کد خبر: ۱۲۰۱۹۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۷ - ۰۴ فروردين ۱۳۹۷
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در گفتگو با شیرازه:

تلخ و شیرین های آتش نشانی/ حمله مردم به سمت آتش نشانان در عملیات ها!

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در یکی از خانه های شیراز دو بچه دبستانی به دلیل سهل انگاری پدر و مادرشان دچار گازگرفتگی شده و فوت کرده بودند، دیدن چهره آن کودکان با عروسک هایی که در بغلشان بود، ما را چنان ناراحت کرد که حداقل تا نیم ساعت اشک می ریختم.
تلخ و شیرین های آتش نشانی/ حمله مردم به سمت آتش نشانان در عملیات ها!
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در گفتگو با شیرازه، به بیان خاطرات تلخ و شیرین خود در سال 96 پرداخت.

محمد فرخ زاده بیان کرد: عملیاتی در یکی از خانه های شیراز داشتیم، دو بچه دبستانی به دلیل سهل انگاری پدر و مادرشان دچار گازگرفتگی شده بودند، در آن روز چهره آن کودکان با عروسک هایی که در بغلشان بود همه ما را چنان دگرگون و ناراحت کرد که حداقل تا نیم ساعت اشک می ریختم؛ آن روز خیلی به ما سخت گذشت.

وی همچنین به حادثه آتش سوزی در بلوار نصر اشاره کرد و با اعلام اینکه آن حادثه بر اثر سهل انگاری رخ داده بود، گفت: در آن زمان حجم حریق ها بشدت زیاد بود و آتش نشان ها خسته بودند؛ در آن شرایط یکی از گاراژداران، بچه ها را مورد ضرب و شتم قرار داد و شروع به فحاشی کرد که این موضوع نیز برای ما خیلی تلخ بود.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خاطرنشان کرد: نوروز 96 در یکی از روستاهای اطراف شیراز طی یک تماس تلفنی، صدای ضعیفی از آتش نشانی کمک خواسته بود؛ آتش نشانان ما برای نجات به آن روستا رفته و هر چه تماس گرفته بودند نتیجه ای نداشت لذا به درب تمامی منازل رجوع کرده بودند تا صاحب آن صدایی که کمک می خواست را پیدا کنند.

فرخ زاده در ادامه با بیان اینکه بر خلاف تمام تلاش های آتش نشانان نتیجه ای حاصل نشده بود، اظهار داشت: نهایتا ساختمان مسکونی خلوت و مشکوکی را دیدیم و پس از ورود به آن خانه متوجه نشت گاز شدیم؛ آخرین لحظات جان دادن خانواده سه نفره ای پیش رویمان بود اما به لطف خدا توانستیم نجاتشان بدهیم.

وی افزود: در آن عملیات، یک پدر و مادر با نوزاد 6 ماهه شان نجات پیدا کردند که این خاطره برایمان بسیار شیرین است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز، نجات 36 نفر در حادثه انفجار یک هایپر در بلوار نصر را کار منحصر بفردی دانست که نتیجه آن عملیات بسیار شیرین بوده است و گفت: در همه عملیات ها شرکت نمی کنم ولی آن شب اولین نفر خودم رسیدم و وقتی دیدم راه مسدود است مردم را به سمت پشت بام هدایت کرده و نجاتشان دادیم.

فرخ زاده در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص اینکه در ایام نوروز به کجا مسافرت خواهد کرد، اظهار داشت: ما در ایام نوروز جایی نمی رویم و در آماده باش کامل قرار داریم.

وی با اعلام اینکه در تعطیلات نوروزی در تمام مکان های اسکان شامل مدارس آموزش و پرورش، ورزشگاه ها و شامل دو مجموعه زیباشهر و باغ جنت نیروی مستقر داریم، بیان کرد: تمام مکان ها و چادرها به صورت شبانه روزی از لحاظ ایمنی کنترل می شوند، همچنین در سطح شهر گشت داریم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز از کنترل ایمنی اسکان ها و مدارس پس از تعطیلات نوروز خبر داد و گفت: در این ایام مرخصی بلند مدت نداریم و در شیفت هستیم.

فرخ زاده در پاسخ به این سوال که آیا آتش نشانی در سال 96 شهید داشته یا نه، اظهار داشت: تنها یکی از جانبازهای ما (آقای عسکریان) از دنیا رفت که الان پیگیر بحث شهادتش هستیم.

وی افزود: سال گذشته و امسال تعداد زیادی مجروح در عملیات های مختلفی چون امداد چاه و کوهستان، حین گشت و در امدادهای آتش داشتیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در پاسخ به این سوال که آیا در سال جاری از طرف مردم به آتش نشانان حمله شده است یا نه، با ارائه پاسخ مثبت، گفت: یک نفر در بالابری در دروازه قرآن گیر کرده و فوت شده بود، آتش نشانان ما برای نجات رفته بودند اما با این حال برادر فردی که شب گذشته فوت کرده بود افراد ما را مورد ضرب و شتم قرار داد!

فرخ زاده به عملیات نجات دیگری که ساعت 4 و نیم صبحِ اسفند سال 96 در بلوار رحمت صورت گرفت، اشاره کرد و گفت: یک خودرو چپ کرده و راننده در خودرو گیر کرده بود، پس از آنکه آتش نشانان ما آن فرد را نجات دادند خودرویی ناشناس با قمه، چاقو و غیره به بچه های ما حمله ور شده بود که کارکنان ما به فضل الهی جان سالم به در بردند.

وی در ادامه با اعلام اینکه علت این حمله هنوز مشخص نیست، بیان کرد: پلاک خودروی ضارب را برداشته ایم و از لحاظ حقوقی پیگیر این ماجرا هستیم.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز در انتها اظهار داشت: ما به دلیل اینکه دستگاه امداد و نجات هستیم برای دفاع از خودمان اسلحه نداریم و این یکی از مشکلات مان است.
نظرات بینندگان