کد خبر: ۱۱۹۹۹۲
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶

اهدا خون توسط امدادگران هلال احمر سپیدان

امدادگران هلال احمر سپیدان با حضور خود در محل اسقرار پایگاه انتقال خوندر سپیدان ، خون خود را به نیازمندان اهدا کردند.

به گزارش شیرازه، جمعی از امدادگران جمعیت هلال احمر سپیدان خون اهدا نمودند. در این مراسم که تیم سیار خونگیری انتقال خون در سالن ورزشی این جمعیت مستقر شده بود، بیش از 40 نفر از امدادگران هلال احمر سپیدان ، خون خود را جهت کمک به بیماران و نیازمندان به خون اهدا نمودند.

میثم رحیمی رئیس جمعیت هلال احمر سپیدان در حاشیه این مراسم در گفتگو با خبرنگار مااظهار داشت : مهم‌ترین هدف از این کار را گسترش و ترویج فرهنگ اهدای خون برشمرد. وی حضور مدیران و مسؤولان در امر اهدای خون می‌تواند محرکی برای سایر افراد جامعه در ترویج این امر ارزشمند و خداپسندانه باشد، چراکه اهدای خون به یک فرد اهدای زندگی و حیات دوباره محسوب می‌شود.

رحیمی با بیان اینکه امدادگران همیشه در فعالیت های انسان دوستانه پیشگام بوده اند، گفت: دین ما به محبت، نوع دوستی و تقسیم شادی ها تاکید فراوان کرده است و ما به عنوان یک مسلمان در این ایام باید هرآنچه در توان داریم در راه خدا و کمک به همنوعان انفاق کنیم و اهدای خون یکی از این راه ها است.

وی افزود: فرآیند اهدای خون در ظاهر اقدامی پزشکی برای نجات جان بیماران است اما این عمل ابعاد گسترده تر اجتماعی و فرهنگی دارد و این پیام را منتشر می کند که هر فرد در قبال دیگر همنوعان عهده دار وظیفه ای است.

رئیس جمعیت هلال احمر سپیدان گفت:به منظور کمک به هم نوعان به ویژه بیماران نیازمند به خون با انجام هماهنگی های لازم با سازمان انتقال خون استان فارس واحدسیارخونگیری  این سازمان با حضور دراین شهرستان اقدام به خون گیری از داوطلبان وامدادگران نمودند که بر اساس گفته مسئول این امداگران وداوطلبان سپیدانی بیش از سی واحد خون خودرا اهداء نمودند.

رحیمی گفت: اهدای خون یکی از عوامل مهم پیوند با هم‌نوع، نجات زندگی، احساس مسئولیت و کسب رضایت پروردگار است که این امر با اطلاع، انتخاب صحیح اهدا کننده بر اساس نیاز حیاتی جامعه تحقق می‌پذیرد و بدنبال آن باعث ترویج فرهنگ اهدای خون می‌شود.

رئیس جمعیت هلال احمر سپیدان افزود: نقش جوانان در ترویج فرهنگ اهدای خون بسیار مهم و اساسی است و با عنایت به شعار سازمان بهداشت جهانی با اهدای خون زندگی را به اشتراک بگذاریم، اهدای هر واحد خون از سوی اهدا کنندگان می‌تواند جان سه فرد نیازنمند به خون را از مرگ نجات دهد.

وی خاطرنشان کرد: اهدای خون نه تنها نجات‌بخش جان انسان‌های دیگر است بلکه ضامن سلامتی خود فرد هم است. بر اساس اذعان پزشکان و کارشناسان کسانی که نسبت به اهدای خون مبادرت می‌کنند، خون سالم‌‌تری نسبت به سایر افراد دارند.

مارگون

نظرات بینندگان