کد خبر: ۱۱۹۸۱۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۲ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
از دانشگاه تا دانشگاه، جوان انقلابی، پرچمدار پیشرفت:

اعزام دانشجوی دانشگاه‌های استان فارس به اردوی راهیان نور

جانشین بسیج دانشجویی استان فارس گفت: ۵۷۰۰ دانشجو از دانشگاه‌های استان فارس به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.
به گزارش شیرازه، جانشین بسیج دانشجویی استان فارس، با اشاره به اینکه اردوی راهیان نور دانشجویی در استان فارس با شعار «از دانشگاه تا دانشگاه، جوان انقلابی، پرچمدار پیشرفت» برگزار می‌شود، اظهار داشت: 5700 دانشجو از دانشگاه‌های استان فارس به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری اردوی راهیان نور دانشجویی، تبیین و ترویج فرهنگ و معارف انقلاب اسلامی و دفاع مقدس و انتقال آن به نسل جوان دانشجو است، گفت: بسترسازی برای برگزاری یک اردوی معنوی و زیارت بامعرفت، همراه با ایجاد روحیه انقلابی و شهادت‌طلبی از اهداف دیگر راهیان نور دانشجویی است.

مدبری افزود: این برنامه برای تبیین و ترویج رشادت‌ها و ایثارگری‌های شهیدان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، بیان عزت، عظمت و اقتدار ملت ایران در برابر زیاده‌خواهی‌های استکبار جهانی و زنده نگه‌داشتن یاد شهدای هشت سال دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم با نام‌گذاری کاروان‌های راهیان نور متبرک به اسما شهدای دانشجوی مدافع حرم برگزار می‌شود.

جانشین بسیج دانشجویی استان فارس با اشاره به اینکه یکی از ماموریت‌های بسیج دانشجویی «کادرسازی نیروی طراز انقلاب اسلامی» است، عنوان کرد: اردوی راهیان نور دانشجویی اردویی برای جذب نیرو و تربیت نیروی طراز انقلاب اسلامی است چراکه دانشجویان بسیجی همه امور اجرای اردوها را بر عهده دارند به همین دلیل این یک تمرین مسئولیت‌پذیری برای پذیرش مسئولیت‌های آینده جمهوری اسلامی است.

مدبری با اشاره به اینکه زمان برگزاری اردوهای راهیان نور از پایان بهمن ماه تا پایان تعطیلات فروردین است، تصریح کرد: بیش از 5700 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های استان فارس به اردوی راهیان نور اعزام می‌شوند که 1700 نفر به صورت کاروان‌های مستقل و بیش از 4000 دانشجو به صورت متمرکز اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از 300 دانشجو نیز در لحظه سال تحویل 97 در مناطق عملیاتی خوزستان حضور دارند، گفت: بازدید از یادمان‌های طلائیه، علقمه، شلمچه، خرمشهر، فکه، هویزه، معراج شهدای اهواز و حضور در رزمایش پادگان شهید مسعودیان و زیارت یادمان‌های شهید باکری، چمران و شهید باقری از برنامه‌های کاروان‌های دانشجویی است.

مسئول قرارگاه راهیان نور بسیج دانشجویی استان فارس از تشکیل ستاد راهیان نور دانشجویی در سطح استان فارس و در بسیج دانشجویی شهرستان‌های این استان خبر داد و تصریح کرد: این ناحیه در راستای حمایت از دفاتر بسیج دانشجویی در برگزاری اردوهای راهیان نور دانشجویی در دانشگاه‌ها اقدام به راه‌اندازی قرارگاه راهیان نور دانشجویی در این استان کرده است.

مدبری با اشاره به اینکه راهیان نور فرصت مناسبی برای تبیین ارزش‌های انقلاب اسلامی و خودسازی است. بیان کرد: محتوای فرهنگی اردوهای راهیان نور، نظم در برگزاری اردو، استفاده از راوی، روحانی موثر، تولید بسته فرهنگی مناسب و حساب شده برای راهیان نور، کیفیت کار را بالا می‌برد.

وی با بیان اینکه به طور معمول، آسیب‌ها و آفت‌هایی، انقلاب‌ها را مورد تهدید قرار می‌دهد که یکی از آن‌ها فراموشی یا انحراف از مسیر انقلاب است، اظهار داشت: راهیان نور فرصتی مناسب برای جلوگیری از انحراف و فراموشی انقلاب اسلامی است.

تسنیم
نظرات بینندگان