کد خبر: ۱۲۰۱۱۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

خدمات خاص گوشی ساز بزرگ چینی برای مسلمانان

شرکت چینی هوآوی قابلیت جدیدی با نام Prayer Time ارایه کرده است که اوقات شرعی را به صورت خودکار به صاحب گوشی هوشمند اطلاع می‌دهد.
به گزارش شیرازه، هوآوی از افزوده شدن قابلیت جدیدی به گوشی‌های هوشمند این شرکت خبر داده است که با نام Prayer Time شناخته می‌شود و اوقات شرعی را به صورت خودکار به صاحب گوشی هوشمند اطلاع می‌دهد.

این قابلیت در رابط کاربری جدید هوآوی موسوم به EMUI 8.0 ارایه شده است و شرکت چینی از این طریق می‌کوشد به کمک گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌اس اوقات شرعی را به کاربران اعلام کند و رضایت بیشتر مسلمانان را از این طریق کسب کند.

اگر سیستم اطلاع‌رسانی قابلیت جدید فعال شده باشد،‌ زنگ مخصوص گوشی هوشمند هوآوی پنج بار در طول شبانه‌روز به صدا درمی‌آید تا زمان اقامه نماز به اطلاع کاربر برسد.

برای این قابلیت همچنین اعلام زمان طلوع و غروب آفتاب هم در نظر گرفته شده است و البته کاربر می‌تواند به صورت دستی این پیام هشدار دهنده را فعال یا غیرفعال کند.

شرکت هوآوی همچنین به کمک گیرنده ماهواره‌ای جی‌پی‌سی گوشی هوشمند خود موقعیت جغرافیایی نزدیک‌ترین مسجد را هم به کاربر اطلاع می‌دهد و با توجه به مناسبت‌های اسلامی درج شده در تقویم الکترونیکی خود، پیام‌های تبریک یا تسلیت به کاربر می‌فرستد.

منبع: ایتنا

نظرات بینندگان