کد خبر: ۱۲۰۰۰۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۳ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۶
رئیس بنیاد شهید فراشبند:

وام مسکن خانواده شهید مزارعی سال 97 پرداخت می شود/همه ی شهدای شهرستان برای ما یکی هستند

رئیس بنیاد شهید فراشبند گفت: طبق ضوابط بنیاد شهید هر خانواده ای که یکی از وام های مسکن را گرفته باشند برای دریافت این نوع وام جهت بار دوم در اولویت شماره 8 قرار میگیرند و فقط آنهایی که تاکنون وام مسکن نگرفته باشند اولویت اول را دارند که این خانواده در سال 82 2 ملیون تومان وام مسکن گرفته است.
به گزارش شیرازه، منصور رمضانیان رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان فراشبند در گفتگویی با خبرنگار نخل بیدار در رابطه با انتشار خبری مبنی بر وضعیت نامناسب مسکن یکی از خانواده های شهدای این شهرستان گفت:

رمضانیان فراشبند

هرچه برای خانواده ی شهدا انجام دهیم باز هم مدیون شهدائیم و چرا که شهدا با جانفشانی خود امنیت را برای ما به ارمغان آوردند  و هرچه ما برای حفظ آرمان های امام راحل و شهدا کنیم باز کم است و نسبت به خانواده ی آنها مدیونیم .

وی در رابطه با مسکن این خانواده گفت: خانواده ی این شهید معزز در سال 82 یک وام به مبلغ 2 ملیون تومان با نام وام مسکن دریافت نموده اند که سیستم وام دهی بنیاد شهید به شیوه ایست که تا وام قبل تسویه نگردد وام جدیدی برای وی ثبت نخواهد شد و این خانواده نیز نهایتا در یکی دوماه اخیر  قسط های وام 2 ملیونی آنها به اتمام رسید و سیستم اجازه ی انتخاب وام جدید را به این خانواده داد.

رمضانیان خاطرنشان کرد: طبق ضوابط بنیاد شهید هر خانواده ای که یکی از وام های مسکن را گرفته باشند برای دریافت این نوع وام جهت بار دوم در اولویت شماره 8 قرار میگیرند و فقط آنهایی که تاکنون وام مسکن نگرفته باشند اولویت اول را دارند.

رمضانیان در پاسخ به این سوال که این مقدار وام در سال 82 مبلغ بالایی نبوده ودر آن زمان نیز خانه ی کاهگلی این خانواده قابل سکونت بوده و به همین جهت شاید در جای دیگری خرج شده باشد گفت: این مسئله قابل قبول است ولی سیستم الکترونیکی بنیاد شهید است که این محدودیت را بوجود آورده وگرنه خود نیز میدانیم که چنین مسکنی در شان خانوده ی شهید نیست و داشتن مسکن خوب کمترین حق این خانوده های عزیز است که از جان فرزندان خود به خاطر نظام ومیهن گذشتند.

وی تصریح کرد: با مکاتبه و پیگیری وام مربوط  به خانوده ی این شهید معزز را از اولویت هشتم به اولولیت شماره یک تغییر خواهیم داد و به یاری پروردگار در اعتبارات سال جدید که از نیمه ی دوم سال 97 آغاز میگردد با معرفی این خانواده وام مسکن به ایشان تعلق خواهد گرفت.

رئیس بنیاد شهید فراشبند در رابطه با وام صندوق نیز بیان داشت: یک نوع وام نیز به اکثر خانوده های شهدا داده می شود که نیازی به ضامن ندارد ومستقیما از حقوق پدر شهید و وام گیرنده کسر میگردد که امسال این خانوده از صندوق نیز 15 ملیون تومان وام دریافت نمودند.

منصور رمضانیان در پاسخ به این سوال که آیا به برخی از خانوده شهدا بیشتر رسیدگی میکنید؟ گفت: تمامی 255 شهید شهرستان فراشبند برای ما عزیز و خانوده ی آنها نیز برای ما به یک اندازه قابل احترام اند و ما وظیفه داریم به آنها خدمت رسانی کنیم چرا که هرچه برای آنها دهیم جای شهیدشان را نمی گیرد و خدا گواه است چه شهیدی که در مرکز شهرستان است و چه شهیدی که در دهستان دژگاه و هرجای دیگر شهرستان، برای ما به یک اندازه قابل احترامند واگر بعضا نام شهیدی بیشتر به گوش می رسد یا به دلیل مسئولیت وی در جبهه بوده و اگر هم در بازدید ها بیتشر به سراغ خانوده آنها رفته می شود نیز بخاطر این است که برخی مسئولین که از استان می آیند خود می گویند به دیدار فلان خانوده شهید برویم .

وی در رابطه با حق پرستاری از پدر ومادر شهدا وخصوصا این پدر این شهید معززگفت: با هماهنگی با استان به همراه یکی از پزشکان فراشبند در یکماه اخیر به ملاقات بیش از 97 پدر ومادر شهید در سراسر شهرستان رفته ایم وهرکدام نیاز به پرستار داشته در منزل وی برایش تشکیل پرونده شده که خانواده شهید مزارعی نیز جزء همین خانوده ها بود که در یک ماه اخیر پرونده ی حق پرستاری از پدر شهید تهیه وبه استان ارسال شده است.

رئیس بنیاد شهید فراشبند در رابطه با میزان وام مسکن و تعداد وام گیرندگان در سال 96 گفت: 45 وام 60 میلیونی در سال 96 به خانوده ی شهدا، فرزندان شهدا و جانبازان داده شده که باید از بانک های سپه وملی بابت تعامل خوبی که با ما جهت تسریع در روند پرداخت وام دارند تقدیر نمود.

وی افزود: در بحث ارتباط با خانوده ی شهدا در یکسال گذشته از رتبه ی  چهاردهم به هشتم رسیده ایم و در برنامه ریزی بنیاد شهید تمامی روزهای یکشنبه به همراه مسئولین ادارات به خانواده ی های شهدا سر زده و مشکلاتشان را بررسی میکنیم و ارتباط های تلفنی و احوالپرسی از طریق تلفن نیز روزانه انجام میگیرد.

وی با اشاره به 22 اسفند ماه سالروز تاسیس بنیاد شهید به فرمان امام خمینی (ره) گفت: ما هرچه داریم به برکت خون این شهداست و به پاسخ قدردانی از شهدا، این روز بنام روزبزرگداشت شهدا نام گذاری شده که بنیاد شهید فراشبند نیز همانند سراسر کشور در این روز و این هفته برنامه های متنوعی پیش بینی وانجام خواهد داد.

رمضانیان اضافه کرد: همه ی مسئولان دستگاه های اجرایی باید خود را خدمتگزار خانوده ی شهدا و ایثارگران بدانند وباید افتخار کنیم خدمتگزار کسانی هستیم که نظام مدیون انهاست وهمیشه شرمنده ی جانبازان عزیز بوده ایم که نتوانسته ایم به اندازه ی کافی سر بزنیم.

وی در پایان بیان داشت: به یاری خداوند تمامی تلاش خود را خواهیم نمود که بتوانیم گوشه ای از، ازخودگشتگی شهدا وخانواده هاشان را جبران کنیم و در بحث خانوده این شهید نیز از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.


انتهای پیام/

نظرات بینندگان