کد خبر: ۱۲۰۰۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۶ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۶
فرماندار فیروزآباد:

مجموعه تاریخی آتشکده فیروزآباد ثبت جهانی می‌شود

فرماندار فیروزآباد از ثبت جهانی مجموعه تاریخی آتشکده در سال 97 خبر داد.
به گزارش شیرازه، فرماندار فیروزآباد گفت: مجموعه تاریخی آتشکده فیروزآباد در سال 97 ثبت جهانی خواهد شد که این مسئله فرصت مناسبی را برای گردشگری شهرستان به وجود خواهد آورد.

سید کمال علوی با اشاره به ظرفیت‌های بسیار شهرستان فیروزآباد در ابعاد صنعتی، کشاورزی و... نیز تصریح کرد: این شهرستان با داشتن دو سد مهم تنگاب و هایقر و دسترسی به سد سلمان فارسی فرصت بسیار مناسبی را برای سرمایه‌گذاری ایجاد کرده است.

وی افزود: یکی دیگر از قابلیت‌های دیگر شهرستان فیروزآباد دسترسی به آب‌های آزاد و آزادراه جم-عسلویه است و راه‌آهن شیراز به بوشهر که از همین مسیر عبور خواهد کرد نیز فرصت‌های اقتصادی بیشتری را فرا روی ما قرار خواهد داد.

علوی با رد شایعه انتقال پتروشیمی شهرستان فیروزآباد به خارج از استان نیز گفت: در آینده نزدیک مشکل این واحد حل خواهد شد چراکه مصوبه دولت و تأکید مقام معظم رهبری را با خود دارد و با راه‌اندازی آن صنایع پایین‌دستی آن نیز در رونق اقتصاد و گردشگری این شهرستان نقش بسزایی ایفا خواهد کرد.

فرماندار فیروزآباد در مورد آخرین وضعیت سد هایقر نیز گفت: سد هایقر پیشرفت خیلی خوبی دارد تنها در حوزه مخزنی سد برخی از اراضی باید تملک تا آماده آبگیری شود که به‌محض تأمین اعتبار این امر صورت خواهد گرفت.

فارس

نظرات بینندگان