کد خبر: ۱۲۰۰۶۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۸ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

مشاور نوبخت: «اعاده اموال نامشروع» مسئولان مطالبه مردم است و به هر نحو باید اجرا شود

مشاور رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه اعاده اموال نامشروع یک واخواهی و مطالبه عمومی است، گفت: ممکن است طرح ضعفهایی نیز در مسیر اجرا داشته باشد ولی باید عملیاتی شود.
به گزارش شیرازه، با اشاره به اینکه اجرای طرحهایی از قبیل اعاده اموال نامشروع مسئولان یک واخواهی و مطالبه عمومی است، گفت: صرف نظر از نتایج اجرای این طرح، ضرورت عملیاتی شدن این قبیل طرحها انکار ناپذیر است.

وی تاکید کرد، در آینده برای جلوگیری از فساد و سوء استفاده مسئولان بایستی نظامات و سیستمهای الکترونیکی در همه سطوح به بهره برداری برسد تا عملکردها، دریافت و پرداختها شفاف باشد، به این ترتیب دیگر نیاز نیست از مسئولان درباره دارایی و اموالشان سوال پرسیده شود چراکه  در آن حالت همه اطلاعات در دسترس است.

نماینده سابق مجلس گفت: اگر قرار باشد این طرح به همه مسئولان یا بخشی از مدیران تعمیم داده شود نتایج مختلفی بدست خواهد امد اما به هر حال باید به این مطالبه مردم رسیدگی شود.

ندیمی گفت: در این طرح، در رابطه با هر نوع رانت و تسهیلات، باید بررسیهای اصولی انجام شود و از طرف دیگر دستگاه قضایی نیز باید در حوزه احکام به وظیفه خود عمل کند.

وی افزود، شکست یا موفقیت این طرح مانع از اجرای آن نیست و ممکن است ضعفهایی نیز در مسیر اجرا داشته باشد.
نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان