کد خبر: ۱۱۹۸۵۷
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۶
در آستانه میلاد بانوی اسلام:

اختلاف میان دوطایفه روستای پلنگی کامفیروز ختم به خیر شد

در آستانه ولادت با سعادت بزرگ بانوی اسلام اختلافات محلی روستای پلنگی بخش کامفیروز به صلح و سازش ،وحدت و برادری ختم شد.
به گزارش شیرازه، معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان و رئیس شوراهای حل اختلاف  در مراسم صلح و سازش  روستای پلنگی بخش کامفیروز  که با حضور مسئولان شهرستان مرودشت وبخش کامفیروز  برگزار شد با اشاره به این که زیربنای توسعه و پیشرفت جامعه، امنیت و ثبات آن است  تصریح کرد: آن چه که باعث ثبات و امنیت مستمر در جامعه می شود ختم اختلافات و منازعات با مصالحه و گذشت است که در کلام و سیره انبیاءالهی نیز به این  موضوع اشاره شده است.

حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالمهدی موسوی در ادامه با اشاره  به این که در آستانه ولادت با سعادت بزرگ بانوی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام اله علیها  موجبات صلح و سازش مردم  این بخش فراهم شد گفت:  با اهتمام و تلاش  سرپرست حوزه قضایی ، بخشدار ،رئیس شورای اسلامی بخش واعضاء وکارکنان خدوم و ساعی شوراهای حل اختلاف بخش کامفیروز پس از گذشت 6 سال، بین ۲ طایفه در روستای پلنگی صلح و سازش برقرار شد و اختلافات محلی به پایان رسید.

وی در ادامه ضمن قدردانی از حضور مردم روستای پلنگیدر این اقدام شایسته گفت: امروز مردم این بخش با اقدام ارزشی و کریمانه خود  باعث شد تا حادثه ناگواری که در سالیان گذشته رخ داد و باعث  از بین رفتن آرامش و امنیت بین دو طایفه اهالی روستا گردیده بود  امروز تبدیل به وحدت، دوستی و برادری شود.

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان فارس در ادامه  افزود : این اقدام بزرگ محصول عدم تفکر جزیره ای و وجود وفاق ، همدلی ،همراهی و اتحاد مردم و مسئولین این بخش است این وفاق و همدلی را باید پاس داشت .

حجت الاسلام و المسلمین موسوی با اشاره به حدیث ثقلین پیامبر اکرم که فرمودند:" من در میان شما دو چیز گران بها را  به امانت می گذارم اول قرآن کریم  و دیگری اهل بیت(ع)  خاطر نشان کرد : شما مردم و  مسئولین همیشه با هم همراه و همدل بوده اید بویژه در این قضیه  به وصیت گران بهای پیامبر اکرم (ص)عمل کردید ؛ پیامبر در تجلیل از شماها که به قران تأسی می کنید فرموده اند" شما شریف ترین مردم درمیان امت من هستید.

 رئیس شوراهای حل اختلاف استان فارس به اهمیت و ارزش صلح و سازش و گذشت اشاره کرد و یادآور شد: خداوند متعال در قرآن بیش از ۸۰ بار به صلح و سازش میان مردم و مشتقات آن اشاره کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی به آیه ای از سوره حجرات "انماالمؤمنون اخوه فاصلحوا بین اخویکم” – همه مؤمنان با یکدیگر برادرند پس بین برادر دینی خود صلح و سازش ایجاد کنید" نیز اشاره کرد و گفت: فقها  و قرآن شناسان و پژوهش گران علوم قرآنی از این آیه ۲ استفاده کرده اند؛ نخست این که امر صلح وسازش که حضرت حق برآن فرمان داده است دلالت بر وجوب دارد و واجب است ودیگری دلالت بر فوریت امر صلح و سازش دارد.

 معاون قضایی دادگستری فارس با بیان دوکلام گهر بار امیر المومنین که " العفو تاج المکارم " وعفو و گذشت سرآمد همه فضایل و مکارم  اخلاقی است و همچنین فرموده اند" زشت ترین عیب ها و بدترین ایرادات بشریت این است که اهل عفو و بخشش نباشد و یا خواستار انتقام عجولانه باشد.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی اظهار امیدواری کرد: اقدام خداپسندانه و شایسته عفو و گذشت و فرهنگ صلح و سازش و کدخدا منشی روز به روز گسترش پیداکند تا زمینه زندگی  و فعالیت بهتر برای همگان در سایه امنیت برقرار شود .

گفتنی است در این مراسم مردم دو طایفه روستای پلنگی بخش کامفیروز  ضمن سوگند  به کلام الله مجید و با ذکرنام مبارک ام الائمه حضرت زهرا سلام الله علیها  قسم یاد کردند که کدورت ها و اختلافات گذشته خود را فراموش  و با برادری، وحدت و همدلی با صلح و سازش در کنار یکدیگر زندگی کنند.

در پایان از سوی رئیس کل دادگستری استان فارس با اهداء لوح تقدیر  از فعالین صلح و سازش شوراهای حل اختلاف بخش کامفیروز و  بزرگان این دو خانواده که زمینه صلح و سازش را فراهم کردند تشکر و قدردانی شد.
نظرات بینندگان