کد خبر: ۱۲۰۰۷۶
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۰ - ۱۴ اسفند ۱۳۹۶
در صحن علنی شورای شهر شیراز مطرح شد:

برخورد قهری با رسانه ها توجیه عمومی ندارد/ مدیران حوزه ساماندهی مشاغل شهری پاسخگوی عملکرد ناصواب مجموعه خود باشند

رئیس کمیسیون حقوق شهروندی در شورای شهر خطاب به شهردار شیراز گفت: برخوردهای قهری با رسانه ها و یا برخوردهای فیزیکی با سرمایه گذاران و مالکین حتی اگر تخلف ساختمانی هم انجام داده باشند توجیه عمومی ندارد.
برخورد قهری با رسانه ها توجیه عمومی ندارد/ مدیران حوزه ساماندهی مشاغل شهری پاسخگوی عملکرد ناصواب مجموعه خود باشند
به گزارش شیرازه، سخنگوی شورای شهر شیراز شامگاه دوشنبه (14 اسفند) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز ایجاد میدان و بازار میوه و تره بار را راهکاری برای حذف واسطه ها و عرضه مستقیم محصولات باغی و زراعی به مردم شیراز دانست و گفت: استان فارس در تولید محصولات کشاورزی دارای جایگاه ویژه ای است لذا توزیع این محصولات نیز از اهمیت بسزایی برخوردار است.

علی ناصری با بیان اینکه میدان بزرگ میوه و تره بار در جنوب شیراز از گذشته در شیراز وجود داشته است، اظهار داشت: طی سالهای اخیر با وسعت شیراز و حجم بالای عرضه و تقاضا مواجه شدیم؛ به منظور دسترسی بهتر تولید کنندگان و همچنین مصرف کنندگان، لازم است میادین در چهار نقطه ورودی کلان شهر شیراز دیده شود.

وی با اشاره به اهمیت حمل و نقل پاک، تسهیل در عبور و مرور و ضرورت ایجاد ترافیک روان در شهر، اعلام کرد: جهت کاهش بار ترافیکی و تقسیم بار جمعیتی مسافران در ورودی های شهر شیراز لازم است اقدامات اصولی صورت پذیرد.

سخنگوی شورای شهر شیراز بیان کرد: اتوبوس هوایی یکی از بهترین وسایل حمل و نقلی است که مزایایی چون جلوگیری از تخریب باغات جهت احداث مترو و یا خیابان سازی را به همراه دارد؛ هزینه ساخت اتوبوس هوایی، یک دهم ساخت قطار شهری است و زمان اجرای آن یک سال و با سرعت 10 برابری است.

ناصری اظهار داشت: اهمیت عمر بالای این وسیله نقلیه تا ۱۷ میلیون کیلومتر است.

برخوردهای قهری با رسانه ها توجیه عمومی ندارد/ عملکرد خوب یا بد شهرداری پای شورا نوشته می شود
رئیس کمیسیون حقوق شهروندی در شورای شهر شیراز خطاب به شهردار شیراز با بیان اینکه برخوردهای قهری با رسانه ها و یا برخوردهای فیزیکی با سرمایه گذاران و مالکین حتی اگر تخلف ساختمانی هم انجام داده باشند در افکار عمومی توجیه ندارد، اعلام کرد: ما نمایندگان با شعار شفاف سازی اعتماد مردم را جلب کرده ایم لذا عملکرد خوب یا بد شهرداری را به پای همه نمایندگان شورا می گذارند.

احمد تنوری با اظهار اینکه لازم است شهردار شیراز به مجموعه مدیران شهرداری تأکید کند که باید به رسانه ها به عنوان نمایندگان افکار عمومی پاسخگو باشند نه اینکه با زبان تهدید و ارعاب سخن بگویند، گفت: شهردار منطقه 10 توجیه شود که از تهدید به شکایت مسئولان رسانه‌های پخش کننده فیلم عملکرد واحد تخلفات منطقه فوق در فضای مجازی خودداری نمایند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در ادوار مختلف شورا، رسیدگی به درخواست ها و شکایات مردمی حجم زیادی از وقت نمایندگان شورا را به خود اختصاص می داد اما در پنجمین دوره از شورای شهر شیراز، پس از ایجاد کمیته ای برای این موضوع، رسیدگی به درخواست ها و شکایات سرعت بیشتری گرفته است.

وی افزود: تاکنون 450 نامه و شکایت مردمی دریافت شده است که 400 مورد آنها طی مکاتبه با سازمان ها و شهرداری های مناطق پیگیری شده و به حدود 90 درصد آنها پاسخ مناسبی داده شده است!

رییس کمیته رسیدگی به درخواست های مردمی و شکایات در شورای شهر شیراز با اظهار اینکه تاکنون 220 مورد از درخواست ها و شکایات توسط کارشناسان شورا و کمیته رسیدگی به شکایات مورد بازدید میدانی واقع شده است، تصریح کرد: در قسمت هایی از شهرداری با تصمیمات این کمیته همراهی نکرده اند که در این خصوص گله مند هستیم.

تنوری خطاب به شهردار شیراز بیان کرد: مدیران سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شیراز خود را یک دستگاه مستقل قلمداد نکنند و پاسخگوی عملکرد ناصواب مجموعه خود در تضییع حقوق شهروندی متقاضیان شرکت در مزایده باسکول های میدان میوه و تره بار باشند.

وی افزود: همگی مدیران مجموعه سازمان ساماندهی مشاغل شهری شهرداری شیراز از نیروهای منصوب مدیران سابق هستند که به عملکرد آنان انتقاد داریم.

تنوری گفت: از عملکرد شهرداری منطقه 7 و  6 در زمینه پاسخگویی به مکاتبات کمیته بررسی درخواست های مردمی و پیگیری شکایات شورا ناراضی هستیم.

به گزارش شیرازه، با تصویب شورای شهر شیراز، نام تالار فرج الله سلحشور به استاد مهدی فقیه تغییر یافت.

رئیس شورای شهر شیراز با بیان اینکه مردم شیراز توقع دارند اسامی شهدا و مشاهیر شیراز بر روی اماکن و معابر شهر گذاشته شود، اظهار داشت: لازم است کسانی که سالها برای فرهنگ شیراز تلاش کرده اند را ارج نهیم.

لازم به ذکر است که پیرو تخریب اخیر دو خانه تاریخی ثبتی ملی سلیمی و منتصری در اطراف حرم مطهر حضرت احمدبن موسی(ع) طرح دو فوریتی مستند نگاری و نظارت دقیق بر بافت تاریخی شیراز به‌ ویژه ضلع شرقی حرم، مطرح شد و نهایتا به تصویب اعضای شورا رسید.
نظرات بینندگان