کد خبر: ۱۱۹۹۲۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۰۷ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶

10 ماجراجویی فراموش نشدنی را در این مناطق تجربه کنید

در این مطلب سعی داریم به اتفاق هم ماجراجویی های فراموش نشدنی در سفر به مناطق مختلف را به اتفاق هم مرور کنیم.

به گزارش شیرازه، این که دقیقا چه چیزی در انسان باعث می شود تا به ماجراجویی و سفر علاقه مند باشد مشخص نیست البته اگر این را به حالت سوالی از هریک از ما بپرسند بی شک جواب هایی داریم اما هیچ کدام جواب یکسان و مشخصی برای دلیل ماجراجویی نداریم. ماجراجویی در سفر به مناطق مختلف ممکن است برنامه ی هر کسی باشد. عده ای آدرنالین را نام می برند و عده ای دیگر هم تجربه ی سفر و حس کردن آن در حین ماجراجویی. اما این که چه ماجراجویی هایی در کجاها می تواند برای ما جالب و سرگرم کننده باشد مطلبی است که می خواهیم دراین مطلب به آن بپردازیم. در ادامه با ما همراه باشید تا به اتفاق هم ماجراجویی های فراموش نشدنی در سفر به مناطق مختلف را به اتفاق هم مرور کنیم.

بالون سواری در روزهای گرم تابستان

۱- بالون سواری در روزهای گرم تابستان

تا به حال سوار بالون شده اید؟ به راستی که تجربه ی عجیبی است. بخواهیم ساده تر به آن نگاه کنیم مثل این است که با یک بادکنک به هوا رفته ایم. تمامی مناظری را می بینیم که یک پرنده در هنگام پرواز خود می بیند. یکی از فستیوال های محبوب، بالون سواری است که معمولا بهترین زمان برای برگزاری آن در فصل تابستان است. شهرهای زیادی هستند که فستیوال های بالون سواری را در فصل تابستان برای ماجراجویانی که قصد پرنده شدن را دارند برگزار می کنند. جشنواره های بالون سالانه در آلبوکرک، نیومکزیکو، برنامس، کلرادو از مشهور ترین این فستیوال ها هستند.

زیپ لاین

۲- گذر از بین درختان جنگلی با زیپ لاین

یکی از داغ ترین و هیجان آور ترین ورزش ها و یا بهتر بگوییم جاذبه هایی که می توانیم به شما برای ماجراجویی معرفی کنیم، زیپ لاین، آن هم از بین درختان جنگل است! تصور کنید با سرعت ۳۵ مایل در ساعت با یک کابل فولادی که به صخره های دو طرف وصل است، عبور می کنید. بهترین زمان برای انجام زیپ لاین، زمانی است که هوا رو به گرمی است. بهترین مکان های که زیپ لاین را به شما ارائه می دهند در هاوایی و آتشفشان هالالیکا(Haleakal) است، درمنطقه ی  کوهستانی ویستلور و بریتیش کلمبیا است.

پیاده روی در مسیر ماچو پیکو

۳- پیاده روی در مسیر ماچو پیکو در امتداد مسیر اینکاها، پرو

این که در مسیری که اینکاها قدم بر می داشته اند بخواهید پیاده روی کنید ،ماجراجویی مد نظر ما نیست. مقصود ما از این پیاده روی این است که این مسیر نمادین تا به قله ی کوه را بپیمایید تا با علائم و آثاری که اینکاها در این مسیر به یادگار گذاشته اند بهتر آشنا شوید و به دروازه ی خورشید برسید. این جاده یکی از پرطرفدارترین مسیرهای ماجراجویی در دنیا است. برای رسیئن به دروازه ی خورشید ۴ روز وقت لازم دارید و بیش از ارتفاع  ۱۳ هزار فوت را می پیمایید.

موتور سواری در ویتنام

۴- اسکوتر سواری در ویتنام

فصل تعطیلات در ویتنام این گونه است که شهر ها از همیشه ساکت تر می شوند و مردم به جای آن در عوض به حومه های شهر به اسکوترسواری و دوچرخه سواری مشغول هستند. اما قضیه ی ماجراجویی در ویتنام به این جا ختم نمی شود. مزرعه دارانی که برنج می کارند و مردم بسیاری را پذیرا هستند، یکی دیگر از جاذبه هایی است که مردم این منطقه برای ماجراجویان ایجاد کرده اند. مسیرهای پیاده روی فوق العاده، اسکوتر سواری، دوچرخه سواری و روبرویی با مردم فوق العاده و کشاورز، مواردی است که مطمئنا شما را به ماجراجویی در ویتنام علاقه مند خواهد کرد.

داوطلب باشید

۵- داوطلب باشید و ماجراجوئی کنید!

در تعطیلات خود این را تجربه کنید حتی برای یک بار که داوطلب برای سازمان های عام المنفعه باشید. نه تنها می توانید با تجربه ای جدید گردشگری کنید بلکه می توانید به صورت هدفمند، ماجراجویی کنید و به دیگران هم کمک کرده باشید. به وب سایت Voluntourism.org سر بزنید اگر مایلید که این کار را تجربه کنید. این سایت به شما راهنمایی های مفیدی همراه با این اطلاعات که کدام مناطق به داوطلب نیاز دارند به شما می دهد.

صخره نوردی و کوهنوردی در کوه های راکی

۶- صخره نوردی و کوهنوردی در کوه های راکی

علاقه دارید با یک هلیکوپتر شما را به کوهستان های کانادایی و یا حتی سنگاپوری ببرند و شما بتوانید همانند فیلم های ماجراجویانه ی هالیوودی به ارتفاعات صعود کنید؟ شما با برنامه ریزی برای صخره نوردی و کوه نوردی در کوه های راکی دقیقا همچین تصمیم را گرفته اید. جالب است بدانید که این مسیر بهترین مسیر برای اسکی و صعود های صخره نوردی و کوهنوردی است.

غواصی در کارائیب

۷- غواصی در کارائیب

غواصی با بازمانده های تانک ها و زیر دریایی ها در زیر آب، آن هم  در دریایی شگفت آور که در درون اعماق خود، گنج های بسیاری پنهان کرده است، شاید یکی از آرزوهای مشترک همه ی ماجراجویان در جهان باشد. اسکوبا دایوینگ(Scuba Diving) و یا همان غواصی که در زیر آب های مرجانی دریایی کارائیب و جزیره ی لیدی الیوت در کارائیب که قسمتی از آن به استرالیا منتهی می شود شاید یکی از عالی ترین تجربه های یک ماجراجوی مسافر باشد.

پارک ملی یلویتون

۸-  بازدید از پارک ملی یلوستون در زمستان

در فصل برف و سرما شما می توانید از مسیر گرند کانیون تا به یلوستون شما می توانید ضمن ماشین سواری، از میان برف ها عبور کنید و بعد از طی یک مسیر هیجان انگیز به چشمه های آب گرم برسید و ضمن آب تنی کردن به تماشای برف ها نیز مشغول باشید.

خرس های مهربان کانادایی

۹- به دیدار خرس های مهربان کانادایی بروید

درست است که روبرو شدن با خرس کمی ترسناک است و شما را به این فکر وا می دارد که خرس مهربان فقط در کارتون های دوران کودکی ما بوده است اما، حیات وحش کانادا آن قدر جالب و جذاب است که نمی توانیم برای یک ماجراجویی فوق العاده به شما پیشنهاد ندهیم. غواصی در سواحل متعدد این کشور، خروس های سیاه و سفید، حیواناتی که به وفور در جنگل های کانادایی یافت می شوند و بسیاری از جادبه های طبیعی و زنده که یک ماجراجویی فوق العاده برای شما شکل می دهد، پیشنهاد ما به شما است.

سورتمه سواری

۱۰- سورتمه سواری

یا لباس های پشمی و گرم خود در یک سورتمه نشسته اید و چند سگ از نژاد هاسکی که بسیار هم زیبا هستند شما را بر روی یخ ها حرکت می دهند، این عالی نیست؟ برای این  که بتوانید به  سورتمه سواری بروید بهترین مکان ها برای شما از Jackson Hole، وایومینگ و Snowmass کلرادو به نوم و آلاسکا وجود دارد. سورتمه سواری در شمال مینه سوتا را نیز به تمام کسانی که می خواهند ماجراجویی تمام عیار داشته باشند، توصیه می کنیم.

منبع: tripsavvy.com

نظرات بینندگان