کد خبر: ۱۲۰۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۵ - ۱۶ اسفند ۱۳۹۶

سفره نوروزی صدا و سیمای فارس در گستره ایران گشوده می شود

مدیرکل صدا و سیمای فارس از تدارک گسترده این مرکز برای بهار 97 خبرداد و با تشریح برنامه های این مرکز نوید لحظات خاطره انگیزی به مخاطبان رادیو و تلویزیون فارس داد.
به گزارش شیرازه، ویژه برنامه سال تحویل از سیمای فارس با نام باهار بهار" از ساعت 10 صبح تا 23 به مدت 13 ساعت با رویکرد تفریحی، سرگرمی و اطلاع رسانی و ارائه برنامه های نوروزی با حضور مردم از پنج مکان متنوع ( استودیو با حضور مهمانان بومی و ملی چهره های فرهنگی، هنری و ورزشی ،حرم مطهر حضرت شاهچراغ، حافظیه، گلزار شهدا، تخت جمشید) و حضور کارشناسان فرهنگی، ادبی، تاریخی پخش می شود.

سهرابی با اشاره به این که سال تحویل مصادف با شب شهادت امام هادی علیه السلام است، افزود: به گونه ای
 برنامه ریزی شده است که در این برنامه ها به این مناسبت نیز با نگاهی نو و متعالی توجه شود.

وی ویژه برنامه نوروزی "بهار نارنج"  که هر روز صبح در ایام نوروز با رویکرد اطلاع رسانی و حضور مسئولان خدماتی شهر و استان، سرودهای شاد نوروزی، معرفی مکان های دیدنی، تاریخی و صنایع دستی استان، گزارش از مهمانان نوروزی در استان در یکی از مکان های دیدنی و تاریخی استان خانه قدیمی منطقی نژاد پخش می شود را یکی دیگر از برنامه های روزانه نوروزی این مرکز معرفی کرد که از ساعت 8:45 به طور زنده از سیمای فارس پخش می شود.

برنامه خانواده محور"کاشانه مهر"  برنامه دیگری است که مدیرکل صدا وسیمای فارس به آن اشاره کرد این برنامه هر روز ویژه نوروز از ساعت 10 تا 11:15 با معرفی غذاهای محلی و بومی استان، معرفی صنایع دستی و طرز ساخت آن، معرفی مکان های دیدنی استان، بخش های گرافیکی با معرفی آداب و رسوم نوروزی، گفتگو با مهمانان نوروزی و سرودهای شاد بهاری همراه خواهد بود که همزمان از شبکه سراسری و شما پخش خواهد شد. . به گفته تهیه کننده این برنامه قرار است برای عروسک پرطرفدار اصغر آقو در این ایام اتفاقات جذاب و جدیدی روی دهد که فضای متفاوتی را ایجاد خواهد کرد.

"شب های شیراز" ویژه برنامه شبانه سیمای فارس است که هرشب به مدت 90 دقیقه با رویکرد نمایش طنز و شاد با بخش های گزارش، معرفی مکان های دیدنی، تاریخی و صنایع دستی و ترانه های شاد همراه خواهد بود

سری جدید برنامه موفق"شکرخند" ویژه برنامه مشاعره طنز با آیتم های شاد طنز و لهجه شیرازی دیگر برنامه سیمای فارس است که هرشب از ساعت 21 پخش می شود. برنامه "به وقت ترانه"  که پخش موسیقی و ترانه های شاد بهاری و نوروزی را در دستور کار دارد هر روز ساعت 20 به طور مستقیم  تقدیم ببیندگان خواهد شد. "برنامه کودک آبرک" هر روز ساعت 16 تا 16:50 ویژه نوروز همراه با بخش های شاد تقدیم کودکان می شود  و روستائیان و عشایر نیز در این ایام برنامه"هم ولایتی" را با گزارش های شاد و ویژه از روستاهای استان با معرفی آداب و رسوم نوروز به نظاره
می نشینند."مجموعه طنز خودمونی" نیز با بخش های ویژه این ایام هرشب ساعت 23، برنامه بهاریه با موضوع شعر خوانی شاعران مطرح استان در فضا های ادبی و هنری شیراز و"گلچین برنامه خوشا شیراز" هرروز ساعت 15  و برنامه "گلگشت" نیز با موضوع گزارش از مهمانان نوروزی در مکان های دیدنی و تاریخی شیراز همراه با خوش آمد گویی بابا شیرازی با لهجه شیرین شیرازی به مهمانان پخش خواهد شد. پخش فیلم های سینمایی جذاب،  سریال های متنوع و انیمیشن های به روز همراه با کلیپ های تصویری شاد از مکان های تاریخی از دیگر برنامه های سیمای فارس در این ایام است.

