کد خبر: ۱۱۹۸۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۱ - ۰۹ اسفند ۱۳۹۶
نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی :

کشت در اراضی شیبدارباعث ایجاد اشتغال می شود

نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی: دیگر این اراضی اگر ساماندهی و تبدیل شوند به محلی برای کشت‌های کم‌آب بر و محصولاتی که در جامعه بیشتر استفاده می‌شود می‌تواند نوعی اشتغالزایی را ایجاد کند.

به گزارش شیرازه، سید علاالدین خادم نماینده مردم شهرستان سپیدان در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگارما ؛در خصوص کشت باغ در اراضی شیبدار به منظور جلوگیری از فرسایش خاک، اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی دستورالعملی را تحت عنوان ساماندهی اراضی شیبدار ارائه کرده که این اراضی دارای دو مقوله است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه به‌صورت نمونه شهرستان حوزه انتخابیه خود مواردی را شناسایی و عملیاتی کرده‌ایم، ادامه داد: با توجه به موارد مندرج در بخشنامه و الگوی پیش بینی شده این مسئله می‌تواند کمک کند تا زمین‌ها از بلاتکلیفی خارج و از طرف دیگر ایجاد اشتغال کند و تخریب منابع و زمین نیز نباشد.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه بر سر برخی از این اراضی سال‌ها است که بین دولت و مردم محلی مناقشه بوده‌ و در حالتی بلاتکلیف قرار داشته‌اند، گفت: از طرف دیگر این اراضی اگر ساماندهی و تبدیل شوند به محلی برای کشت‌های کم‌آب بر و محصولاتی که در جامعه بیشتر استفاده می‌شود می‌تواند نوعی اشتغالزایی را ایجاد کند.

وی با تاکید بر اینکه اگر چارچوب دستورالعمل نظارتی در این مسئله رعایت شود اشکالی ایجاد نمی‌شود، عنوان کرد: بیشتر این اراضی شیبدار مربوط به منابع طبیعی هستند که قابلیت کشت گیاهان دارویی، درختان کم‌آب، انگور دیم و گل محمدی را دارند، کشت در این زمین‌ها از فرسایش خاک می‌شود.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی در پایان با تاکید بر اینکه این زمین‌ها بعد از تبدیل شدن در فرآیند چندساله در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرند و بعد از اینکه سیستم اطمینان حاصل کرد که تبدیل به باغ شده است اراضی به‌صورت بلند مدت به کشاورزان داده می‌شوند، خاطرنشان کرد: مالکیت زمین با منابع طبیعی و دولت است و تنها برای بهره‌وری در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد.

منبع:  مارگون

برچسب ها: سپیدان ، شورا ، فارس
نظرات بینندگان