کد خبر: ۱۱۹۹۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۵ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

ماجرای باغات قصردشت شیراز چرا به توییتر کشیده شد/کاربران شبکه های اجتماعی: باغهای شیراز سانتریفیوژ و رآکتور نیست اما با سیمان در حال پر شدن است!

باغهای شیراز در محله قصرالدشت تمرکز یافته و قیمت نجومی املاک در این منطقه‌ی خوش آب و هوا، سبب شده صاحبانِ رانت و پول برای این باغ‌ها دندان تیز کنند.

شیرازه، انتشار خبر تصویب طرح تغییر کاربری باغ‌های قصرالدشت شیراز منجر به اعتراض گسترده فعالین مجازی در فضای توییتر شد.

۲۹ مهر امسال درخواست تغییر کاربری باغات قصردشت شیراز در شورای برنامه‌ریزی استانداری مطرح شده بود که با مخالفت جدی استاندار فارس و شورا مواجه شد و بنا به دستور استاندار طرح مجدد درخواست تغییر کاربری باغ‌ها در شورای برنامه‌ریزی ممنوع شد. اما بعد از دفاع استاندار فارس تنها ۱۲۶ روز دوام آورد و این طرح روز ۵ اسفند در شورا مطرح شد و در کمال تعجب تصویب شد.

تصویب این طرح، از بروز فاجعه‌ای جدی برای ریه‌های شهر شیراز خبر می‌دهد و کاربران مختلف به ویژه فعالین انقلابی شیراز در توییتر با هشتگ باغهای_شیراز نسبت به بروز این فاجعه واکنش نشان دادند.

ماجرای باغات قصردشت شیراز چرا به توییتر کشیده شد/کاربران شبکه های اجتماعی: باغهای شیراز سانتریفیوژ و رآکتور نیست اما با سیمان در حال پر شدن است!

کاربر اخ‌فی‌الله با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حفاظت از محیط زیست و فضاهای سبز شهری، در این خصوص نوشت:«اگر گذشتگانمان به پدید آوردن باغ های سرسبز در کم‌آب‌ترین شهرهای جهان شهره بودند، حالا در مسیری گام برمی‌داریم که گویی می خواهیم بزرگترین «درس عبرت» را برای جهانیان فراهم آوریم!»

کاربر دیگری با نام حاج فیدل با درج تصویری از بلوار چمران نوشت: « باور کنید در سمت چپ این بلوار چمران باغهای انبوهی همانند سمت راست وجود داشت، که امروز به این شکل درآمده و گران ترین املاک شهر محسوب میشه»

سیدعلی موسوی با اشاره به نقشه محل قرار گیری این باغ‌ها در شیراز نوشت: « علت مرکزیت #باغهای_شیراز در محله قصرالدشت و قیمت نجومی املاک در این منطقه خوش آب ها ماجرای تکراری رانت پول در برابر قانون و مسئولان خود را نشان می دهد»

سیده راضیه حسینی نیز با درج رشته‌توییتی به شرح فرایند تصویب طرح تغییر کاربری در شورای برنامه‌ریزی استان فارس پرداخت و در ادامه نوشت:«طبیعت منحصر بفرد و زیبای شیراز فقط متعلق به اهالی این شهر نیست؛ یک سرمایه ملی برای تمام ایرانی‌هاست که این روزها با تغییر کاربری باغ‌ها توسط شهرداری شیراز داره در مسیر نابودی قرار میگیره.

#باغهای_شیراز رو دریابید»

حسین مذنب در همین خصوص به نکته دقیقی اشاره نمود:

« #مسئولانی که میگوینداین دسته ازباغات #قابل_احیا_نیست،آیا نمی‌دانندکه هیچ باغی از ازل وجودنداشته؟چگونه است که مردم در دهه‌های قبل زمین‌های خالی رادر شیراز به باغ تبدیل کرده‌انداما امروزنمی‌شود باغات تخریب شده را احیا کرد؟

#باغهای_شیراز

#شورای_چهارم

#شورای_پنجم

#چی_دادیم_چی_گرفتیم»

مجید شیرازی نیز با درج تصویری به سابقه باغ‌خواری در شیراز اشاره نمود:

آموزش #باغ_خواری و #درخت_خواری به صورت تصویری!

یکم دیگه دندون رو جیگر بذارید یه چند تایی دیگه باغات و درختانی که توی شیراز قسر در رفته بودن خورده خواهند شد!

#باغهای_شیراز

سید مرتضی در همین خصوص نوشت:

برای مدیران دو تابعیتی مهم نیست که ایران رو از فضای سبز و باغ و تفریحگاه خالی کنند و همه زمینها رو به برج سازا بفروشن!

چون خودشون میرن سواحل کالیفرنیا و فلوریدا و...ادامه‌ی حیات میدن و کیف دنیا رو میکنن و از کسی صدایی هم در نمیاد!

نمونه‌ش باغهایی مثل #باغهای_شیراز

ماجرای باغات قصردشت شیراز چرا به توییتر کشیده شد/کاربران شبکه های اجتماعی: باغهای شیراز سانتریفیوژ و رآکتور نیست اما با سیمان در حال پر شدن است!

مهندس خبرنگار نیز به جایگزینی باغ‌ها با برج‌ها و ساختمان‌های سیمانی اشاره کرد و نوشت:

#باغهای_شیراز سانتریفیوژ و رآکتور نیست اما داره با سیمان پر میشه

سجاد زندی لک نیز به نقش کلیدی این باغ‌ها در آب و هوای منحصر بفرد شیراز اشاره نمود:

«شیراز اگه هوای خوبی داره به خاطر وجود باغهای قصر و دشت وسط شهر هستش

که حکم ریه های شهر رو داره

اگه باغها از بین بره .....

#باغهای_شیراز

حمیدرضا خیری کاربر دیگر در توییت خود اینگونه به موضوع اشاره نمود:

قدیما مشکلات و ریشه ای حل می کردن

الان همه چیو از ریشه نابود می کنن

#باغهای_شیراز

ریحانه الحسین نیز نوشت:

افسوس که در روزگاری زیست میکنیم که حیات درختان به دست بساز و بفروش‌ها افتاده،باغ‌ها در چشم به هم زدنی جای خود را به برج‌های بلند قامت می‌دهند و به پول‌های کلان تبدیل می‌شوند.

نظرات بینندگان