مدیرکل صدا و سیمای فارس با بیان این که صدای مرکز فارس نیز با ویژه برنامه های متنوع و شاد در ایام نوروز با مخاطبان خود همراه خواهد بود اعلام کرد: "بهار نارنج " برنامه ای است با رویکرد تفریحی، سرگرمی، اطلاع رسانی و آموزشی که هر روز از ساعت 9:30 تا 11 صبح از صدای مرکز فارس پخش می شود. نمایش های طنز، گزارش، ارتباط با مراکز، سفر به شهرستانها، تلفن و پیامک، گفتگوی کارشناسی، ارتباط با هواشناسی ، ترافیک، معرفی جاذبه های گردشگری فارس و.. از بخش های ویژه نسیم نوروز است.

"شاخه نبات" برنامه ای است که هرروز به صورت زنده در ایام نوروز از ساعت 18:00 تا 20:30 از صدای مرکز فارس پخش می شود. رویکرد این برنامه نوروزی، تفریحی و سرگرمی آموزشی است.نمایش طنز، گزارش، ارتباط با مراکز، سفر به شهرستانها، فواید سفر و تاثیرات آن، گزارش در باره صله ارحام و.. از بخش های این برنامه است.

برنامه نوروزی "همپای بهار" هر روز بصورت زنده  از ساعت 15 تا 16  به میزبانی یکی از مراکز استانها  از صدای مرکز فارس پخش می شود. از بخش های این برنامه می توان به  گردشگری و معرفی آداب و رسوم استان ها، آثار باستانی و صنایع دستی اشاره کرد.

"کوچه باغ ترانه" برنامه ای است رادیویی به بصورت زنده که هر روز از ساعت  16:15 تا 17:30 پخش می شود. رویکرد این برنامه تفریحی و سرگرمی است . در این برنامه سرود، ترانه و تصنیف بیشتر با حال و هوای بومی و محلی و به درخواست شنوندگان پخش می شود.

"نمایش بلند" یک نمایش 30 دقیقه ای با فضای بهاری و با نشاط است که در ایام نوروز هرشب از ساعت 21:30 تا 22 اجرا می شود.

"شب چراغ" برنامه ای است با موضوع اطلاع رسانی خدمات سفر که هر شب به صورت زنده از ساعت 22: تا 23:30 از صدای مرکز فارس پخش می شود. در این برنامه هرشب با یکی از مدیران استان ( میراث فرهنگی، شهرداری، محیط زیست و..) در باره مسایل مربوط به استان و سفرهای نوروزی بحث و گفتگو می شود.

"افق های روشن" برنامه تولیدی است که هر روز از ساعت 17:30 تا 18 از صدای مرکز فارس پخش می شود.موضوع این برنامه آموزش و اطلاع رسانی است. در این برنامه به موضوع تبیین پیام رهبر معظم انقلاب و شعار سال پرداخته می شود.

گلگشت فارس با 28 برنامه 30 دقیقه ای ویژه معرفی ظرفیت های گردشگری و فرهنگی شهرستان های استان، ایران را بگردیم، دامنی از گل، حافظ راز، دیار شاعران، شعر و شور از دیگر برنامه های صدای مرکز فارس در این ایام است.

برنامه ریزی شده است رادیو فارس آخرین اطلاعات مورد نیاز مسافران را لحظه به لحظه تقدیم آنها کند. آب و هوا، برنامه پرواز فرودگاه، وضعیت جاده و مواردی مشابه در دستور کار رادیو است.

سهرابی با اشاره به تلاش شبانه روزی همکاران حوزه خبر، باشگاه خبرنگاران و سایت خبرگزاری اظهار کرد: واحد خبر مرکز فارس با پخش 50 گزارش معرفی اماکن تاریخی، گردشگری فارس، 10 برنامه تولیدی فارس در سالی که گذشت، پخش مهمترین رویدادهای علمی، فرهنگی، سیاسی، هنری، ورزشی، اجتماعی، اقتصادی، مذهبی، پخش 5 خبر رادیویی و پخش یک بخش خبری مشروح تلویزیون، تهیه گزارش معرفی آداب و رسوم، سوغاتی ها، صنایع دستی و غذاها وشیرینی های مخصوص فارس، 5 گزارش معرفی روستاهای گردشگری فارس، پوشش خبری تمام رویدادهای ایام نوروز و خبرهای دستگاه های خدمات رسان به مسافران نوروزی اعم از هلال احمر، اورژانس، شهرداری، پلیس و اقامت گاهها، در شهرستانها و پخش 40 گزارش خبری با موضوع معرفی شهرستان ها و آداب و رسوم و معرفی اماکن تاریخی و گردشگری همراه با برقراری ارتباط زنده با فرمانداران شهرستان ها با میهمانان نوروزی همراه خواهد بود.

وی افزود: در ایام نوروز خبر فارس علاوه بر موارد ذکر شده موظف شد صبح و عصر در برنامه های رادیویی و تلویزیونی بخش های کوتاه خبری را با هدف اطلاع رسانی به هنگام تدارک ببیند.

سهرابی توجه جدی سازمان صدا وسیما به بهره گیری درست و مطلوب از فضای مجازی را خاطرنشان کرد و افزود: همکاران فعال صدا و سیمای فارس در این حوزه نیز با ارائه برنامه های کوتاه و اطلاع رسانی های به هنگام و ارائه اطلاعات خوب به مخاطبان فضای مجازی در این زمینه فعالیت خواهند کرد.

وی تصریح کرد: طراحی و تولید 40 پوستر ویژه ایام نوروز از یکم تا سیزدهم فروردین97 از طریق کانال رسانه مجازی فارس کانال فارس سیما،وب سایت مرکز فارس،کانال های همکار در شبکه توزیع استان فارس.

طراحی پوستر مفهومی شعار سال 97  که توسط رهبرمعظم انقلاب تعیین خواهد شد از طریق کانال رسانه فارس،کانال سیمای فارس،کانال رادیو فارس،کانال خبرگزاری مرکز فارس، وب سایت مرکز فارس، کانال های همکار در شبکه توزیع استان فارس.

گلچین ویژه برنامه های تولیدی عیدانه در حوزه های سیما و صدا و انتشار آن در فضای مجازی از طریق کانال رسانه فارس،کانال سیمای فارس، کانال رادیو فارس،کانال خبرگزاری مرکز فارس،وب سایت مرکز فارس.

معرفی اماکن تاریخی و گردشگری فارس در قالب اینفوگرافی شیراز شناسی – فارس گردی،تهیه بسته ویدیویی نوروزی با نام سوغات مجازی ویژه گردشگران و مسافران از طریق کانال رسانه فارس،کانال سیمای فارس،کانال رادیو فارس،کانال خبرگزاری مرکز فارس، وب سایت مرکز فارس.

تهیه پوستر و بنرهای تبلیغاتی با هدف معرفی کانال های پیام رسان فارس در فضای مجازی ویژه مهمانان نوروزی فارس از طریق همه کانال های فارس، وب سایت مرکز فارس.

تهیه گزارش های ویژه فضای مجازی  برای اماکن تاریخی و گردشگری فارس و انتشار آن در فضای مجازی از طریق همه کانال های فارس ، وب سایت مرکز فارس

ایجاد قالب و درج تصاویر عیدانه در وب سایت مرکز فارس از جمله اقداماتی است که در ایام نوروز در دستور کار فضای مجازی این مرکز قرار دارد.

مدیرکل صدا وسیمای فارس با بیان این که صدا وسیمای فارس برنامه های خود را بر اساس میل و نیاز مخاطب تولید می کند، مخاطب را سرمایه رسانه دانست و گفت: رضایت مخاطب برای ما اصل مهمی است و امیدوارم تلاش های چند ماهه همکاران ما در برنامه ریزی برنامه های نوروزی به ثمر بنشیند و مردم عزیز از تلاش فرزندان خود راضی باشند.

وی در پایان با تشکر از همکاران پرتلاش خود در همه حوزه های صف و ستاد صدا وسیما خاطر نشان کرد این مرکز در استان پهناور فارس بیش از 270 فرستنده رادیویی و تلویزیونی فعال دارد که همکاران فنی در این ایام با برنامه ریزی، سرویس دهی و نگهداری این فرستنده ها را همانند تمام ایام سال با هدف ارائه مطلوب تر خدمات رسانه ای در دستور کار دارند.



نظرات بینندگان