کد خبر: ۱۱۹۹۴۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

استاندار فارس: پرداخت مطالبات فرهنگیان تا پایان سال

استاندار فارس گفت: حل مشکل اعتبارات و مطالبات فرهنگیان استان را پیگیری می کنیم و می کوشیم تا این مطالبات قبل از پایان سال 96 پرداخت شود و سال آینده مشکلات کمتری در این حوزه وجود داشته باشد.
به گزارش شیرازه، اسماعیل تبادار در نشست شورای آموزش و پرورش استان فارس در شیراز گفت: مشکلات مالی و اعتباری تنها مختص آموزش و پرورش نیست بلکه برخی دیگر از دستگاه ها با این مساله مواجه هستند و دغدغه همه مسئولان حل و رفع آنهاست.
وی افزود: برای حل مشکل اعتبارات آموزش و پرورش فارس 2 بار با وزیر مربوطه، 2 بار با رئیس سازمان برنامه و بودجه و یک بار با معاون اول رئیس جمهوری صحبت کردم.
استاندار فارس، با اشاره به اینکه آموزش و پرورش، بنیان تحول و توسعه در کشور است، بیان داشت: برای حل مشکلات این نهاد مهم، نشست های شورای آموزش و پرورش باید به طور مستمر برگزار شود.
تبادار ادامه داد: من نیز در کنار مسئولان آموزش و پرورش این استان برای حل مشکلات حوزه بودجه و اعتبار این نهاد تلاش می کنم.
وی، با تاکید بر اینکه نخستین موضوع ما آموزش و پرورش است، افزود: هر راهکاری که مسئولان آموزش و پرورش فارس برای حل مشکلات و توجه بیشتر به این مجموعه دارند، ارایه کنند تا پیگیری شود.
تبادار ادامه داد: نباید برای حل مشکلات و کمبودها تنها آه و ناله سردهیم بلکه باید بر اساس امکاناتی که در اختیار داریم فعالیت و تلاش کنیم.
استاندار فارس گفت: به عنوان مثال برای افزایش اعتبارات آموزش و پرورش می توان مدارس قدیمی را که در شیراز وجود دارد تغییر کاربری داد و از طریق ارزش افزوده آن منابعی تامین کرد.
وی، همچنین اظهار کرد: برای حل مشکلات آموزش و پرورش فارس در حوزه نیروی انسانی نیز باید یک کارگروه تخصصی تشکیل شود.
تبادار اضافه کرد: کمبود نیروی انسانی درحوزه آموزش و پرورش فارس هشت هزار و 669 نفراست که حل این مشکل باید در کارگروه تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.
استاندار فارس افزود: برنامه ریزی مبنایی عملیاتی آموزش و پرورش این استان نیز باید برای سال 97 تدوین شود و در اولین نشست شورای آموزش و پرورش استان در دستور کار قرار گیرد.
تبادار در بخش دیگری از سخنان خود، حذف آزمون برای ورود دانش آموزان به مدارس پرورش استعدادهای درخشان (سمپاد) را کاری ارزشمند دانست وگفت: این اقدام موجب رفع نگرانی وخرسندی والدین دانش آموزان شد.
وی ادامه داد: موضوع ساماندهی نخبه پروری درمدارس نیز بسیار حائز اهمیت است واین امر با برچیدن مدارس تیزهوشان باید دنبال شود.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان