کد خبر: ۱۱۹۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۵ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس خبر داد:

تشکیل 285 پرونده تخلف در طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات/ تداوم اجرای طرح تا پایان فروردین

همتی گفت: اجرای طرح نظارتی نوروز ۹۷ در استان فارس بیش از 170 بازرس رسمی و افتخاری بازار شب عید فارس را رصد می‌کنند.

تشکیل 285 پرونده تخلف در طرح ویژه بازرسی و نظارت بر بازار کالا و خدمات/  تداوم اجرای طرح تا پایان فروردینبه گزارش شیرازه، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت  فارس  از آغاز اجرای طرح نظارتی و پایش بازار ویژه نوروز 97 در استان خبر داد و گفت: در فارس  140 هزار واحد صنفی وجود دارد که قریب 140 بازرس رسمی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و بیش از 30 بازرس افتخاری بازار شب عید را رصد می‌کنند در این طرح بازدید های روزانه از واحد‌های صنفی  انجام می‌شود.

علی همتی  افزود: در استان 600 اتحادیه صنفی مشغول به فعالیت است و هر اتحادیه هم حداقل 1 بازرس دارد که بر فعالیت واحدهای صنفی زیرمجموعه آن اتحادیه نظارت می‌کند.

وی بیان داشت: در این طرح که از دهم بهمن آغاز شده است و تا پایان فروردین ماه سال1397  ادامه خواهد داشت  بازرسی توسط کارشناسان نظارت و بازرسی این سازمان و بازرسان و ناظران افتخاری از واحد‌های صنفی استان فارس انجام می‌شود.

همتی اضافه کرد: این بازرسی ها نظر به اقتضای شرایط حساس ایام پایانی سال و با توجه به افزایش تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در این ایام و تعطیلات نوروز ، لزوم پایش وضعیت بازار کالا و خدمات به ویژه کالاهای اولویت دار و همچنین به منظور پوشش فعالیتهای نظارتی بر سطح مراکز فعال تجاری واقتصادی استان و جلوگیری از افزایش بی رویه قیمت ها انجام می شود.

وی با اشاره به حوزه‌های مورد بازرسی در این طرح، تصریح کرد: این طرح در بخش کالایی شامل نان، لبنیات، گوشت قرمز، گوشت مرغ، برنج، شکر، پوشاک، کیف و کفش، آجیل، خشکبار و شیرینی جات و ... بوده است و در بخش خدماتی نیز شرکت های مسافرتی هوایی، زمینی، دریایی، واحدهای اقامتی، رستوران ها، حمل و نقل درون شهری و برون شهری، انبارها، سردخانه ها، میادین میوه و تره بار مورد نظارت بازرسان این سازمان قرار خواهد گرفت.

همتی بیان کرد: کشیک های نوروزی و گشت‌های نظارت و بازرسی در ایام نوروز، مانند سایر روزها فعال هستند و با هرگونه تخلف در واحد‌های صنفی، سطح عرضه و... برخورد می شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت فارس  گفت: از ابتدای طرح نظارتی ویژه نوروز97 تا کنون  در مجموع 9240 مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار این استان انجام شده است.

 همتی افزود: سازمان از تمامی توان خود  وسایر دستگاه های دیگر از جمله اداره کل استاندارد، علوم پزشکی، تعزیرات حکومتی، اتاق اصناف، ناظران افتخاری و ... در قالب های مختلف از جمله گشت مشترک در این طرح برای ایجاد آرامش در ایام پایانی سال با توجه به افزایش تقاضای عمومی استفاده خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت و معدن تصریح کرد: 285 مورد تخلف در این بازرسی‌ها شناسایی شده و 285 فقره پرونده برای واحدهای متخلف صنفی و غیر صنفی تشکیل که تخلفات احراز شده پس از تشکیل پرونده به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

وی عمده این تخلفات را گرانفروشی، کم فروشی و عدم درج قیمت دانست و تصریح کرد: در این پرونده‌ها در مجموع 1262294080 ریال جریمه برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

همتی یادآور شد: هم استانی ها نیز می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف اعم از گرانفروشی ، کم فروشی ، عدم درج قیمت و نصب نرخنامه ، عدم صدور صورتحساب و .... از سوی واحد های صنفی، با شماره تلفن گویا 124 سامانه ستاد خبری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس و یا بامراجعه به ادارات تابعه در شهرستانها موارد تخلف را گزارش کنند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان