کد خبر: ۱۱۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

بی نظمی و تخلف در یک آزمون سراسری قرآنی!

علی رغم اینکه باید آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به نحوی نمود فرهنگ دینی ما می باشد و با این حجم شرکت کننده بسیار منظم و با کادر اجرایی قوی برگزار شود اما متأسفانه در این آزمون چنین چیزی مشاهده نشد.
به گزارش شیرازه، صبح پنج شنبه دهم اسفند ماه آزمون سراسری حفظ و مفاهیم قرآن کریم به همت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هم چنین مرکز امور قرآنی سازمان اوقاف و امور خیریه در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر احمد بن موسی علیه السلام با شرکت چهار هزار داوطلب برگزار گردید.

علی رغم اینکه این گونه آزمون ها که به نحوی نمود فرهنگ دینی ما می باشد و با این حجم شرکت کننده  باید بسیار منظم و با کادر اجرایی قوی برگزار شود اما متأسفانه در این آزمون چنین چیزی مشاهده نشد.

این آزمون که بنا بود در ساعت ۸:۳۰ برگزار شود با ۴۵ دقیقه تأخیر و در حالی شروع شد که داوطلبان آزمون از عدم بررسی کارت شناسایی و کارت ورود به جلسه افراد شرکت کننده، تعداد محدود مراقبین جلسه و عدم توجیه آنان، توزیع نامناسب سوالات که در حدود بیست دقیقه از ابتدای آزمون به طول انجامید، همراه داشتن قرآن کریم توسط داوطلبان و استفاده از آن در میان آزمون! و عدم تذکر مراقبین به استفاده کنندگان، و هم چنین استفاده از صندلی نامناسب، بسیار گله مند بودند.

داوطلبان آزمون با بیان اینکه این آزمون که مانند هر آزمون دیگر و چه بسا بیشتر از سایر آزمون ها نیاز به تمرکز دارد، از ازدحام بیش از حد در جلسه بدلیل عدم ممانعت از حضور شیرخوارگان و صحبت ها و تذکرات مکرر مسئولین مربوطه در طول برگزاری آزمون در بلندگو و حتی توجیه مراقبین در این زمان و از این طریق! بسیار شاکی بودند.

به نظر می رسد بهتر است متولیان امر از تجربیات سازمان سنجش کشور و یا سازمان فنی و حرفه ای که ید طولایی در برگزاری آزمون های سراسری دارند استفاده نماید که در سال های آینده به بهتر و عادلانه تر برگزار شدن چنین آزمون هایی بیانجامد.
نظرات بینندگان