کد خبر: ۱۲۰۰۸۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
واکنش شورای شهر شیراز به انتشار یک خبر در شیرازه؛

تجمع بانوان فوتبالیست شیرازی در شورا اعتراضی نبود و درخواست حمایت داشتند

بعد از انتشار گفتگوی مدیر بانوان فوتبالیست شیراز با شیرازه، روابط عمومی شورای شهر شیراز با انتشار جوابیه ای به آن واکنش نشان داد.
به گزارش شیرازه، جلسه علنی شورای شهر در روز دوشنبه 14 اسفند در حالی برگزارشد که حضور بانوانی با لباس ورزشی در ساختمان شورای شهر شیراز هرتوجهی را به خود جلب می کرد؛ وقتی جویای علت حضورشان در این پارلمان شهری شدیم با استقبال از اینکه یک خبرنگار شنوای صحبت هایشان است، اعتراض خود مبنی بر کاهش نرخ تصویب شده در کمیسیون فرهنگی در یکماه گذشته (مبنی بر مساعدت مالی 50 میلیون تومانی به تیم فوتبال بانوان شیراز) توسط شهردار این کلان شهر را با ما در میان گذاشتند. از مشکلات حضور فوتبالیست ها در بازی ها و عدم حمایت کافی از تیمشان در لیگ برتر گلایه داشتند و از حضور افتخارآفرین ملی پوشان نوجوان در تیمشان گفتند.

این ورزشکاران با لباس ورزشی به این پارلمان شهری آمده بودند تا خواستار وفای به عهد شورای شهرمبنی بر مساعدت 50 میلیونی باشند. از استحضار شورا و شهرداری برمشکلات این تیم صحبت کردند و از اینکه چرا یک مساعدت که کمک بسیاری برای تیمشان است با کاهش مواجه شده ناراحت بودند.

بعد از انتشار گفتگوی مدیر بانوان فوتبالیست شیراز با شیرازه با تیتر «تجمع اعتراضی بانوان فوتبالیست شیرازی در شورای شهر/ شهرداری مساعدت 50 میلیون تومانی بانوان فوتبالیست را کاهش داد»، روابط عمومی شورای شهر شیراز با انتشار جوابیه ای به آن واکنش نشان داد.

متن جوابیه شورای شهر شیراز به این شرح است:

بسمه‌تعالی
به دنبال درج خبری در سایت و‌کانال شیرازه در خصوص تجمع‌اعضای تیم فوتبال  بانوان شیرازی و انتشار ادعاهایی منسوب به این عزیزان موارد ذیل به اطلاع مخاطبان و شهروندان گرامی رسانده می‌شود:

۱- در جلسه سی‌ام شورای اسلامی شهر شیراز در تاریخ ۱۴ اسفندماه ۹۶ فقط لایحه شهردار محترم شیراز در خصوص کمک ۲۰۰ میلیون ریالی به این تیم اعلام وصول شده و هیچ مصوبه‌ای در این خصوص نداشته است.

۲- این لایحه پس از اعلام وصول به کمیسیون فرهنگی جهت بحث و بررسی بیشتر ارجاع شد و در همان حال آقای سیداحمدرضا دستغیب رییس شورا و خانم دکتر لیلا دودمان رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در سخنان جداگانه و کوتاه بر حمایت جدی از ورزش بانوان و به خصوص این تیم تاکید کردند که خبرنگاره شیرازه هم در جلسه حضور داشت.

۳- این لایحه پس از بررسی و تصویب در کمیسیون فرهنگی و اجتماعی در دستور کار  صحن علنی قرار خواهد گرفت و در هر دو مرحله امکان هرگونه تغییرات وجود دارد.

۴- آقای مهدی حاجتی به نمایندگی از اعضای شورای اسلامی شهر در بین بانوان‌ فوتبالیست حضور یافت و قول مساعد شورای شهر برای حمایت از این تیم را ابلاغ کرد.

۵- تیم فوتبال بانوان شیرازی قریب به دو ماه قبل به دلیل مشکلات مالی از خوابگاه استیجاری خود اخراج شده بود و تا این زمان در مهمانسرای شهرداری شیراز اسکان داده شده بودند که به دلیل تعمیرات مهمانسرا، شهرداری مجبور به جابجایی این عزیزان شد. بنابراین حمایت از این تیم در دستور کار شورای شهر و شهرداری قرار دارد.

۶- این تجمع اعتراضی نبود و تنها برای جلب حمایت شورا انجام شد، حالت اینکه چرا خبرنگار شیرازه بدون درخواست توضیحات از اعضای شورای شهر از جمله رییس، سخنگو و رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی و یا مدیر روابط عمومی و امور بین الملل شورای شهر این گونه اقدام به تنظیم و انتشار خبر کرده است، جای بسی تعحب است!

به گزارش شیرازه، روز گذشته جلسه علنی شورای شهر به دلیل ایجاد بحث لفظی بین نایب رئیس و سخنگوی شورای شهر ادامه پیدا نکرد و دستغیب رئیس شورای شهر تنها در ابتدای جلسه حاضر بود و ادامه جلسه بر عهده نایب رئیس شورای شهر اداره شد و نایب رئیس نیز با اتمام فوری جلسه و بدون سخن گفتن با خبرنگاران سریعا جلسه را ترک کرد. از طرفی آنطور که به صراحت مدیر تیم بانوان فوتبالیست اعلام کرده، تجمع آنها به دلیل کاهش مبلغ وعده داده شده ای است که پیش از این شورای شهر به آنها قول داده بود، حالا شورای شهر اصرار دارد که تجمع اعتراضی نبوده، حرف دیگری است.
نظرات بینندگان