کد خبر: ۱۲۰۰۶۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۷ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

دو ایرانی‌ در فیلم برنده اسکار 2018

در فیلم «کودک خاموش» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه، که «کریس اوورتون» انگلیسی آن را کارگردانی کرده، علی فراهانی - فیلمبردار ایرانی مقیم بریتانیا - فیلمبرداری را بر عهده داشته و ساخت موسیقی آن نیز با امیر صادقی کنجانی - آهنگساز ایرانی - بوده است.
 
به گزارش شیرازه، حضور دو نفر از عوامل ایرانی در فیلم «کودک خاموش» برنده جایزه اسکار بهترین فیلم کوتاه، باعث شد که بار دیگر نام ایرانی‌ها در تاریخچه نامزدها و برندگان اسکار ثبت شود.

  در مراسم نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار که صبح دوشنبه به وقت ایران، در آمریکا برگزار شد، فیلم «کودک خاموش» در رقابت با چهار فیلم کوتاه دیگر در نهایت موفق شد جایزه بهترین فیلم کوتاه این جوایز مهم سینمایی را به‌دست آورد.

در این فیلم کوتاه که «کریس اوورتون» انگلیسی آن را کارگردانی کرده، علی فراهانی - فیلمبردار ایرانی مقیم بریتانیا - فیلمبرداری را بر عهده داشته است و ساخت موسیقی آن نیز با امیر صادقی کنجانی - آهنگساز ایرانی - بوده است.

این فیلم کوتاه ۲۰ دقیقه‌ای در شاخه بهترین فیلم کوتاه نودمین دوره جوایز سینمایی اسکار با چهار فیلم دیگر شامل «مدرسه ابتدایی دکالب»، «ساعت ۱۱»، «برادرزاده من اِمت» و «همه ما» برای کسب جایزه رقابت داشت.

علی فراهانی، مدیر فیلمبرداری این فیلم کوتاه، یکی از حاضران در سالن دالبی‌تئاتر لس‌آنجلس محل برگزاری مراسم اعطای جوایز اسکار بود؛ اما امیر کنجانی اعلام کرده بود که به سبب رفتار تبععیض‌آمیز مقامات آمریکایی با شهروندان ایرانی، با وجود داشتن ویزا، در این مراسم شرکت نمی‌کند.
علی فراهانی در مراسم اسکار 2018

داستان فیلم کوتاه «کودک خاموش» که تاکنون چندین جایزه بین‌المللی به‌دست آورده است، درباره کودکی چهارساله و فاقد شنوایی است که زندگی صامتی را پشت سرمی‌گذارد؛ تا این که یک مددکار اجتماعی به او روش برقراری ارتباط از طریق زبان اشاره را آموزش می‌دهد.

«کودک خاموش» با کسب جایزه بهترین فیلم کوتاه جشنواره بین‌المللی «رودآیلند»، واجد شرایط رقابت در جوایز اسکار شناخته شده بود./انتخاب
نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان