستان فارس

وی با بیان اینكه آزمون كتبی در ۲۹ شهرستان استان فارس برگزار می‌شود، گفت: سوالات این آزمون به تمام شهرستا‌ن‌ها ارسال شده است و به یاری خدا این آزمون به‌صورت همزمان در صبح روز پنج‌شنبه، ۱۰ اسفندماه برگزار خواهد شد.

یوسفی‌نژاد با تصریح اینكه امسال نتیجه آزمون كتبی تا عصر همان روز برگزاری اعلام خواهد شد،‌ گفت: از ۱۷ هزار و ۲۲۰ نفری كه از استان فارس در این آزمون شركت كرده‌اند، هزار و ۲۲۶ نفر از ۱۱ زندان استان فارس هستند که با همکاری کانون اصلاح و تربیت زندان‌ها در آزمون شرکت می‌کنند.

سرپرست اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس یادآور شد كه در برگزاری این آزمون نهادها و دستگاه‌های مختلفی نظیر شهرداری، ستادهای ائمه جمعه، اداره‌كل زندان‌ها، بقاع متبركه و حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) ما را یاری داده‌اند.

برگزاری آزمون شفاهی در 66 نقطه فارس

مهدی احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس نیز در این نشست گفت: یكی از وظایف مهم وزارت ارشاد پرداختن به مقوله قرآن و عترت است و اهداف آن هم پیوند فرهنگ و هنر با مفاهیم قرآن كریم است.
وی با اشاره به برگزاری شانزدهمین آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم به‌صورت مشترك با سازمان اوقاف گفت: به طور كلی ۱۷ هزار و ۲۱۱ نفر از استان فارس در این آزمون در ۴ گروه حفظ، ترجمه و مفاهیم، معارف اهل بیت(ع) و انس با قران برگزار خواهد شد.

احمدی با بیان اینكه بیشترین تعداد شركت‌كنندگان در رشته حفظ جزء ۳۰ با ۴ هزار و ۸۶۸ نفر است، گفت: گروه حفظ سوره‌های منتخب با ۳ هزار و ۴۴۹ نفر در رده دوم تعداد شركت‌كنندگان قرار دارد.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس گفت: از ۱۷ هزار و ۲۱۱ نفر، ۱۳ هزار و ۱۸۹ نفر در آزمون كتبی، ۳ هزار و ۷۷۰ نفر در آزمون شفاهی و ۲۵۱ نفر در آزمون الكترونیكی شركت می‌كنند.

احمدی گفت: بیشترین تعداد شركت‌كنندگان در این آزمون از بقاع متبركه با تعداد ۷ هزار و ۹۷۰ نفر و بعد از آن مؤسسات و مراكز قرآنی به تعداد ۵ هزار و ۸۳۹ نفر هستند؛ همچنین از كانون‌های مساجد ۶۹۳ نفر و دانشگاه‌ها مراكز عالی ۷۶ نفر و مابقی به‌صورت داوطلب در این آزمون شركت می‌كنند.

وی با یادآوری اینكه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن كریم در ۲۳ رشته برگزار خواهد شد كه از این تعداد ۱۶ رشته مربوط به رشته‌های حفظ قرآن كریم است، گفت: از جمع ۱۷ هزار و ۲۱۱ نفر، ۱۲ هزار و ۹۸۲ نفر بانو و ۴ هزار و ۲۲۹ نفر آقا هستند.

شیراز، استهبان و مرودشت بیشترین تعداد شركت‌كنندگان در آزمون را دارند

احمدی ادامه داد: شهرستان‌های شیراز، استهبان، مرودشت، كازرون، نی‌ریز، لارستان و آباده به ترتیب بیشترین تعداد شركت‌كنندگان در آزمون امسال را دارا هستند.

رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس یادآور شد:‌ آزمون كتبی به‌همت اداره‌كل ارشاد و با نظارت اداره‌كل اوقاف و آزمون شفاهی به‌همت اداره‌كل اوقاف و با نظارت اداره‌كل ارشاد برگزار می‌شوند.

وی با بیان اینكه آزمون كتبی در ۲۹ شهرستان و آزمون شفاهی در ۶۶ حوزه امتحانی برگزار می‌شود، گفت: آزمون شفاهی طی روزهای ۱۲ تا ۱۸ اسفندماه جاری برگزار می‌شود كه محل آزمون بانوان در شهر حرم سیدعلاءالدین حسین(ع) و آقایان حرم شاهداعی الی‌الله انتخاب شده است.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان