کد خبر: ۱۲۰۱۷۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۸ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
وزیر نیرو در مراسم افتتاح فاضلاب شهرستان استهبان:

پساب ها را دریابیم/ نسبت وجود شبکه فاضلاب به جمعیت در استان فارس از کشور کمتر است

وزیر نیرو گفت: در کشور بعد از مصرف آب یک پساب مطمئن حدود 4.3 میلیارد متر مکعبی داریم و تا جمعیت برقرار است پساب هم برقرار است و مهم این است که ما بتوانیم این موضوع را مهار و سپس بهره برداری کنیم.
به گزارش شیرازه، رضا اردکانیان وزیر نیرو در مراسم افتتاح فاضلاب استهبان گفت: بحث آب همواره بحث مهمی در این سرزمین بوده است و امروز که با کاهش نزولات آسمانی هستیم اهمیت این مسئله بیشتر می شود و امیدواریم این موضوع باعث شود ما قدر این نعمت را بیشتر بدانیم و سعی کنیم با استفاده از الگو های مناسبت در کشاورزی و... زندگی خود و نسل های آینده را برای استفاده از این انرژی سامان دهیم.

وی افزود: یکی از منابع مهم برای استفاده پساب ها هستند؛ فارغ از چگونگی مصرف آب، یکی از مطمئن ترین چیزی که باقی می ماند همین پساب ها هستند.

وزیر نیرو اظهار داشت: چه آب را وارد کنیم و چه آب دریا را شیرین کنیم و هر کاری را انجام دهیم باز هم یک پساب مطمئن حدود 4.3 میلیارد متر مکعبی داریم و تا جمعیت برقرار است پساب هم برقرار است و مهم این است که ما بتوانیم این موضوع را مهار و سپس بهره برداری کنیم.

اردکانیان گفت: ما مسیر بلندی را در راه اندازی فاضلاب در پیش داریم و این کار یکی از به صرفه ترین راه های موجود برای بهره برداری از پساب ها می باشد.


وی افزود: صنایع مختلف توسط پساب ها تغذیه می شود اما منابع دولتی کفاف این موضوع را در کشور ما نمی دهد زیرا 90 درصد بودجه ما به هزینه های جاری اختصاص دارد و این متاسفانه افرایش می یابد که کاهش نمی یابد.

وزیر نیرو گفت: در استان فارس 10 درصد جمعیت تحت پوشش فاضلاب است و از نسبت کشور که 48 درصد است کمتر است.

وی افزود: امروز علاوه بر استهبان چند شهر دیگر نیز کلنگ زنی و افتتاح داریم اما میطلبد در مناطق خشک حرکت بیشتری در این راستا داشته باشیم.

منبع: سته بان

نظرات بینندگان