کد خبر: ۱۱۹۸۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۷ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان خبر داد؛

آزادی 17 زندانی ایرانی در کشورهای خارجی

مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان با تأکید بر لزوم ایجاد دارالترجمه در لارستان، گفت: متأسفانه با وجود اختصاص 12 سهمیه دارالترجمه به استان فارس، حتی یک سهمیه را برای لارستان در نظر نگرفته اند.
به گزارش شیرازه، مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان با ابراز خرسندی از رشد 3 برابری صدور روادید امسال نسبت به سال گذشته در نمایندگی وزارت امور خارجه لارستان، اظهار داشت: در سال گذشته و امسال پس از پیگیری‌های 9 ماهه 17 نفر از زندانیان ایرانی در زندان کشورهای کویت، افعانستان، عربستان و غیره آزاد شدند.

محسن ملایری‌زاده با اشاره به انجام فعالیت‌های مرتبط با تأیید اسناد افراد خارج نشین، افزود: تأیید اسناد تجاری و گواهی مبدأ و مقصد در نمایندگی لارستان انجام می شود اما متأسفانه به دلیل عدم وجود اتاق بازرگانی در لارستان، همشهریان و تجار مجبور هستند برای طی بخشی از مراحل کارشان را در استانهای دیگر انجام دهند که امید است با تشکیل اتاق بازرگانی در لارستان این مشکل حل شود.

 مسوول نمایندگی وزارت امور خارجه در لارستان 500 متر فضای فیزیکی در نمایشگاهی با محوریت کشاورزی و صنایع که قرار است در ماه «دسامبر» در کشور قرار برپا شود، به ایران اختصاص یافت که نهادهای مرتبط می تواند هماهنگی های لازم را انجام دهند، تصریح کرد: همایش کودکان صلح که تاکنون در 10 کشور جهان برگزار شده است، با مساعدت مسوولان و همشهریان می توان در لار برگزار کرد.

این مسوول با ابراز تأسف از وجود برخی موانع برای برپایی نمایشگاه دائمی اسناد دیپلماسی در لارستان، خاطرنشان کرد: اغلب این اسناد مربوط به منطقه لارستان است و می‌توان هویت و مبارازت تاریخی مردم این سرزمین را به نمایش گذاشت که تحقق ایجاد این نمایشگاه نیازمند همیاری مسوولان است.

وی با تأکید بر لزوم ایجاد دارالترجمه در لارستان، ادامه داد: متأسفانه با وجود اختصاص 12 سهمیه دارالترجمه به استان فارس، حتی یک سهمیه را برای لارستان در نظر نگرفته اند و باید مرکز استان، لارستان بزرگ را در نظر می گرفت و حداقل یک سهیمه را به افرادی که از لارستان متقاضی بوده اند، اختصاص می داد.

ملایری زاده بیان کرد: اکنون به دلیل عدم وجود دارالترجمه در لارستان، بسیاری از اسناد برای تأیید به شیراز ارسال شود و مردم مجبور به مراجعه به شیراز هستند.
فارس

نظرات بینندگان