کد خبر: ۱۱۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۸ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارس:

کارت هوشمند رانندگان ناوگان باری و مسافری فاقد عملکرد غیرفعال می‌شود

یزدانی گفت: کارت هوشمند رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی که از ابتداي سال جاري بارنامه یا صورت وضعیت اخذ نكرده باشند غيرفعال مي شود.

کارت هوشمند رانندگان ناوگان باری و مسافری فاقد عملکرد غیرفعال می‌شودبه گزارش شیرازه، علي يزداني، معاون حمل و نقل اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای فارس با اشاره به این مطلب که بر اساس دستورالعمل و طرح جدید اجرایی اعلام شده از سوی سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ایذکارت هوشمند آن دسته از رانندگانی که از ابتدای سال جاري به مدت 6 ماه براي ناوگان خود در حوزه فعالیت های بخش حمل ونقل کالا (بارنامه) و در حوزه فعالیت های بخش حمل ونقل مسافر (صورت وضعیت) اخد نکرده باشند، غیرفعال خواهد شد، تصریح کرد: از رانندگان درخواست می شود با توجه به ماه های پایانی سال جاری در فعالیت های خود نسبت به اخذ بارنامه و صورت وضعیت مبادرت ورزند تا عملکرد آنان دچار خلل و وقفه ای نشده و غیرفعال تلقی نگردند.

وی افزود: در صورت غير فعال شدن کارت هوشمند ناوگان ، رانندگان و مالکان براي دریافت این کارت، بایستی تمامی مراحل تعریف شده صدور كارت هوشمند را مجدداً طی نمايند.

يزداني گفت: درحال حاضر استان فارس با فعالیت بیش از 43 هزار انواع ناوگان حمل ونقل باری و مسافری تحت پوشش شرکت ها و همچنین اشتغال مستقیم بیش از 63 هزار راننده حرفه ای دارای کارت هوشمند در هر دو بخش حمل ونقل جاده ای کالا و مسافر دارای رتبه نخست کشور است.

معاون حمل و نقل اداره كل راهداري و حمل و نقل جاده اي فارسهمچنيندر خصوص ممانعت از فعاليت ناوگان فرسوده تصريح كرد: در راستاي اجراي قانون هواي پاك و بهبود شاخص هاي عملكردي بخش حمل و نقل و به منظور افزايش بهره وري ناوگان باري كشور،از ابتدای سال۹۷، صدور بارنامه برایناوگان باری با عمر۵۰سال و بالاتر ممنوع می شود.

يزداني ادامه داد: ناوگان باري فوق سنگين با وزن ناخالص بالاي 96 تن تا اطلاع ثانوي شامل اين طرح نمي شوند و مشمولين طرح مي توانند با مراجعه به شركت هاي سازنده خودروهاي باري سنگين با استفاده از تسهيلات در نظر گرفته شده نسبت به نوسازي خودرو خود اقدام نمايند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان