کد خبر: ۱۲۰۰۱۰
تاریخ انتشار: ۰۷:۱۲ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
استاندار فارس تصریح کرد؛

لازمه تلاش دوچندان کارگروه اشتغال برای تسهیل روند جذب اعتبارات

استاندار فارس از کارگروه های شهرستانی، فرمانداران، اعضای کارگروه اشتغال استان فارس و بانک ها خواست در تسریع و تسهیل روند جذب این اعتبارات تلاش دو چندان داشته باشند.
به گزارش شیرازه، در این نشست که روز یکشنبه برپا شد، بیان داشت: شمار طرح هایی که به این کارگروه ارسال شده 9 هزار و 995 طرح است که از این تعداد سه هزار و 538 طرح بررسی و یک هزار و هشت طرح آن در این کارگروه مصوب شد.

اسماعیل تبادار افزود: متولیان طرح های مصوب شده به تدریج برای دریافت تسهیلات اشتغال فراگیر و اشتغال روستایی به بانک های عامل معرفی خواهند شد.

استاندار فارس، همچنین خطاب به بانک‌های عامل تاکید کرد: اعتبارات مصوب شده برای این طرح ها حداکثر ظرف یک ماه پرداخت شود.

تبادار، توسعه اشتغال پایدار را هدف اصلی اجرای این طرح ها دانست و گفت: اهلیت متقاضی، دارا بودن مجوزهای مربوطه، توجه به مزیت های اصلی منطقه در طرح های ارایه شده، ایجادی، توسعه ای یا تکمیلی بودن این طرح ها و همچنین استفاده از سرمایه در گردش با هدف ایجاد اشتغال و نه افزایش تولید، از جمله مولفه هایی است که در اعطای تسهیلات مد نظر قرار می گیرد.

استاندار فارس، از همت جمعی در زمینه های مختلف به عنوان کلید تحقق اشتغالزایی مناسب در جامعه یاد کرد و اظهار داشت: در نشست استانداران با رئیس جمهوری که بتازگی در تهران برگزار شد، رئیس جمهوری تاکید کرد، باید در بحث اشتغال روستایی تا پایان تیرماه 97 مبلغ 110میلیارد ریال مصوب شود و برای پرداخت به روستاییان در اختیار بانک های عامل قرار گیرد.

تبادار افزود: هر استان می تواند در صورت جذب حداکثری سهم خود از این اعتبارات، با ارایه طرح های دیگر از سهم متمرکز نیز بهره گیرد.

وی، از کارگروه های شهرستانی، فرمانداران، اعضای کارگروه اشتغال استان فارس و بانک ها خواست در تسریع و تسهیل روند جذب این اعتبارات تلاش دو چندان داشته باشند.

استاندار فارس همچنین با تاکید بر تکلیفی بودن اجرای این طرح، بیان کرد: ارایه دهندگان، تایید کنندگان و بانک‌های عامل باید دقت و جدیت خود را بر این موضوع متمرکز کنند که همه تسهیلات پرداختی به ایجاد اشتغال پایدار و رونق اقتصادی اختصاص یابد.

تبادار ادامه داد: انتظار داریم استان فارس با رعایت موازینی که در این زمینه تعریف و مشخص شده، در جذب اعتبارات و ایجاد اشتغال مناسب در زمره استان های پیشتاز کشور باشد.
منبع: ایرنا
نظرات بینندگان