کد خبر: ۱۱۹۸۱۲
تاریخ انتشار: ۱۸:۰۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

تشريح بسته‌های تشویقی برای واحدهای تولیدی به منظور جذب نیروی کار ایثارگر و مددجو

به کارفرمایانی که نیروهای مورد نیاز خود را از بین معرفی‌شدگان بنیاد شهید و کمیته امداد استخدام کنند، تسهیلاتی ارائه می‌شود.

به گزارش شیرازه، در نشست مشترک مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس، مديركل بنياد شهيد و امورايثارگران و نيز نمايندگان اداره كل تعاون ،كار و رفاه اجتماعي و كميته امدادامام خميني(ره)فارس درخصوص بهره گيري از ظرفيت هاي تفاهم نامه هاي منعقد شده براي حمايت از كارآفرينان وايجاد اشتغالزايي تاكيد شد.

در اين جلسه كه در دفتر مديرعامل شركت شهرک های صنعتی برگزارشد، برتشكيل كميته مشترك باعضويت نمايندگان اين نهادها بمنظور پيگيري اجرايي شدن تفاهم نامه هاي اشتغالزايي و نحوه استفاده كارآفرينان از مزاياي موجود تاكيد شد.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي استان فارس در اين جلسه با اشاره به انعقاد تفاهم نامه هاي سازمان صنايع كوچك و شهرك هاي صنعتي ايران با بنياد شهيد و امورايثارگران و کمیته امداد حضرت امام (ره) بمنظور استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان صنايع كوچك و شركت های استانی شهرك هاي صنعتي برای دستیابی به اشتغال پایدار کارجویان مستعد تحت پوشش كميته امداد وافراد معرفي شده توسط بنياد شهيد و امور ايثارگران، گفت: در اين تفاهم نامه ها مشوق ها و مزايايي براي كارآفرينان در نظر گرفته شده است.

وي افزود:شركت شهرك هاي صنعتي دراین تفاهم نامه ها متعهد به تسهیل و تخفیف در واگذاری اراضی و انتقاد قراردارد حق بهره برداري ونيز اعمال مشوق ها براي استقرار واحدهای صنعتی، تولیدی، توزیعی، خدماتی و تجاری در شهرک ها و نواحی صنعتی به ايثارگران معرفي شده توسط بنياد شهيد و نيزمددجویان واجد شرایط كميته امداد شده است.

احد فتوحي افزود: همچنين بر اساس اين تفاهم نامه ها شركت شهرك هاي صنعتي، متعهد به بسترسازي براي معرفي كارجويان واجد الشرايط اين نهادها به كارخانجات و واحد هاي صنعتي كه متقاضي جذب نيرو هستند شده است.

وي با بيان اينكه براساس این تفاهم نامه ها، بسته های تشویقی براي جذب نیروی کار واجد شرایط اين نهادها، پیش بینی شده است گفت: تخصیص بسته های تشویقی نظير پرداخت حق بیمه سهم کارفرما طی دو سال (سال اول ۱۰۰درصد و سال دوم ۵۰ درصد تا سقف حداقل حقوق تعیین شده شورای عالی کار) به كارفرماياني كه نيروهاي معرفي شده از سوي كميته امداد را جذب كنند و نيز پرداخت 5سال حق بيمه سهم كارفرما توسط بنياد شهيد به واحدهايي كه افراد معرفي شده توسط اين نهاد را بكارگيرند از مهمترين مشوق هاي درنظرگرفته شده است.

فتوحي در ادامه بر لزوم ارائه آموزش هاي فني و مهارتي متناسب با نياز واحدهاي سنجي به كارجويان معرفي شده توسط اين نهاد ها تاكيد كرد و گفت: با توجه به تعامل مناسب با اداره كل آموزش فني و حرفه اي استان ،هزينه برگزاري اين دوره هاي آموزشي نيز ازمحل اعتبارات آموزشي تامين و پرداخت خواهد شد.

تشریح معافیت کارفرمایان از پرداخت حق بیمه ایثارگران

دراين جلسه مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس نيز بر تعامل و همکاری و بهره گیری از ظرفیت ها به منظور اشتغالزایی ایثارگران در شهرک ها و نواحی صنعتی استان فارس تاکیدكرد.

رجبعلي راهي اظهار داشت: براساس ماده 31 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران، در صورتی که هر واحد صنعتی اقدام به استخدام و به کارگیری افراد ایثارگر یا تحت پوشش بنیاد شهید نماید، از تشویقات و تسهیلات پیش بینی شده بهره مند می‌شود.

مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس گفت: این تسهیلات با تصویب کمیته فنی مستقر در بنیاد شهید و امور ایثارگران به کارفرمایان و واحد‌های صنعتی و تولیدی پرداخت می‌شود.

راهي پرداخت یارانه حقوق و دستمزد، وام و کاهش مالیات را از دیگر موارد این بسته تشویقی عنوان کرد و افزود: مدیران واحدهای صنعتی می‌توانند با مراجعه به بنیاد شهید ضمن اطلاع از جزئیات بسته تشویقی نسبت به اعلام نیاز و تأمین نیروی انسانی متخصص خود اقدام کنند.

وی همچنین با اشاره به ایجاد اشتغال هدف‌گذاری شده در راستای اجرای سیاست‌های «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: این فرصت برای واحدهای صنعتی فعال فراهم شده تا با به‌کارگیری نیروهای جویای کار خانواده ایثارگران از طریق بنیاد شهید بتوانند از معافیت‌های در نظر گرفته شده در ماده ۳۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران در پرداخت هزینه‌های بیمه و مالیات استفاده کنند.

این مقام مسئول همچنين بر همكاري اين نهاد بمنظور برگزاري دوره هاي آموزشي فني و مهارتي براي ارتقاي توان علمي، فني و مهارتي كارجويان ايثارگر تاكيدكرد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس بیان کرد: به منظور تشویق کارفرمایان و کارگاه های بخش خصوصی به جذب ایثارگران فاقد شغل و درآمد، دولت موظف است کارفرمایان کارگاه ها را که با هماهنگی بنیاد پس از اخذ تعهدات لازم و انعقاد قراردادی که بین تعهدات طرفین باشد اقدام به جذب نیرو در راستای تامین نیروی انسانی مورد نیاز خود می نمایند مشمول تحقیقات و تسهیلاتی به شرح ذیل قرار دهد.

راهی عنوان کرد: در این صورت، حق بیمه سهم کارفرما برای جانبازان و آزادگان و فرزندان شاهد به میزان صددرصد و سایر مشمولان موضوع ماده (29) این قانون به میزان پنجاه درصد حداقل به مدت پنج سال توسط بنیاد پرداخت می شود و مالیات کارفرمایان این گونه کارگاه ها نیز از طریق احتساب یکصد و پنجاه درصد حقوق پرداختی به ایثارگران جدید الاستخدام به عنوان هزینه های قابل قبول مالیاتی به مدت پنج سال کاهش می یابد.

وی ادامه داد: کارفرمایانی که اقدام به جذب و استخدام افراد موضوع ماده ( 29 ) این قانون حداقل به پنج سال می نمایند تا مدت هجده ماه از هفتاد و پنج درصد یارانه حداقل حقوق و دستمزد ، موضوع ماده (42) قانون کار بر حسب نوع شغلی که در اختیار آنان قرار خواهد گرفت بهره مند می شوند .

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: در راستای اجرای مفاد بندهای الف، ب و ج ماده 31 قانون فوق، این بنیاد اقدام به انعقاد تفاهیم نامه همکاری سه جانبه ای با وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و انجمن های صنفی دفاتر مشاوره و کاریابی های غیر دولتی سراسر کشور ایثارگران جویای کار این بنیاد به کارفرمایان اقدام و به ازاء به کار گیری هر یک از آنان مبلغ 4 میلیون و 500 هزار ریال با شرایط مندرج در متن تفاهم نامه دریافت خواهند نمود .

راهی گفت: مشمولین فاقد شغل و در آمد واجد شرایط شغل مورد نظر ماده 29 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شامل فرزندان شهدا، جانبازان، همسر و فرزندان جانبازان 25 درصد و بالاتر ، آزادگان و همسر و فرزندان آنها می شوند.

انتهای پیام/


نظرات بینندگان