کد خبر: ۱۲۰۰۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۴ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶

موتورسیکلت‌های سنگین همچنان در محدوده غیرمجاز

رئیس پلیس پایتخت گفت: تا امروز هیچ تغییری در دستورالعمل‌های قبلی در خصوص تردد موتورسیکلت‌های سنگین در تهران ایجاد نشده است.
به گزارش شیرازه، سردار حسین رحیمی در خصوص تردد موتورسیکلت‌های سنگین در تهران اظهار کرد: تا امروز هیچ تغییری در دستورالعمل‌های قبلی در خصوص تردد موتورسیکلت‌های سنگین در تهران ایجاد نشده است.

رئیس پلیس تهران بزرگ افزود: بر این اساس کماکان تردد موتورسیکلت‌های سنگین با حجم بالاتر از 250 سی‌سی ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: البته در مواردی، سازمان‌های خاص می‌توانند با ارائه درخواست خود و هماهنگی با ناجا مجوز لازم را برای تردد موتورسیکلت‌های سنگین، مجوزهای لازم را اخذ کنند.

به گزارش تسنیم، پیش از این بیژن خراسانی رئیس سابق هیات موتورسواری و اتومبیلرانی استان تهران در خصوص تردد موتورهای سنگین گفته بود: وزارت کشور در پاسخ به نامه دادگاه انقلاب آورده بود که تردد کلیه موتورسیکلت‌های سنگین در سطح شهرهای کشور و محدوده آنها ممنوع است اما این ممنوعیت شامل خارج از شهرها نمی‌شود.

وی افزوده بود: این ممنوعیت، قانون مصوب مجلس یا هیات دولت نیست بلکه یک بخشنامه‌ای است که در زمان قبل صادر شده و البته هنوز اجرا می‌شود.

به گفته خراسانی حدود دو هزار موتورسیکلت سنگین پلاک‌دار در کشور وجود داشته که تردد در خارج از محدوده شهرها فعلاً برای این دسته از موتورسیکلت‌ها آزاد و قانونی است. ضمن اینکه برای داخل شهرها، صرفاً داشتن پلاک، مجوز تردد نیست و مجوز تردد این موتورسیکلت‌ها را در شهرها، دستگاه‌های امنیتی و انتظامی صادر می‌کنند.

البته پیش‌تر نیز حرف و حدیث‌هایی از آزاد شدن تردد موتورسیکلت‌های سنگین و یا بالاتر رفتن حجم موتور مجاز مطرح شده بود که هنوز هیچ تغییری در این خصوص ایجاد نشده./ تسنیم

نویسنده :
شیشه گر
نظرات بینندگان