کد خبر: ۱۲۰۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶
رئیس حوزه هنری فارس:

پیگیر حق هنرمندان فارس درباره ثبت خط نستعلیق خواهم بود

رئیس حوزه هنری فارس گفت: قول می دهم به جد احقاق حق هنرمندان و مردم شریف فارس و شیراز در موضوع ثبت خط نستعلیق به نام یکی دیگر از استان هاباشم.
به گزارش شیرازه، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس که در نشست تخصصی سیاه مشق و افتتاحیه نمایشگاه شیدایی قلم سخن می گفت اظهار امیدواری کرد با همکاری نهادها و مدیران فرهنگی روند ثبت داشته های فارس به نحو مطلوبی طی شود.

کرم اللهی: آبرو و عزت هنر ایران زمین به خوشنویسیی است

محمد کرم اللهی با بیان این مطلب که آبرو و عزت هنر ایران زمین به خوشنویسی است، اظهار داشت: خوشنویسی این آبرو و عزت را از منظر اندیشه تفکر تربیت و تعالی انسان ها و یکجا در خویش دارد و به این دلیل بر کرسی آبرو و عزت هنر ایران تکیه زده است.

وی با اشاره به سخنان علیرضا تل جنگانی پیشکسوت هنر خوشنویسی و اعتراض به ثبت خط نستعلیق به نام یکی دیگر از استان ها اظهار داشت: قول می دهم به جد پیگیر این موضوع و احقاق حق هنرمندان و مردم شریف فارس و شیراز باشم.

کرم اللهی گفت: میراث ناملموس از دو سو قابل پیگیری است نخست از طریق یونسکو و مجموعه ثبت میراث ناملموس و دیگری از طریق مجموعه شهرداری و کمیسیون فرهنگی شورای شهر که بخشی از شهرداری نیز به صورت خاص به همین میراث معنوی اختصاص دارد و پیگیر امور هستند

وی بیان کرد: شخصا از طریق کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر شیراز پیگیر امر خواهیم شد و سر آخر پس از مطالعات دقیق یک پیوست مطالعاتی انجام خواهد شدو سپس وارد مرحله ثبت خواهد شد

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس گفت: استانی دیگر حق نداشته ای را دنبال کرده و به نام خود سند می زند اما ما به فکر داشته های خویش نیستیم. ما وقتی دیگران داشته هایمان را می برند تازه فریاد می زنیم.

وی افزود: این جزء مطالبات شماست و باید از مدیران فرهنگی طلب کنید. این حق شماست که داشته هایتان را از آنها که بر مصدر فرهنگی می نشینند طلب کنید تا آنها را به نام خویش سند بزنید.

کرم اللهی با ذکر یک تجربه گفت: در استان قزوین برای ثبت عنوان قزوین پایتخت خوشنویسی ایران، از مدارس تا دانشگاه ها، از خیابان تا بازار همه یکدست و با اراده پشت این جریان ایستادند و یک روز پس از نامگذاری رادیو استان در سرتیتر خبرها این عنوان را تکرار می کرد.

وی در پایان اظهار داشت: مجموعه انجمن خوشنویسان یک مجموعه هنری مردم نهاد است و شاید امکانات زیادی نداشته باشد آنچه از این مجموعه توقع دارید از مجموعه های فرهنگی و اجتماعی نظیر ما و شهرداری و... بخواهید و کار هنری را از آنان طلب کنید.

نظرات بینندگان