کد خبر: ۱۱۹۹۳۲
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۱۲ اسفند ۱۳۹۶
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز:

وضعیت فضای سبز شیراز در شان و آوازه اش نیست/ کاشت 15 هزار نهال در شیراز

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اظهار اینکه وضعیت فضای سبز شیراز در شان و آوازه اش نیست، گفت: یا نظارت ما در این خصوص اشکال دارد و یا پیمانکاران علت این مشکل هستند.
وضعیت فضای سبز شیراز در شان و آوازه اش نیست/ کاشت 15 هزار نهال در شیراز
به گزارش شیرازه، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز ظهر شنبه (12 اسفند) در کنفرانس خبری از کاشت 15 هزار نهال در شیراز خبر داد و گفت: مراسم کاشت نهال از روز 15 اسفند شروع می شود و به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت.

جهانبخش میرزاوند بیان کرد: در روزهای درختکاری افرادی چون خانواده شهدا، دانشجویان، فارغ التحصیلان، نخبگان، هنرمندان، مجمع خیرین و عموم مردم مشارکت می کنند و میزبانی این مراسم بر عهده سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز خواهد بود.

وی افزود: توزیع نهال توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز در مناطق یازده گانه از چهاردهم اسفندماه بصورت رایگان خواهد بود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز درخصوص مرمت دروازه قرآن شیراز گفت: به دلیل ایام عید و حضور میهمانان و گردشگران در شیراز اولویت را بر اتمام کار بازسازی نمای بیرونی دروازه قرآن گذاشته ایم و با سفره هفت سین در کنار دروازه قرآن به استقبال سال جدید خواهیم رفت؛ بازسازی درون سازه بعد از تعطیلات عید انجام می گیرد.

میرزاوند از احداث پارک مفاخر در شیراز خبر داد و گفت: در نظر داریم المان های مفاخر دینی، علمی، ادبی، فرهنگی و هنری شیراز را در این پارک نصب کنیم.

وی بیان کرد: کمیته استقبال از بهار تشکیل شده و در تلاش هستیم شیراز فضای بصری شیراز را با درختکاری، گل کاری، هرس درختان و زیباسازی مهیای عید نوروز کنیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه چادر زدن در پارک های سطح شهر شیراز در ایام نوروز ممنوع است، اظهار داشت: یکصد سازه گل در نقاط مختلف شیراز نصب می شوند؛ در تلاش هستیم که مکان های اسکان مسافران را هر چند به صورت موقت آماده کنیم.

میرزاوند با اعلام اینکه هیچ گونه تقابلی با مدرنیته نداریم، تصریح کرد: لازم است تمامی المان هایی که در شیراز نصب می شوند با هویت اسلامی ایرانی مان همخوانی داشته باشد.

وی در خصوص تمثال شهدا در سطح شیراز خاطرنشان کرد: از سال 90 تعدادی بنر و تمثال شهدا با همکاری بنیاد شهید و شهرداری شیراز تهیه و در سطح شهر نصب شد که این تمثال ها با گذشت زمان تخریب شده و دچار آفتاب سوختگی شدند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز اظهار داشت: از سال 92 قرار بود این تصاویر نوسازی شوند و تاکنون هرساله این اتفاق می افتاد، امسال هم در همین راستا تمثال های قدیمی شهدا را جمع آوری کردیم و تا ابتدای بهار تمامی این تمثال ها نوسازی می شوند.

میرزاوند بیان کرد: سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز تاکنون 25 تابلوی جمعی تمثال شهدا را در جاهای مختلفی نصب کرده ایم.

وی از آماده شدن 25 تابلوی جمعی تمثال شهدای محله های مختلف شیراز خبر داد و گفت: تعدادی از این تصاویر نصب شده و بقیه تمثال شهدا تا انتهای اسفندماه در محله های مختلف نصب می شوند.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز با اظهار اینکه وضعیت فضای سبز شیراز در شان و آوازه اش نیست، بیان کرد: یا نظارت ما در این خصوص اشکال دارد و یا پیمانکاران علت این مشکل هستند.

میرزاوند در ادامه با تاکید بر اینکه سعی می کنیم با شفاف سازی فرآیند انتخاب پیمانکارها این شائبه ها را از بین ببریم، علت تهاتر در شهرداری را عدم وجود درآمد پایدار شهری عنوان و تصریح کرد: درآمد شهرداری تاکنون مبتنی بر صدور پروانه و فروش تراکم بوده است.

نظرات بینندگان