کد خبر: ۱۲۰۱۵۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶

برگزاری جشن‌های کبوترانه حرم شاهچراغ در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه

معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی گفت: جشن‌های کبوترانه حرم مطهر شاهچراغ (ع) در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه برگزار می‌شود.
به گزارش شیرازه، معاون فرهنگی آستان مقدس احمدی و محمدی اظهار داشت: به مناسبت میلاد پرخیر و برکت دخت نبی مکرم اسلام حضرت فاطمه زهرا (س) برنامه‌های جشن مذهبی و آئین جشن تکلیف دختران دانش‌آموز مناطق زلزله‌زده کرمانشاه توسط خدام گروه کبوترانه حرم مطهردر نقاط مختلف این استان در حال برگزاری است.

شیراز| جشن‌های کبوترانه حرم مطهر شاهچراغ (ع) در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام احمد سلامی گفت: باتوجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم کار جهادی و پیگیری مستمر کارها در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و در راستای حمایت روحی و معنوی از کودکان مناطق زلزله‌زده کرمانشاه و کاهش آسیب‌های روانی حاصل از این فاجعه غم‌انگیز، خدام بخش کودک حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) با مشارکت و همکاری تشکل‌های مردمی استان فارس، در تعدادی از مدارس، مهدکودک‌ها، کمپ‌های سطح شهر و روستاهای مناطق زلزله‌زده کرمانشاه حضور یافته و برنامه‌های شاد و متنوع ویژه کودکان و والدین آن‌ها در این ایام مبارک اجرا می‌کنند. 

وی بیان کرد: این برنامه از روز 12 تا 18 اسفند ماه 96 در مناطق زلزله زده کرمانشاه اجرا می‌شود که از روز شنبه تاکنون تیم اجرایی ده نفره کبوترانه در بخش‌ها و روستاهای مختلف منطقه همچون شهرستان سرپل ذهاب، الیاسی محمود نادر در 22 کیلومتری سرپل ذهاب، بابا اسکندر و دارتوت حضور یافته‌اند. 

سلامی گفت: این گروه اقدام به برگزاری جنگ‌های شاد مذهبی ویژه کودکان با اجرای برنامههای متنوع نمایش عروسکی، مسابقه، بازی و سرگرمی، نقاشی، کاردستی، کار با بادکنک و اوریگامی و ارائه خدمات آموزشی و مشاوره‌ای ویژه والدین همراه با توزیع هدایا و بسته‌های پذیرایی متبرک حرم مطهر در بین عموم کرده‌اند. 

معاون فرهنگی و امور زائرین آستان مقدس بیان کرد: گروه کبوترانه حرم مطهر با عضویت 50 نفر از خدام تخصصی حوزه تربیت کودک، یکی از تخصصی‌‌ترین گروه‌های برگزاری جشن‌های تکلیف دختران در سطح کشور است که سالانه آئین جشن تکلیف حدود 10 هزار نفر از دختران دانش‌آموز استان فارس را در حرم مطهر برگزار می‌کنند. 

منبع: آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)

نظرات بینندگان