کد خبر: ۱۲۰۱۵۷
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۱ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
انجام حرکات ورزشی و بدنی به متعادل ماندن میزان هورمون کورتیزول کمک می‌کند. بالا رفتن سطح کورتیزول با افزایش تولید سبوم رابطه مستقیم و تنگاتنگی دارد و نتیجه آن ایجاد آکنه و جوش روی پوست خواهد بود.
به گزارش شیرازه، فواید ورزش و به طور کلی انجام فعالیت‌های بدنی تنها محدود و مختص به تناسب اندام‌ نخواهد بود و می‌تواند برای ظاهر شما و زیبایی پوست‌ و به طور کلی چهره‌تان بسیار مفید باشد. در ادامه مطلب امروز با این موضوع آشنا خواهید شد که چرا ورزش می‌تواند برای درمان آکنه، رفع چین و چروک‌ها و به طور کلی گرفتگی و خستگی پوست‌تان یکی از بهترین راه‌حل‌های ممکن باشد.

دلایل زیادی وجود دارد که چرا ورزش تا این میزان برای حفظ زیبایی حائز اهمیت است. در حقیقت صرف نظر از انگیزه شما برای انجام دادن فعالیت‌های بدنی، کلیه این حرکات برای زیبایی و سلامت شما بسیار مفید هستند.

نکته: توجه داشته باشید که بروز تاثیرات مثبت و رسیدن به نتیجه دلخواه‌تان نیازمند انجام صحیح حرکات و منظم و مرتب بودن تمرینات ورزشی است.

۱- درخشندگی پوست

زمانی که شما ورزش هوازی (ایروبیک) انجام می‌دهید، قلب‌تان هم پمپاژ بیشتری انجام می‌دهد و در نتیجه اکسیژن زیادی به خون می‌رسد و باعث درخشندگی و سرزندگی پوست‌تان می‌شود.

۲- کاهش چین و چروک‌ها

انجام حرکات ورزشی و بدنی به متعادل ماندن میزان هورمون کورتیزول کمک می‌کند. بالا رفتن سطح کورتیزول با افزایش تولید سبوم رابطه مستقیم و تنگاتنگی دارد و نتیجه آن ایجاد آکنه و جوش روی پوست خواهد بود. علاوه بر این، افزایش میزان کورتیزول باعث تجزیه و درهم شکستن کلاژن پوست‌تان هم می‌شود و همین دلیل روشنی برای ایجاد چین و چروک‌های روی پوست هم هست. در حقیقت، ورزش می‌تواند میزان تولید کلاژن را افزایش دهد و با بالا رفتن میزان این نوع پروتئین در بدن، پوست‌تان انعطاف‌پذیر، سفت و محکم باقی می‌ماند.

۳- رفع آکنه

ورزش منظم و بر مبنای قاعده صحیح موجب تقویت دستگاه گردش خون بدن می‌شود و پوست‌ شما را به خوبی تغذیه می‌کند. خون‌رسانی کامل به پوست‌تان هم به معنای رسیدن اکسیژن لازم به آن است. علاوه بر این، ورزش کمک می‌کند تا با تعریق بیشتر سموم زائد از بدن‌مان دفع شود و منافذ بسته شده پوست باز ‌شوند. تغییرات هورمونی دلیل ایجاد جوش و آکنه در دوره بلوغ است، ورزش صحیح به تعادل هورمون‌ها کمک کرده و مانع از ایجاد آکنه می‌شوند.

۴- موهای سالم

تقویت و بهبود گردش خون موجب سالم و قوی‌تر شدن موها می‌شود. خون سرشار از مواد مغذی است که به تحریک و رشد بیشتر موها کمک می‌کند. خوشبختانه، ورزش یک مسکن قوی برای کم‌کردن و از بین بردن استرس محسوب می‌شود. هرچه میزان استرس شما کمتر باشد ریزش، شکنندگی و به طور کلی ناسالمی موهای‌تان هم کمتر خواهد بود. متخصصین پوست و مو توصیه می‌کنند هفته‌ای ۳ مرتبه، روزانه ۳۰ دقیقه حرکات ورزشی مفید مثل پیاده‌روی یا یوگا ساده انجام دهید تا خودتان به خوبی شاهد تاثیرات مثبت آن بر روی زیبایی ظاهری و باطنی باشید.

منبع: سلامتیسم

دریـچـــــــــــــــــــــه
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
* نظر: