کد خبر: ۱۲۰۱۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۲۹ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۶
رهبر انقلاب در دیدار با مداحان اهل بیت:

برخی خواص در جهت تلاش عقیم دشمن مسئله حجاب اجباری را مطرح می کنند/ حکومت اسلامی موظف است مقابل حرام اجتماعی بایستد

رهبر انقلاب، اینکه چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند، را مسئله حقیری دانستند و تصریح کردند: آن چیزی که من را حساس می کند طرح مسئله «حجاب اجباری» از دهان یک گروهی از خواص است؛ یعنی یک عده‌ای همان خطی را دنبال می کنند که دشمن نتوانسته بود آن را به نتیجه برساند.
به گزارش شیرازه، در آستانه خجسته سالروز میلاد ام‌الائمه حضرت فاطمه‌ زهرا(س) جمعی از مداحان و ذاکران اهل‌بیت(ع) از سراسر کشور صبح امروز با رهبر انقلاب دیدار کردند.

رهبر انقلاب با اظهار اینکه زن در منطق اسلام، موجودی است که دارای ایمان و عفاف است، از زن به عنوان متصدی مهمترین بخش تربیت که در اجتماع اثرگذار است، رشد علمی و معنوی دارد و همچنین مدیر کانون بسیارمهم خانواده و مایه آرامش مرد است یاد کردند.

آیت الله سید علی خامنه ای در ادامه گفتند: نکاتی که ذکر شد در کنار خصوصیات زنانه مانند لطافت و آمادگی دریافت انوار الهی است.

برخی خواص در جهت تلاش عقیم دشمن مسئله حجاب اجباری را مطرح می کنند/ حکومت اسلامی موظف است مقابل حرام اجتماعی بایستد
زن ایرانی پرچم دار استقلال هویتی و فرهنگی زنان
ایشان الگوی انحرافی زن در جامعه کنونی را، زن غربی دانستند که شاخصه او برهنگی و خصوصیتش جلب نظر مردان و موجب التذاذ مرد شدن است و زن ایرانی را پرچم دار استقلال هویتی و فرهنگی زنان عنوان کردند.

رهبر انقلاب با بیان اینکه بانوان ایرانی با حفظ حجاب، استقلال هویّتی خودشان و استقلال فرهنگی خودشان را دارند اعلام و به دنیا صادر می کنند، تصریح کردند: امروزه در دنیا به واسطه زنان ایرانی سخنان جدیدی شنیده می شود؛ زن می تواند در میدان های اجتماعی حضور فعّال و تأثیرگذاری اجتماعی عمیق داشته باشد چنانکه امروز زنان کشور ما در بخش های مختلف چنین تأثیرگذاری‌ای دارند.

ایشان حجاب و عفاف و وجه تمایز میان زن و مرد، فاصله‌ی‌ میان زن و مرد، در معرض سوءاستفاده‌ی مردان قرار نگرفتن، خود را در حدّ وسیله‌ی التذاذ مردان بیگانه و زیاده‌طلب پایین نیاوردن و تحقیر نکردن را جزو خصوصیّات زن ایرانی و زن مسلمانِ امروز عنوان کردند و گفتند: این ها الگو، چارچوب و مبنای کار زن ایرانی است، در میان بانوان ما کسانی هستند که در حد اعلای این الگو زندگی می کنند، عده ای در حدّ بسیار خوب و برخی نیز  در حدود متوسّط هستند.

برخی خواص در جهت تلاش عقیم دشمن مسئله حجاب اجباری را مطرح می کنند/ حکومت اسلامی موظف است مقابل حرام اجتماعی بایستد
تحقیر کانون خانواده، خیانت به ملت و جامعه زنان است
مقام معظم رهبری، از کسانی که کانون خانواده را تحقیر می کنند به عنوان خائن یاد کردند و تاکید داشتند: این خیانت در حق ملت و جامعه زنان است.

آیت الله خامنه ای فرمودند: آن کسانی که وانمود می کنند عدالت جنسیّتی به این است که در همه‌ی میدان هایی که مردها وارد می شوند، زنها هم باید وارد بشوند، اینها به اعتماد زن و به حرمت و شخصیّت و هویّت زن خیانت می کنند؛ زن محترم است، هیچ‌کس هم نگفته که زن در میدان های اجتماعی وارد نشود یا مسئولیّت نگیرد یا علم پیدا نکند؛ نه، امروز جزو بهترین دانشمندان، نویسندگان و شخصیّت‌های فرهنگی ما زنان بی‌شماری هستند که در جامعه‌ی ما حضور دارند.

ایشان در ادامه با اظهار اینکه این موضوع هنر انقلاب است؛ این را بدانید، قبل از انقلاب چنین چیزی وجود نداشت! بسیار بسیار معدود بودند کسانی از زنان که توانسته باشند به رتبه‌های عالی علمی و فرهنگی و ادبی و مانند اینها برسند؛ امروز بسیار زیاد هستند؛ این هنر انقلاب بود که این کار را کرد، گفتند: مهمترین مسئولیت زن، مدیریت خانواده و محورِ کانونِ خانواده بودن است، مهم‌تر از همه‌ی مشاغل زن، مادری، همسری و ایجاد آرامش و سکینه است.

برخی خواص در جهت تلاش عقیم دشمن مسئله حجاب اجباری را مطرح می کنند/ حکومت اسلامی موظف است مقابل حرام اجتماعی بایستد
رهبر انقلاب، اینکه چهار دختر فریب بخورند و در خیابان حجابشان را بردارند را مسئله حقیری دانستند و تصریح کردند: آن چیزی که من را حساس می کند طرح مسئله «حجاب اجباری» از دهان یک گروهی از خواص است؛ یعنی یک عده‌ای همان خطی را دنبال می کنند که دشمن نتوانسته بود آن را به نتیجه برساند.

ایشان گفتند: آنچه که حرام شرعی است، نباید بصورت آشکار صورت بگیرد، شارع مقدس بر حکومت اسلامی تکلیف کرده که مانع از رواج حرام الهی در جامعه بشود.

آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنانشان با اظهار اینکه آمریکایی که در همه‌جا حضور فتنه‌گرانه دارد می گوید چرا ایران در منطقه حضور دارد؛ خب، ما در منطقه هستیم، باید از تو اجازه بگیریم؟ هر وقت خواستیم در آمریکا حضور پیدا کنیم، باید با شما گفتگو کنیم؛ بیان کردند: همین طور کشورهای اروپایی که می گویند می خواهیم با ایران درباره حضورش در منطقه گفتگو کنیم؛ به شما چه مربوط است؟ شما چرا اینجا هستید؟ ما خودمان با مردم و حکومت های منطقه صحبت می کنیم و الحمدلله موفق شدیم.
نظرات بینندگان