کد خبر: ۱۱۹۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۱۴ - ۰۸ اسفند ۱۳۹۶

شورای عالی خیرین استان فارس تشکیل شد

شورای عالی خیرین استان فارس برای اولین بار در دفتر تولیت حرم احمدابن موسی (ع) تشکیل جلسه داد.
به گزارش شیرازه، تولیت آستان احمدی و محمدی در جمع مدیران و اعضای مجامع خیران فارس گفت: تأسیس شورای عالی خیران فارس آغاز حرکتی جدید در مسیر کار‌های عام المنفعه است. باید از همه کسانی که این ایده را دادند و کسانی که اجرای آن را پیگیری کردند تشکر کرد.

آیت الله سید علی اصغر دستغیب با اشاره به شواهد قرآنی ابراز داشت: در قرآن توصیه شده که به صورت فردی و جمعی در راه خدا باید قیام کرد و قیام جمعی بر کار فردی اولویت دارد.

وی افزود: تشکیل شورای عالی خیران باعث اتحاد بین آن‌ها می‌شود و وحدت خیران حول اهداف مشترک  در عرصه‌های مختلف بیشتر خواهد شد.

آیت الله دستغیب ابراز داشت: زمانیکه خیران به صورت گروهی اقدام به کار خیر کنند، حاصل آن فعالیت‌های بزرگی است که تأثیر آن در استان بیشتر مشاهده خواهد شد. امروز گام اول برداشته شده و مجامع سه گانه خیرین سلامت و خیرین مسکن ساز و خیرین شهرساز و فرهنگ ساز دراین جلسه حضور داشتند سایر مجامع خیرین هم در صورت تمایل می تواند به این شورا ملحق شوند.

تولیت آستان احمدی و محمدی با اشاره به اینکه ایجاد این شورا محدودیتی برای مجامع خیران به وجود نمی‌آورد، گفت: هرکدام از مجامع خیرین استقلال خود را دارند و بر اساس آیین نامه خود عمل می‌کنند، شورای عالی خیران باعث ترغیب، ترویج و توسعه آن به مجامع دیگر می‌شود.هدف از تشکیل شورا این است که همان کارهای قبلی که مجامع خیرین انجام می‌دادند با کم وکیف بالاتری انجام گیرد.کسانی که با ایده و اهداف الهی حرکت می‌کنند هیچ کدام برای یکدیگر محدودیتی ایجاد نمی‌کنند.

مدیرعامل مجمع خیرین تأمین سلامت فارس هم در حاشیه جلسه در مصاحبه با خبرنگار شیرازه توضیح داد: این شورا متشکل ازمجمع خیران تامین سلامت، شهرساز، فرهنگ ساز و مسکن ساز برای نخستین بار در کشور و با ۹ عضو اصلی و علی البدل فعالیتش را در این استان آغاز کرده است. خانه خیرین هم امروز در همین جلسه درخواست عضویت داد و پذیرفته شد.

رامجردی با بیان اینکه اعضای این شورا هر سه سال یکبار و با برگزاری انتخابات داخلی معرفی می‌شوند، افزود: آیت الله دستغیب به عنوان رئیس هیئت امنا و همچنین اعضای شورا، پس از رأی گیری در همین جلسه  مشخص شدند. وی توضیح داد: این شورا محل رجوع همه خیرین استان می‌شود که قصد کار خیر دارند و دنبال پیدا کردن بهترین مسیر آن هستند.

در پایان این نشست هرکدام از مسئولین مجامع خیرین حاضر و شهردار و رئیس شورای شهر شیراز از تشکیل این شورا ابراز خرسندی کردند.

گفتنی است در این نشست پس از رأی گیری، علی نوید گویی، محمود تابنده، سید عبدالرضا دستغیب، سیروس پاک فطرت، نادر مردانی، علی محمد حسام، محمدهادی ایمانیه عضو اصلی و ممتحن و زمانی به عنوان عضوعلی البدل انتخاب شدند.
نظرات بینندگان